Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 05, 2010 7:52 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
vandaag de eerste race gehad van het IKVNN kampioenschap op het zonovergoten circuit pottendijk. kwalificatie: de kwalificatie bestond uit twee ronden. helaas net ff te kort om je kart te leren kennen. je merkte goed dat deze karts te veel grip hebben. na de kwalificatie bleek ik 13e gekwalificeerd te zijn met 3.5sec achterstand. totaal niet blij natuurlijk want ik dacht dat dit door het teveel aan grip kwam. helaas kon ik mijn kart niet wisselen. Race 1: de start verliep goed. ik kon een paar plaatsjes goed maken onder andere omdat twee gespint waren. Tot mijn grote verbazing merkte ik dat mijn kart totaal geen snelheid had. Op het gigantische rechte stuk kwam iedereen me zonder moeite voorbij met een kilometertje of 5 meer. in de bochten kon ik dan weer wat inlopen maar dat werd op de rechte stukken weer vergroot. deze race finishte ik ook weer als 13e met ongeveer een halve ronde achterstand. achteraf bleek dat de gaskabel veel te los zat. wanneer ik volgas had kon ik met de hand de gaskabel nog bijna een centimeter vooruit trekken. Race 2. nu reden we in de tegenovergestelde richting. ook werd de "reversed grid" start toegepast. dit betekende dus dat ik als 2e zou starten. perfect en ook kreeg iedereen een andere kart aangewezen. de start verliep redelijk. ik verloor op het rechte eind 1 positie maar maakte dit goed door nr1 en nr2 gelijk de eerste bocht te pakken. de ronde bouwde ik een voorsprong op van een kleine 15 meter. het zag er allemaal rooskleurig uit totdat... mijn kart begon te haperen na elke linker bocht. en aangezien we nu links om gingen waren dat er veel. al gauw verloor ik al mijn posities weer en viel de kart uiteindelijk helemaal stil. snel wisselen en gaan met die banaan. een aantal snelle ronden gereden en leuke acties gehad op de baan. waarna ik met een ronde achterstand finishte als een na laatste. het zat vandaag niet echt mee. leuke club, heerlijk weer, mooi circuit alleen de karts zijn daar ruk. als klap op de vuurpijl was de batterij van mijn cam ook nog leeg :S  Race twee is op 10-10-2010 in hoogeveen. Hier hebben ze de karts een stuk beter voor elkaar als ik het goed begrepen heb.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: ma sep 06, 2010 11:01 am |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
haha heb jullie wel gezien daar  was wel ff lachen..zon bult grasmaaiers bij elkaar hihi. Maar geloof dat jullie wel lol hadde. En idd in Hoogeveen zijn de karts wel beter, baantje is ultrakort..zo 21sec per rondje. gr, René
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
mnieland
|
Geplaatst: ma sep 06, 2010 3:28 pm |
|
|
leuk verslag Hoogeveen zijn idd de karts beter kan je daar weer punten terug pakken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di sep 07, 2010 4:18 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@DJ_Ex, wie ben jij dan? was je daar met je eigen kart?
@mnieland, thnx laten we het hopen dat het in hoogeveen beter gaat! ook jammer dat jouw camera niet werkte!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: di sep 07, 2010 9:49 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
@Hendrik1985, ik was daar aan het karten met mn Max, nr. 444 
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di sep 07, 2010 11:03 pm |
|
|
oke  het was wel een erg mooie dag, redelijk druk. ik zal je ongetwijfeld wel hebben gezien maar kan het me niet dagen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:36 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 10:43 am |
|
|
@hendrik, vast wel  ben je daar vaker dan ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 9:26 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Dacht al, waarom starten ze nou op het rechte stuk  . Leuk verslag. Ik was er dus ook die dag. De Mach 1 met het Rotax blokje.
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo sep 08, 2010 9:51 pm |
|
|
@DJ_ex, voor twee week terug nog met de 4takt wedstrijden van karting events. straks als mijn kart klaar is ben ik er zeker maandelijks. met afwisseling stadskanaal. @Henry, ja het waren wedstrijden  al trok het veld wel snel uit elkaar door de verschillen. jou heb ik wel zien rijden, je viel wel op als enige met een Mach1. strakke kart heb je.
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: do sep 09, 2010 1:43 pm |
|
|
@hendrik, waar woon je dan ? ik woon in nieuw-buinen, dus ook vlakbij vledderveen. @henry, dan heb ik jou ook wel gezien. Mn maat rijdt ook een mach1, wel ouder type. Blauw frame en gele bakken. Volgens mij stonden jullie vlakbij ons  Mn kart heeft nr. 444. Als het zondag goed weer is zijn we er ook weer.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do sep 09, 2010 10:00 pm |
|
|
ik woon in eelde, naast stad groningen. klein uurtje rijden naar circuit pottendijk.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: za sep 11, 2010 9:38 pm |
|
|
Groepsfoto. ik sta in het midden ( grijze t-shirt )  stand na Race 1: 1.) Sikke van Bruggen 40 punten 2.) Gerko Geertsema 34 punten 3.) Emiel Drent 34 punten 4.) Bart Gorissen 31 punten 5.) Marc Nieland 31 punten 6.) Alexander Delbari 26 punten 7.) Patrick Meis 25 punten 8.) Mark Dunnewind 23 punten 9.) Stefan Noordman 23 punten 10.) Jeroen Jasper 22 punten 11.) Rene Melenhorst 21 punten 12.) Hendrik Pieters 16 punten 13.) Daan Knapen 14 punten 14.) Jesse Hielkema 0 punten 15.) Kevin Mik 0 punten 16.) Raymond Nauta 0 punten 17.) Robert Ackermann -5 punten
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: do mei 05, 2011 9:37 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
Citaat: ik woon in eelde, naast stad groningen. klein uurtje rijden naar circuit pottendijk.
Birel RY 31 2009 /Rotax Max sr 2012
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do mei 05, 2011 10:13 pm |
|
|
"doeloos" eelde is onze concurrentie  is trouwens pas een hubo geworden. woon je in assen?
|
|
Omhoog |
|
 |