Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Misser van de KNAF
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 8:30 pm 

Zoals de meeste lezers hier inmiddels wel weten is de KNAF weer aardig aan het roeren geweest in de 2 takt pot. De velden bij de NAB waren al kleiner dit jaar (zoals de meeste velden in nederland) en na het gedonder van de KNAF is het nog erger geworden. Bij de laatst verreden NAB wedstrijd op Kerpen was ongeveer 2/3 nog present. Nu ik naar de inschrijvingen van de aankomende Chrono wedstrijd op Spa kijk moet ik concluderen dat de KNAF het plezier voor de rijders aan het vergallen is. Hadden ze deze beslissing nu niet miv het volgend seizoen kunnen doorzetten?

Bij de schakels zijn de velden van +/- 16 deelnemers (laatst tellend voor NK KNAF ) naar 5 (nationaal), 8 (internationaal) en 4 (zwaar) teruggelopen en moeten de 17 rijders ook nog eens tegelijk in dezelfde race starten.

Ik vind het jammer dat het zo loopt. De fun is er een beetje af.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Misser van de KNAF
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 9:23 pm 

sja is inderdaad jammer wij gaan ook niet heel het team is er overingens niet we zien nog wel wat er in berghem gebeurd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 10:22 pm 

Zou het helaas ook niet zo zijn dat de kosten van het wedstrijdrijden op het moment de pan uitrijzen ?
Ook wij zijn ons aan het beraden voor volgend jaar, in de "low budget" 4-takt racerij heeft een seizoen nog nooit zoveel gekost om een beetje mee te komen, en wat brengt het tot nu toe ?
De kans dat we er volgend seizoen mee stoppen is vrij groot .......... :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 10:33 pm 

Dat zou jammer zijn Lex en Simone.
Helaas lijkt het erop dat ook de vt250 qua kosten de verkeerde kant op gaat, maar daar hebben we het al eerder over gehad...

Wel jammer, maar de recessie werkt ook niet mee bij zowel de 2takt alsmede de 4takt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 7:47 am 

Zo is het Wilfred, alles kost geld. Goekoop racen zit er niet echt meer in, helaas

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 8:09 am 

Nou is het zo dat de beslissing om te stoppen niet alleen op financiële gronden is genomen, al is voor "Jan met de pet" zoals ik, een seizoen wedstrijdrijden bijna niet meer rond te breien, ook de de onregelmatige tijden van Simone's nieuwe opleiding / werk spelen hier een belangrijke rol in.
Misschien eens een wedstrijdje mee pakken bij een recreantenrace, of gewoon wat vrij rijden al dan niet op een meeting.
P.S. Dit verhaal heeft niks met de KNAF te maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 9:16 am 

Heeft niet direct iets te maken met de KNAF; wel met het feit dat de VT250 klasse steeds duurder wordt om voorin mee te rijden. Deze ontwikkeling zat er bijna onvermijdelijk aan te komen denk ik. De klasse is steeds groter aan het worden, met bijbehorende nationale en internationale titels, grotere teams die er aan mee doen met grotere budgetten, waardoor de "Jan modaal" er steeds moeilijker aan te pas komt. Deze ontwikkeling is min of meer gelijk aan de 2takt zoals o.a. bij de KNAF speelt.

Daarmee is er wel degelijk een link met dit topic, echter in mindere mate bij de VT250 dan bij de KNAF. Maar de KNAF heeft dan ook een voorsprong hierin tov de VT250, maar of je daar nu zo trots op zou moeten zijn is een ander verhaal. Het blijft jammer dat low budget wedstrijden steeds schaarser zijn....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 10:57 am 

Daarom ben ik zo blij dat er op Oldenzaal de RKR en binnenkort de IDM wordt georganiseerd! (het liefst zag ik dit bij elke buiten baan).
Ik hoef en kan niet vooraan rijden, maar vind het wel leuk om "mee" te rijden en mij te meten met de snellere. (vergis me niet, op kop vind ik erg leuk maar met mijn huidige gewicht/conditie [-X )
En als ik in de weg rij in een RKR dan moeten de snelle jongens maar hoger op :P

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 11:40 am 

mede door de vraag van hobby rijders is de RKR er gekomen, er is eigelijk vrij weinig voor de hobby rijder met betrekking tot wedstrijden.
door veel vrij te houden in de RKR klasses blijven de kosten ook relatief laag, en zullen de startvelden dus vol zijn. natuurlijk is de RKR niet te vergelijken met de GK4, alles heeft zijn voor en zijn tegens. maar voor de hobby/amateur rijder is de RKR een hele goede keuze, vele van ons willen een leuke dag hebben met spannende wedstrijden waarbij de inschrijf kosten en regelemten allemaal reaal haalbaar zijn. Zelf zal ik ook mee gaan doen bij de RKR samen met mijn vriendin, de VT250 klasse zit nu op ongeveer 15 man.

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 7:24 pm 

RKR is inderdaad een schot in de roos. en zolang er geen belangen bij komen om maar wat te noemen, een prijzenpot, ticket naar grotere wedstrijden enz. blijft het oninteressant voor grotere teams en kunnen de hobbyrijders gewoon lekker racen. zou leuk zijn als het kampioenschap in de toekomst nog naar andere banen zal uitbreiden. maar zoals het nu is. dikke prima!

over de KNAF.. ik vind niet dat de knaf zich met de kartsport moet bemoeien. ik doe ook niet aan beleggingen.. ik heb daar namelijk geen verstand van.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 10:45 pm 

Ik denk dat de Saterland wedstrijden wat dat betreft ook een mooie alternatief zijn
alle klasse`s vertegenwoordigd en racen met low budget.
En aan het eine mag je je NL/duits kampioen noemen
Niet voor niks dat er al jaren 2 belgen meedoen in de schakelklasse

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 11:18 pm 

inderdaad de saterland is er ook nog!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2012 12:08 am 

Met die rkr meedoen lijkt mij ook leuk,
Alleen ik ben met mijn eco verdoemd tot de VT-250 klasse,
Dat is net zo zinloos als met een huurkart met de 390 meedoen,
Dus ik moet nog ff bekijken wat ik doe.
Maar het initiatief is geweldig

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2012 9:52 am 

@bask, tegen een op en top getunde VT met bijbehorende wedstrijdrijder zal je het misschien afleggen, maar onderling met recreanten en met Vampire 's of bilands, zal je toch een lekker potje moeten kunnen meeracen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2012 12:06 pm 

@Hendrik: De KNAF is juist de organisatie in nederland die zich met de kartsport moet bemoeien. Zij geeft de nationale en (de meest belangrijke) internationale licenties uit. De KNAF zou juist een meerjarenplan met als doel promotie van de kartsport (zeker als kraamkamer van de autosport) kunnen bedenken en uitvoeren. De KNAF heeft echter in het verleden en het heden bewezen dit niet tot doel te hebben. Ik zie het maar als hoogmoed en een machtspelletje over de ruggen van de rijders. Het is nog maar een paar jaar geleden dat er door de KNAF niet eens een NK kon worden georganiseerd in de 2-takt omdat er geen rijders wilden meedoen. Dit terwijl er volle velden bij de NAB en Chrono waren....

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende