Auteur |
Bericht |
Aico
|
Geplaatst: vr apr 11, 2008 11:27 pm |
|
Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm Berichten: 119 Woonplaats: Dordrecht
|
Op Genk heb ik een Rotax Max gehuurd, dus hier heb ik al ervaring mee. Wat ik mij afvraag is of bijvoorbeeld een ICC met 40-pk veel sneller is? Ik ga alleen recreatief rijden BTW. Even niet kijkend naar de versnellingen, maar puur naar de motor. Is de ICC dan echt veel sneller of alleen op het lange rechte stuk? Kijkend over 1 rondje van zo'n 50sec. Blijf je als Max nog in de buurt van de ICC?
|
|
Omhoog |
|
 |
Kurtje
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 8:05 am |
|
|
Amai als je in Genk met je max rondjes maakt van 50sec ben je een vliegmachien
Donderdag was er een jongen aant rijden met een intrepid en een Iame motor, die reed rondjes van 53,... en man man wat vloog die al rond...
Een ICC is als je goed kunt rijden natuurlijk veel sneller, maar je moet wel veel meer dingen in de gaten houden: terugschakelen, opschakelen enz...
Plus de kosten liggen zowiezo een stuk hoger!
Ik denk dat je dan als beginnen beter naar een Rotax max of een super max kunt gaan zien, of eventueel een Vortex Super rok!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 9:59 am |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Ik denk ook dat het erg afhangt van het circuit. Natuurlijk zijn er verschillen. Als je als hobbyrijder door het leven wil gaan (heel verstandig) gewoon een supersnelle automaat kopen. Ik heb recentelijk een Intrepid met een Vortex Super Rok weten te bemachtigen. Ik heb er nog niet mee gereden...maar het schijnt te lopen als een lier. De Super Rok mag (na vele protesten) in de 03 ("open")klasse al niet meer meerijden omdat voor de andere deelnemers weinig eer meer viel te behalen. Hij schijnt alleen mee te mogen rijden als de standaard, af fabriek, geleverde carburateur van 36 mm wordt vervangen door een 30 mm. Gelukkig heb je daar als hobby rijder helemaal geen last van. Ook is wellicht een Rotax DD2 een optie. Dit is een Rotax met 2 versnellingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Aico
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 10:47 am |
|
|
Zelf ga ik ook een kart kopen zonder versnellingen, maar ik wil weten of er veel snelheidsverschil is tussen motoren met bijv een extra 10pk. Gebruik je dat extra vermogen wel afgezien van het lange rechte stuk?
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 10:48 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Genk met een rotax in 50 seconden !!!!
Gelijk een racekart aanschaffen, en meedoen, als een ICC 54 seconden doet en jij in een max 50 ben je een supertalent, en zal je het nog ver schoppen. 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Aico
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 10:51 am |
|
|
Die 50sec is gewoon een voorbeeld. Weet ik veel wat de snelste rondetijden zijn op Genk of elke andere baan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 11:14 am |
|
|
Die 10 pk extra maken zeker wat uit. Ik heb een Iame met 40 pk en op het recht stuk kan een rotax max mij niet volgen (hangt natuurlijk wel van de afstelling af voor een deel maar als ik met standaardafstelling rijd kan een max mij niet volgen)
grtz
|
|
Omhoog |
|
 |
The overtaker
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 12:01 pm |
|
|
zoasl al gezegt word is schakelen leuk en gaat het harder op een "schakelbaan"op berghem bijv. rijdt een icc veel harder maar al ga je naar een kleine baan ofzoiets schilt het minimaal en al kan je niet schaklen is de automaat sneller. op de rechte stukken ga je gewoon altijd een stuk harder met de icc omdat je de hel tijd (door de versnellingen) in je juiste toerengebied zit.
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
 |
Roger
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 2:54 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 1:39 pm Berichten: 216 Woonplaats: @nl
|
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 5:11 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
alleen op rechte stukken is een schakel sneller. in de bochten is het meestal gelijk of zelfs de automaat die sneller is omdat je niet hoeft te schakelen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za apr 12, 2008 5:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Aico schreef: Die 50sec is gewoon een voorbeeld. Weet ik veel wat de snelste rondetijden zijn op Genk of elke andere baan.
Nog even ter verduidelijking, aangezien sommige mensen het nog niet snappen en hier een discussie over de rondetijden in Genk willen beginnen.
Een Iame met 40PK vind ik trouwens ook knap, maar ook dat doet er niet toe in dit topic.
Een verschil van 10 pk merk je zeker wel. Op de rechte stukken, maar ook in de bochten. Voor een beginner kan dat zelfs in het nadeel werken, aangezien 40pk moeilijker op de baan te houden is dan 30pk.
Een ander aspect dat belangrijk is het toerental gebied waarin het vermogen beschikbaar is. Zo heeft een Rotax Max bijvoorbeeld 29pk, maar bij sommige toerentallen is daar maar een gedeelte van beschikbaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo apr 13, 2008 4:42 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een automaat is ook veel lichter en zal zeker op bochtige klinere banen niet veel onderdoen
een icc loopt op het rechte stuk gewon een km of 15 20 harder en hij komt veel agresiever uit korte bochten je verliest erchter veel tijd met het schakelen wat nogal eens een keer moet gebueren
je bent echter wel veel meer bezig en het is een stuk zwaarder
|
|
Omhoog |
|
 |
Aico
|
Geplaatst: zo apr 13, 2008 5:32 pm |
|
|
Ben net op Strijen geweest. Daar reed een schakel en hij was een heel stuk sneller dan de andere karts. Zelfs op de korte rechte stukken.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo apr 13, 2008 6:45 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het ligt er ook aan of je een beetje kan rijden natuurlijk
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo apr 13, 2008 6:52 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |