Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 1:56 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste medekarters, een vraag zonder beschuldigend vingertje:
Is de onderstaande situatie een code rood ja of nee ?
(1e bocht na het rechte stuk Emsburen op de racelijn)
[left]http://www.dutchgirlracing.nl/nieuws/images/1-39.gif[/left]
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 2:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Valt mee toch, misschien net licht oranje...
Lijkt me niet helemaal lekker zo'n kart in je nek ! Jij zat er tussen ????
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 2:47 pm |
|
|
rood pak en zwarte helm (bovenop de stapel) = mijn dochter !
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
h288racing
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 2:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Ik vind van wel .. de hele breedte van de baan is versperd en idd
zo een kart in je nek is niet echt plezierig. Misschien heeft ie wel letsel
opgelopen. En je zegt een bocht na het recht stuk, als er dan nog
wat volk de fout in gaan door bv schrikreactie en vol op de rem gaan
of zo maakt het de situatie er ook niet echt veiliger op.
Mark
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2
Laatst bijgewerkt door h288racing op di sep 16, 2008 3:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 3:05 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
In mijn ogen zeker code rood. Teveel mensen bij betrokken, en totale versperring van de racelijn. Buiten het feit dat het zo op elkaar gestapeld staat dat er inderdaad sprake kan zijn van letsel.
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 3:20 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Dat licht oranje was maar een geintje hoor ! Natuurlijk code rood ivm versperring op de baan en mogelijk letsel ! Geen discussie mogelijk lijkt mij.
@Alex, alles goed met Simone hoop ik (en kart)?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 4:11 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
het maakt ook verschil hoe de karts terecht komen.
het kan ook zo zijn dat er binnen een ronde (bijna) alles weer aan de kant staat en dan moet de race gewoon door kunnen. ( met eventueel nog een gele vlag).
Maar als je de foto zo ziet is het duidelijk code rood.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 4:54 pm |
|
|
DH-karting schreef: het kan ook zo zijn dat er binnen een ronde (bijna) alles weer aan de kant staat en dan moet de race gewoon door kunnen.
De VT's doen 35.7 over een rondje Emsburen !
Dat is echt niet opgelost als de kopgroep weer passeert.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 4:58 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Ach als de organisatie simpelweg geen rode vlag heeft... kan die ook niet gegeven worden.
Deze start was in mijn ogen simpelweg de schuld van de organisatie. Voor de start van de race werd gemeld dat er 1 opwarm ronde zou zijn. Maar omdat de wedstrijdleider zat te slapen of iets dergelijks, werd een keurig geformeerd veld nog een opwarmronde ingestuurd. Paniekerig werd er de resterende voorbereidingen getroffen waarna een ronduit slecht geformeerd veld zomaar van start werd gestuurd.
Een van de rijders uit het middenveld was te optimistisch en ramde in de eerste bocht een rijder. Deze bleef achter en het hele linker deel van het veld klapte er op.
Vervolgens zijn een aantal van de rijders/begeleiders zo slim het opruimen iets op te houden om code rood te forceren. Hoort bij het spelletje maar ja, er is simpelweg geen rood. Wat er wel is.... de gehele baan geel!!! soort safety-car situatie?? waarbij rijders zelf het tempo bepalen?! Gevolg is wel dat door de belachelijke loting ipv kwalificatie bij de Kartingevents dat toppers vast zitten in het middenveld omdat inhalen onder geel niet is toegestaan. Terwijl 80% van de baan volkomen veilig is om voluit te racen!
FF gaaf om te vermelden, Thijs reed 35.650 in de tweede manche na een startcrash met kromme fusee! Dimitri Mom met een junior 35.998. We gaan met het team nog een keer voor een 34-er...
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 6:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Zeker een code rood.
Ik zag het recht voor mijn ogen gebeuren Simone stond half in de lucht en Patricia van Stroe zat er onder met een kart in haar nek dat had heel anders af kunnen lopen.
Dan staat er ook nog iemand rustig te kijken bij een kart die op de race lijn staat terwijl hij een sigaretje rookt en de rest komt ondanks de gele vlag in mijn ogen veel te hard voorbij scheuren.
Het zag er trouwens wel erg spectaculair uit allemaal hoor
gelukkig is het zonder letsel gebleven.
De situatie voor de races vond ik veel belachelijker de prokarts en de vt250 samen laten trainen op een klein baantje als Emsburen.
En als er vervolgens klachten komen van zowel VT als Prokart rijders wordt voor iedereen de training gehalveerd.
verder hebben wij in ieder geval een top weekend gehad veel gelachen en lekkere wedstrijden gereden en een beetje lol lopen trappen.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 6:25 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Inderdaad een code rood.
Ben zoiezo niet echt blij over de gang van zaken dit jaar met die )(&(&#(^()^$ loting. Voor je het weet zit je bij die kamikaze-kids in de buurt en is je weekend bij voorbaat afgelopen. Ook is het regelmatig voorgekomen volgens mij dat een training na die bomvolle VT naar huis kon met teveel schade.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
Laatst bijgewerkt door Seb op di okt 07, 2008 3:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 6:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Die loting vind ik juist wel leuk.
Als je vooraan start is het mooi maar achteraan beginnen vind ik ook wel mooi dan heb je tenminste een leuke inhaalrace voor de boeg
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 7:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Als je de snelst ebent hoor je vooraan, als je de sloomste bent hoor je achteraan. That's my opinion.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 7:42 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Alex....
ZEKER WETEN CODE ROOD... wat de organisatie ook denkt....
Het gaat om de veiligheid van alle rijders op de baan op dat moment en die is (omdat niet alle karts+rijders op tijd weg zijn)...zeker niet veilig te noemen.
Je gaat me toch niet vertellen dat de organisatie gewoon door heeft laten rijden ???
Zo ja.... is men daar heel verkeerd bezig..... Goed om voor te leggen aan de diverse kartbonden !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di sep 16, 2008 8:30 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik ben ook nog steed voor een quali
zeker bij de vt-250
ik was dit seizoen zeker niet de snelste maar heb wel 2x vanaf pole moeten starten, wat ik echt een verschrikking vond
snelste mannen/dames horen gewoon vooraan
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|