Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ideaallijnen per circuit
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 5:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Waar ik benieuwd naar ben is hoe dat men zijn lijnen rijd per circuit.
Is er iemand die de verschillende circuits zou kunnen posten en dat je ze dan zelf aanpast wat je lijnen en rempunten zijn en de manier van acceleren aangeeft.

voorbeeld:het plaatje lukt mij niet erbij te zetten dit komt van een belgische site.
Bocht 1: De eerste bocht van het circuit is al een hele uitdaging, aangezien hij in een “trechter” vorm is. Voor de bocht is een bult en je begint best te remmen net voor deze bult, anders is de kart niet stabiel in de bocht. Je blijft bij het insturen aan de binnenkant en komt breed uit de bocht, tot aan de curbstones.

Bocht 2: Voor bocht 2 los je het gas voor de bocht en ga je nog voor de bocht terug op het gas. Bij het insturen blijf je best in het midden van het circuit omdat deze bocht een aantrekkelijke inhaalplaats is.

Bocht 3: De 3de bocht neem je in 1 tijd met de 2de bocht. Dus wanneer je uit bocht 2 komt probeer je in 1 vloeiende beweging bocht 3 te nemen. Deze bocht neem je gemakkelijk volgas.

Bocht 4: In deze snelle bocht bevinden zich in het uitkomen ervan bulten. Je stuurt best iets later in, zodat wanneer je de bulten raakt, de kart al rechtdoor rijdt. Met zachte banden neem je deze bocht volgas.

Bocht 5: Ook hier blijf je voor het insturen bijna in het midden van de baan. Deze bocht stuur je normaal in zodat je tegen de boordstenen in het midden van de bocht zit. Neem optimaal gebruik van de boordstenen bij het uitkomen van de bocht.

Bocht 6: Voor deze bocht moet je zeer laat en zeer hard remmen en redelijk snel de bocht ingaan. Je stuurt laat in zodat de kart goed geplaatst is voor de volgende bocht.

Bocht 7: Voor deze bocht neem je de boordstenen goed mee en los je het gas, anders is de kart niet stabiel. Je volgt de lijn van de boordstenen.

Bocht 8: In deze bocht los je het gas in het midden van de bocht en in het uitkomen van de bocht moet je op ongeveer ¼ van de buitenkant zitten, dus niet helemaal naar buiten.

Bocht 9: Bocht 9 neem je in functie van de haarpin die erop volgt, dat wil zeggen de je bocht 9 “opoffert” om bocht 10 goed te nemen. Je stuurt laat in en niet snel en je zorgt ervoor dat je zeker niet te wijd uit de bocht komt.

Bocht 10: Deze bocht moet je super snel ingaan, bijna zonder remmen en dan op je voorwielen remmen; dat wil zeggen dat je remt door te sturen. Hierdoor stuur je laat in. Let wel op: hiervoor moet de kart optimaal afgesteld zijn, anders gaan je voorbanden eraan.

Bocht 11: Hier kun je sneller door dan je denkt. Je moet hier ook snel in de bocht gaan en laat remmen. Na het remmen moet je bijna onmiddellijk op het gas gaan.

Bocht 12: Hier gewoon de lijn voortzetten die je in 11 begonnen bent.

Bocht 13: Deze bocht is normaal gemakkelijk volgas te nemen, maar het is beter dat je voor het insturen effe het gas lost en onmiddellijk terug gas geef, zodat het achterwiel de kans krijgt om omhoog te komen. Bijna gelijktijdig stuur je in. Bij het uitkomen van de bocht laat je de kart goed gaan tot op de boordstenen.

Bocht 14: Hier moet je vroeger remmen, en minder hard de bocht ingaan en iets later insturen. Na ¼ bocht moet je al terug volgas zijn, zodat je al een goede snelheid hebt voor de rechte lijn.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 5:41 pm 

Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am
Berichten: 63
Woonplaats: De Lutte
Genk is dit volgens mij he? :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 5:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou echt niet exact kunnen beschrijven hoe ik mijn rondjes op een bepaalde baan rijd. Zit ook nogeens verschil tussen de verschillende soorten karts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 6:03 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
dit is zeker genk,die bulten zitten er volgens mij niet meer sinds het nieuwe asfalt.
iedereen rijd anders denk ik en ik neem soms ook verschillende lijnen ligt aan de situatie,vooral als je met iemand in gevecht bent 8)

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
idelae lijn...?? wat is dat ??? gewoon gassen en zo snel mogelijk rondgaan hebben ze mij verteld.... !

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:04 pm
Berichten: 193
Ik heb geen ideale lijn, ik probeer op het zwarte gedeelte te blijven en soms lukt dat. Ik moet zeggen dat de Biesse altijd zoveel grip had dat het aan het begin van de dag wel ging maar naarmate de dag vordert er nog meer grip kwam en ik echt andere lijnen moest nemen om nog fatsoenlijk een bocht door te komen. (dit vergeet ik dan weer wat gestuiter teweeg brengt :) )

_________________
Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Ik had eigenlijk gehoopt op een reactie waarin iemand verteld hoe hij/of zij het mickey-mouse gedeelte op de landsard neemt, ik heb namelijk het idee dat ik daar veel tijd laat liggen.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:19 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
oke mickey mouse op de landsard vanaf de s

1 de s 1e bocht vol over de curb 2de zeker niet over de curb anders lig je op de dijk :D

2 en 3 pak je als 1 bocht 2 keer vol over de curb de 3de bocht kun je dan aan de binnenkant blijven

4 normaal letop voor de curb bij het uitkomen die is gemeen hoog

5 is laage curb en kun je makkelijk vol overheen

6 en 7 is weer 1 bocht

en de rest is vol uitacceleren

zo neem ik em ongeveer :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@ paul, Daar is paulo heel goed in!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
2 en 3 doe ik dus al verkeerd die moet ik dus ruimer gaan nemen en bij 4 kom ik dus altijd net verkeerd uit die verknal ik dus.
Bedankt Joris ga ik op letten de volgende keer.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:30 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
4 en 5 zijn eigenlijk ook 1 bocht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Het Mickey mouse gedeelte gaat mij best wel goed af.. alleen ben ik iets te zwaar waardoor ik nog teveel naar buiten glij...
dus het kan nog veel sneller...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Paul:

http://www.youtube.com/watch?v=_BVkvzybP2Y


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Mijn korte samenvatting van het Mini Mouse gedeelte.
Ruig met de oren, voorzichtig met de kruin :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik doe het op deze manier;
Gewoon rustig beginnen en dan steeds verder opvoeren. Voel je dat de kart ergens teveel tegenwerkt dan ga je daar wat minder aggressief rijden. En andersom natuurlijk sneller.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David