Auteur |
Bericht |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 2:35 pm |
|
|
Wie weet of orginele (verzegelde) rotax max motoren meetellen in de klasse 125cc automaat bij de NAB.
_________________  To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
 |
Robbifumi
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 5:02 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Je kunt met standaard Rotax max motoren meerijden in de 03 klasse.
Ik weet niet hoe het met de verzegeling zit als je technische controle krijgt.
Maar als íe verzegeld is kun je net zo goed in de 19 klasse meerijden...
(met Jeroen en Dick..  )
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. 
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 7:11 pm |
|
|
ja ik weet dat je mee mag rijden (motor hoeft niet verzegeld te zijn), maar ik wil graag weten of de rotax max het op kan nemen tegen de motori seven l4 en vortex super rok etc.....
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 8:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat de nieuwere motoren het voordeel hebben dat ze moderne motoren zijn de max is toch al weer een aantal jaar oud
mischien kun je je max laten tunen ??
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 8:12 pm |
|
|
de rotax max is gewoon doorontwikkeld hoor, de rotax die je vandaag koopt is niet meer dezelfde als die van een 5tal jaar geleden.
tuurlijk is de motor te tunen, maar als verzegelde max mee kan komen, dan word het voor mij wat realistischer om ermee te gaan rijden.
Vandaar dat ik graag wil weten of de orginele rotax max voorraan mee kan komen in de klasse.
|
|
Omhoog |
|
 |
havelracing
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 8:52 pm |
|
Geregistreerd: do okt 27, 2005 9:44 pm Berichten: 88 Woonplaats: Gemert
|
Ten eerste is een max van 2000 net zo snel als een van 2005, maar hij is inderdaad wel wat veranderd oa een thermostaat en een andere radiateur en wat kleine andere dingen zoals een versteviging ring om de startmotor.
Met een standaard verzegelde max kan je nog steeds goed in de 03 klasse meekomen, de kampioen van dit jaar Rick der Kinderen heeft het hele seizoen met een verzegelde max gereden.
Een max is natuurlijk ook zeker nog wat sneller te krijgen, er zijn diverse kits te koop die wel wat extra pk brengen.
Maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de betrouwbaarheid en de levensduur.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 9:22 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Citaat: Maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de betrouwbaarheid en de levensduur.
Boeje, als ie maar hard gaat. Het is of 1 keer in de '50' uur reviseren en achteraan rijden of iets meer risico nemen en meedoen.
Tenminste die ervaring heb ik uit de motorsport.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 9:25 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Rick der Kinderen had dit jaar schijnbaar een andere ervaring
Maar inderdaad zullen de meesten, als verzegeling niet verplicht is, snelheid verkiezen boven levensduur als het om rijden in competitieverband gaat.
|
|
Omhoog |
|
 |
havelracing
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 9:36 pm |
|
Geregistreerd: do okt 27, 2005 9:44 pm Berichten: 88 Woonplaats: Gemert
|
Het nivo in de 03 klasse is dus zo hoog dat je met eeen standaard max kampioen kunt worden.
Dus waarom dan gaan tunen, een seizoen wedstrijden rijden is al duur genoeg.
Citaat: Tenminste die ervaring heb ik uit de motorsport.
Maar ja, jij zal dus die tuning wel nodig hebben om bij te houden. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: zo dec 18, 2005 10:03 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik praat over 11 jaar geleden (NK superbike) en idd toen reed ik nog niet vooraan!! Thx 
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
Rick dk
|
Geplaatst: do dec 22, 2005 3:00 pm |
|
|
Hey mensen ik heb mij ook maar aangemeld op dit forum ik ben dus nederlands kampioen bij de 03 geworden ii kan je vertellen je kan met een standaard max motor ook winnen maar je zal super netjes moeten sturen andrs red je het niet maar het is wel een leuk veld...
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: do dec 22, 2005 5:01 pm |
|
|
Hoi rick, nog gefeliciteerd met je kampioenstitel!
Hoeveel rotax max rijden er mee in de 125cc klasse?
en was jouw motor verzegeld?
Wat voor motoren en deelnemers waren er afgelopen jaar?
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: do dec 22, 2005 5:36 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@skeurijzer:
Citaat: Met een standaard verzegelde max kan je nog steeds goed in de 03 klasse meekomen, de kampioen van dit jaar Rick der Kinderen heeft het hele seizoen met een verzegelde max gereden.
_________________ VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
|
|
Omhoog |
|
 |
Rick dk
|
Geplaatst: di dec 27, 2005 12:24 am |
|
|
Mijn motor is verzelgeld heb ik in Emmen met de NK rotax-max senior ook nog podium gereden 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di dec 27, 2005 5:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ja maar op het nk max rijden alleen maar verzegelde motoren of niet soms het gaat erom of je het met een standaart max in de 03 klasse van de nab een beetje bij kunt houden of dat je net zo goed niet mee kunt doen
|
|
Omhoog |
|
 |