Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 8:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Verder geldt voor de Swissauto senior nog de volgende instelling (zie handleiding bij de motor):

Injection time
0.5 seconds = Diaphragm stop position 3 ¼ turns open

Dit betreft de kleine diepliggende schroef aan de zijkant van de carb (aan de koppellingskant); ik weet alleen niet of deze hetzelfde is bij de junior ? Zou je moeten navragen bij je leverancier.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 9:14 am 

Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am
Berichten: 18
hoi alex64
de bassis afsteling van de junior is niet goed motor loopt er niet goed op hebben al een redelijke afsteling maar we weten niet of we aan het max toerental zitten van de junior vind het jammer als we straks qua toerental heel erg uit de buurt zitten
gaan het wel proberen en zien wel wat er uit komt
iedereen die de moeite heeft gedaan om te helpen bedankt voor de info =D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 9:20 am 

Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am
Berichten: 18
iedereen bedankt =D)

gr thieme en joey #99


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 9:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@ Wilfred, vaak rijden de junioren met een kleinere carburateur, dus overnemen van het seniorblad wil dan niet echt lukken, bovendien maakt een junior (volgens mij ) geen gebruik van een airbox, maar staat het filtertje rechtstreeks op de kelk.
Bij de Vampire reden wij ook met een aangepaste ontstekingsmodule, waardoor de motor minder vermogen had en ook minder toeren maakte, we willen Thieme echt wel helpen, maar onze ervaring met de seniormotor brengt hem geen steek verder.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 10:57 am 

Geregistreerd: di jan 26, 2010 10:29 am
Berichten: 18
we gaan het gewoon proberen en dan zien we wel of we het goed krijgen
mochten we het ei van columbus vinden kun je het gewoon vragen heb geen geheimen
iedereen bedankt voor de moeite en als je wat hoort of weet graag ff reageren

gr en veel race plezier
thieme en joey #99


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 11:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Lex,

Ik weet dat een seniorenmotor anders is, ik bedoelde meer dat in de handleiding van de senioren motor bovenstaande opmerking vermeld staat; wellicht staat er in de handleiding van de junior ook een dergelijke vermelding; dit kan thieme dus nakijken als het goed is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 7:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
zoals ik al liet zien is er op de site van swissauto250.eu een lijstje te downloaden met sproeierbezetting
dellorto phbg 20, met standaard luchtfilter sproeier 104-106
luchtstelschroef zou ik afstellen op 1,5 slag (basis afstelling) en daar verder mee werken

ik hoop dat je hier iets mee kunt

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 8:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Jannes,

Die 1.5 slag geldt alleen voor de junior toch ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
nee, kun je ook voor de senior pakken

op 1,5 slag loopt hij altijd, en vanuit daar kun je testen wat beter is, danwel armer of rijker

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@JVD,

Dan heb jij een andere handleiding denk ik; in de mijne en die op de site staat 3,5 slag open. Maar goed, zal wel verschillen per motor en serie motoren (ik begreep dat jij een van de eerste motoren had, ik heb een recentere).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
dat is je acceleratiepomp
ik heb het over de luchtstelschroef
dus de schroef naast je stationairschroef

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David