Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 8:35 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Verder geldt voor de Swissauto senior nog de volgende instelling (zie handleiding bij de motor):
Injection time 0.5 seconds = Diaphragm stop position 3 ¼ turns open
Dit betreft de kleine diepliggende schroef aan de zijkant van de carb (aan de koppellingskant); ik weet alleen niet of deze hetzelfde is bij de junior ? Zou je moeten navragen bij je leverancier.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
thieme
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 9:14 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
hoi alex64 de bassis afsteling van de junior is niet goed motor loopt er niet goed op hebben al een redelijke afsteling maar we weten niet of we aan het max toerental zitten van de junior vind het jammer als we straks qua toerental heel erg uit de buurt zitten gaan het wel proberen en zien wel wat er uit komt iedereen die de moeite heeft gedaan om te helpen bedankt voor de info 
|
|
Omhoog |
|
 |
thieme
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 9:20 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
iedereen bedankt gr thieme en joey #99
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 9:20 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ Wilfred, vaak rijden de junioren met een kleinere carburateur, dus overnemen van het seniorblad wil dan niet echt lukken, bovendien maakt een junior (volgens mij ) geen gebruik van een airbox, maar staat het filtertje rechtstreeks op de kelk. Bij de Vampire reden wij ook met een aangepaste ontstekingsmodule, waardoor de motor minder vermogen had en ook minder toeren maakte, we willen Thieme echt wel helpen, maar onze ervaring met de seniormotor brengt hem geen steek verder.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
thieme
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 10:57 am |
|
Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am Berichten: 18
|
we gaan het gewoon proberen en dan zien we wel of we het goed krijgen mochten we het ei van columbus vinden kun je het gewoon vragen heb geen geheimen iedereen bedankt voor de moeite en als je wat hoort of weet graag ff reageren
gr en veel race plezier thieme en joey #99
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 11:42 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Lex,
Ik weet dat een seniorenmotor anders is, ik bedoelde meer dat in de handleiding van de senioren motor bovenstaande opmerking vermeld staat; wellicht staat er in de handleiding van de junior ook een dergelijke vermelding; dit kan thieme dus nakijken als het goed is.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: di apr 12, 2011 7:56 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
zoals ik al liet zien is er op de site van swissauto250.eu een lijstje te downloaden met sproeierbezetting dellorto phbg 20, met standaard luchtfilter sproeier 104-106 luchtstelschroef zou ik afstellen op 1,5 slag (basis afstelling) en daar verder mee werken
ik hoop dat je hier iets mee kunt
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 8:32 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Jannes,
Die 1.5 slag geldt alleen voor de junior toch ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 4:58 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
nee, kun je ook voor de senior pakken
op 1,5 slag loopt hij altijd, en vanuit daar kun je testen wat beter is, danwel armer of rijker
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 7:48 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@JVD,
Dan heb jij een andere handleiding denk ik; in de mijne en die op de site staat 3,5 slag open. Maar goed, zal wel verschillen per motor en serie motoren (ik begreep dat jij een van de eerste motoren had, ik heb een recentere).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 8:32 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
dat is je acceleratiepomp ik heb het over de luchtstelschroef dus de schroef naast je stationairschroef
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |