Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dunlop Drivers Cup 2008
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 1:39 pm 

Hey vandaag ontving ik een mail van de Dunlop Drivers Cup 2008, dat ik geselecteerd ben voor de eerste ronde.

Volgens mij komt dat neer op een tweetal rijvaardigheidsproeven en indoorkarten.

Hoewel ik er niet vanuit ga tussen jongens die regelmatig indoorkarten competitief te zijn hoop ik me natuurlijk wel te kwalificeren voor de finale.

Zijn er nog meer mensen van het forum aanwezig?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 1:57 pm 

Ik kwam er vandaag pas achter dat je je kon inschrijven voor de dunlop drivers cup. Ik heb toch nog maar gereageert. Je weet nooit, mischien wordt iemand opeens ziek en hebben ze nog maar 99 man.

Heel veel succes!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 10:34 pm 

Jazeker!! Ik ben ook 1 van de 100 gelukkigen!! kan niet wachten tot het zover is! heb er heel veel zin in! :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2008 8:48 pm 

ik niet grrrrrrrrrrrrrr :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 6:20 pm 

Ben door. Na de voorrondes kwam ik in de finale van 40 deelnemers. In twee series van 20 deelnemers moest je je kwalificeren bij de eerste 23 om naar de finale te gaan.

Met een 7e plaats zat ik hier dik bij en mag dus in oktober aan de bak op Zandvoort.

Gezellig nog ff gebabbeld met Hendrik, welke helaas net de finale aan zijn neus voorbij zag gaan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 7:29 pm 

Gefeliciteerd RJ!

jah ik baal echt dat ik niet door ben gegaan! ik moet ook wel zeggen dat er heel veel mensen mee deden die al vrij veel ervaring hadden met karten en racen.

er waren 10 groepen van 10 personen. als je de beste was bij een onderdeel kreeg je 1 strafpunt en werd je laatste kreeg je 10. de 25 met de minste punten gaan door naar finale.

met het karten ging het super met een eerste plaats. daarna kwam de bungee run. deze heb ik lekker verpruts door 8e te worden. was ook wel in het nadeel met mijn gewicht! ( sommige waren 30 tot 40kg zwaarder! )

de 2e kart heat ging ook wel redelijk alleen had de kart geen snelheid. in de bochten was hij wel lekker. hier werd ik 4e. RJ en ik hadden hier precies de zelfde tijd gereden 23.59 ook hadden we geloof ik de zelfde kart. toeval?! ;)

het ijsrijden en slalom heb ik helemaal verkloot door 6e en 8e te worden. was best zenuwachtig omdat ik moest presteren om door te gaan. hierdoor liet ik de clio 1x afslaan. en heb pilonnen geraakt waardoor ik 10 sec straftijd opliep.

al met al was het wel een leuke dag. alleen baal ik van mijn eigen prestaties omdat ik weet dat ik beter had gekund.. volgend jaar schrijf ik me gewoon weer in en ik kijk nog even rond naar meerdere challenges.

P.s. RJ hoe gaat ie nu tussen jou en je vriendin?

gr
hendrik

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 12:32 pm 

Laat ik zeggen dat ik weer wat meer tijd heb om te racen ;-)

Klopt precies wat Hendrik beschrijft, dergelijke challenges moet je mazzel hebben om er door te komen.

Een maal trof ik een slechte huurkart (zelfde als hendrik) maar was voldoende voor 3e in mijn groep. De andere maal won ik de kartrace en reed daarin tegen Jeroen Bleekemolen onder het toeziend hoog van de Dunlop crew, dat komt natuurlijk altijd goed over :-)

Het ijsrijden moet je idd het koppie koel houden. Simpelweg niet spinnen en niets raken en je schaart je bij de eerste 3. Helaas raakte ik een pillon maar was desondanks snel genoeg voor een 4e plaats.

De slalom wist ik vrij eenvoudig te winnen en de bungeerun werd ik verrassend 2e.

Ik ging eenvoudig door naar de finale.

De finale was wel chaos. Veel rijders in paniek aan het racen, terwijl je maar 1 ronde hoeft te vlammen. Ik zocht een lijntje van Jeroen Bleekemolen maar deze bleek te snel. Na wat geramt en gebeukt te zijn door gefrustreerde kipjes op de baan liet ik me terugvallen naar een lege ruimte en reed 3 rondes steeds een fractie sneller, genoeg voor een 7e plaats algemeen van de dag. Nu op naar Zandvoort. Eens kijken hoe ik me daar voor oktober op kan voorbereiden.

Moet toch ene goede kans kunnen maken, daar er ook een aantal indoorkarters door zijn gegaan die veel getraind hebben in amsterdam om de finale te halen. Deze zakken op het circuit vaak door het ijs.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 7:48 pm 

Dat denk ik ook wel ja! ik heb niet getraind in amsterdam. sterker nog ik heb bijna een jaar niet meer in een kart gezeten. en toch de snelste tijd vond ik wel netjes.

misschien was het toch wel goed geweest mezelf ff wat beter voor te bereiden.

we zullen voor je duimen RJ!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 07, 2008 12:52 pm 

Hey forum genoten,

Zoals jullie weten ben ik finalist bij de Dunlop Drivers Cup. Natuurlijk ga ik er vol voor mijn droom te verwezelijken en de autosport licentie te winnen. De betrokken bedrijven, Dunlop, Renault, Jeroen Bleekemolen en Autoweek vormen natuurlijk de best mogelijke springplank de kart in te ruilen voor een circuitwagen.

Dunlop heeft me al twee maal succes gebracht in de VT250 in Duitsland dus de voortekenen zijn goed ;-)

Hierbij de nieuwsbrief die ik aan belanghebbenden rondstuur. Wellicht leuk eens te zien en lezen hoe ik de racerij aanpak. Moet het natuurlijk van sponsoren en donateurs hebben!

Afbeelding

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]