Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 5:21 pm 

In het topic "trainen" word regelmatig een verslage gestuurd over hoe het die dag was. En er worden aparten topics geopend voor een verslage aan de man te brengen. Hier dus een Kart verslagen topic :D

Dan zal ik maar als eerste de bal aftrappen.

Gister was ik in venray wezen rijden.
Het weer zat mee (geen enkele druppel regen) Jeroen (clearksje (of hoe je het ook schrijft) was daar en bas. In begin was het erg zoeken naar grip omdat de baan erg vochtig was. Na wat tips van bas en de banden hebben te verwisseld ging het al een stuk beter (al was het soms toch echt driften). Het was de eerste keer dat jeroen er reed en binnen 10min stond hij +/- 125x verkeerd erom op de baan.

Hier enkele filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=sK0p8JKAPYU
http://www.youtube.com/watch?v=NW5v1E1PBps
http://www.youtube.com/watch?v=ElCDvQVdE3M
http://www.youtube.com/watch?v=dy5iMl5ekhs

@ jeffrey: alleen positieven dingen posten :D

Laatst bijgewerkt door Basjuh op ma okt 01, 2007 6:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:06 pm 

mogen race verslagen ook

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:18 pm 

Dan kan ik beter niks posten... haha nee..

jij hebt trouwens altijd geluk met het weer he.. zoals je op die foto's ziet.. Die wolken....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:20 pm 

Tuurlijk mogen race verslagen ook guido

Mischien dat ik nog wat foto's van zondag post :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:23 pm 

Dan post ik mijn verslagen ook wel een keer

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:24 pm 

Heb naan al aangepast :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:28 pm 

Een van mijn betere races dit seizoen:

KBO 5:

Tijdens de training zag ik al dat de kart goed was. Ik liep in op de meeste rijders en zag niemand die inliep op mij. Sommige stukken waren nog wel moeilijk aangezien de baan nog een beetje nat was. P1 tijdens de eerste training. De kwalificatie was heel irritant omdat een paar rijders het begrip kwalificatie niet kenden. Het was moeilijk een vrije ronde te creeren maar in mijn laatste ronde van de kwalificatie pakte ik de pole! Ik chagrijnig uit de kart omdat ik dacht dat ik mijn kwalificatie verpest had maar toen zag ik op het bord dat ik pole had. Ik weer tevreden. Race 1 was niet heel bijzonder. Hoewel ik in de opwarmronde wel spinde omdat ik te heftig opwarmde. De race won ik met een voorsprong van ongeveer 6 seconden. Race 2 werd wel iets moeilijker. De P2 bleef langer achter mij maar ik reed hem toch weer los. Deze race won ik met 4 seconden. Ik heel tevreden zeker omdat na klachten van meerdere rijders over de karts, ze allemaal werden gecheckt en meer gelijk werden gemaakt.

andere verslagen staan wel op m'n site

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Laatst bijgewerkt door Seb op ma okt 01, 2007 7:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 6:45 pm 

ik zal nog wat mooie verslagen van mijn site posten

Amsterdam KNAF 2
Vandaag werd de 2de ronde van het NK sprint van de KNAF verreden en natuurlijk stond Guido weer aan de start.
In de ochtend heb ik veel hulp gehad van Jordy Timmerman, geen onbekende in de prokart sport.
Na heel veel te hebben afgesteld hadden we eindelijk de kart staan zoals we wilde.
Om 3 uur startte de eerste manche voor de prokarts.
Guido had een 5de plaats geloot aan de buitenkant.
Dit bleek een heel groot voordeel te zijn want in de start gingen de nummer 1 en 3 meteen naar binnen toe, waardoor de ruimte aan de buitenkant open lag en mede door mijn super koppelingen kon ik nog voor de eerste bocht de leiding pakken. Dit had niemand verwacht.
Na een paar ronden moest Guido helaas Koene Karting voorbij laten.
De rest van de race reed Guido constant op P2 rond. Hij kwam ook op die plaats aan de finish.
Om kwart voor 5 begon de 2de race voor de prokarts.
Guido moest deze keer van P6 starten, deze keer aan de binnenkant.
Helaas verliep de start deze keer minder. Guido kwam in het gedrang en verloor een plek.
De ronde daarna kwam hij weer terug op P5.
Toen kwam een lang gevecht met Steven van der Valk.
Deze strijd duurde 14 ronden, maar toen kon Guido hem eindelijk op het einde van het rechte stuk inhalen.
Maar helaas een paar bochten later deed Steven een rare actie waardoor Guido moest uitwijken en met 4 wielen door het gras en zand moest.
Dit kostte 2 plaatsen, maar gelukkig kon Guido nog 1 man terug pakken en kwam hij op een teleurstellende 6de plaats terecht.
Alles kwam nu aan op de 3de manche,deze begon om 6 uur.
Guido stond op dat moment 3de van de dag en mocht dus vanaf P3 starten.
Wederom had Guido een superstart, hij schoot tussen beide Koene karts door en nam wederom de leiding.
Helaas kwam Koene er na een paar pogingen toch weer langs.
Toen volgde een spannend gevecht om P2 en P3 tussen Guido en de 2de kart van Koene.
Tot op 3 ronden voor het einde kon hij niet om Guido heen.
Helaas door een kleine stuurfout verloor hij toch P2 aan Koene.
Het resultaat van de derde manche was dus een tevreden 3de plaats.
Hierdoor was Guido aan het einde van de dag 3de overall en kon de beker dus mee worden genomen naar Assendelft.
Hopelijk houden we dit tempo aan tot de volgende race in Venray waar Guido weer voor de prijzen gaat

Kings of karting Venray

Vandaag reed Guido samen met Jordy Timmerman in de Kings of Karting in de klasse SuperPro. Dit was hun eerste race samen.
In de trainingen waren we constant in de top 5 te vinden. Het zag er dus positief uit.
De startopstelling voor de race was op loting.
Helaas hadde we weer pech, want we moesten op P22 starten.
Na een kort teamoverleg besloten we dat Jordy de start voor zijn rekening zou nemen.
Dit was een hele goede keuze, want Jordy reed als een gek naar voren en na één rondje reden we al in de top 10.
Na 10 minuten racen pakte Jordy met een prachtige actie de leiding over van HIK v/d Helm 1.
Deze positie hield hij vast tot de eerste rijderswissel.
We besloten om tijdens de eerste wissel meteen een tankstop te maken, aangezien de meeste teams dat doen bij de 2de wissel, maar dan heb je kans dat je moet wachten op anderen, wat dan weer tijd kost.
Behalve ons team, deden 2 bevriende teams dat ook. Dit waren H.S.R Racing en Speedsport Holland/3k.
We spraken met elkaar af wanneer we gingen tanken, zodat we elkaar niet in de weg zouden zitten en dit ging prima, want we hadden er alle drie voordeel van.
Guido reed de baan weer op op P6. Hij reed een goede constante run en na een lang gevecht met Ekart kwam hij op P4 weer de pits in.
Toen moesten de andere teams gaan tanken, wat ze extra tijd kostte. Hierdoor kwam Jordy op P2 terecht. Na een goede run kwam hij ook op deze positie de pits weer in voor de 3de wissel.
Toen zat alleen SpeedsportHolland/3k voor ons.
Helaas moest Guido zijn meerdere erkennen in Hik v/d Helm 1 en Koene, maar dat is geen schande. Verder ging de run weer goed en Guido bracht de kart binnen op P4.
Op deze plaats reden we de rest van de race zonder problemen uit.
Na 6 zware uren bracht Jordy de kart binnen op P4.
Dit was mooi, want de top 5 kreeg een beker, dus wij ook.
Plus nog een beker voor de snelste ronde tijd van 54.221 gereden door Jordy.
Deze beker nam Jordy mee naar huis en Guido nam de beker voor P4 in de SuperPro mee.
Volgens de organisatie is het de laatste jaren niet voorgekomen dat een debuterend team in de klasse SuperPro meteen in de prijzen viel.

Venray KNAF 3

Zondag 3 juni werd alweer de derde ronde van het NK pro-kart sprint gehouden en natuurlijk was Guido er ook weer bij.
Zondagochtend om 9 uur kwamen we aan op het circuit van Venray.
Na een administratieve controle ging Guido meteen de baan op om deze te verkennen.
Hij was hier namelijk nog nooit geweest.
Na een tijdje rijden pasten we de bandenspanning aan en reed Guido 55.49 als snelste tijd, maar dit was een seconde te langzaam.
Rond 12 uur kwam Jordy ons weer helpen met afstellen.
Dit gaf meteen resultaat want Guido perste er een 54.95 uit.
In de eerste race werd de startopstelling bepaald d.m.v. van loting
Guido had pech, want hij startte bijna achteraan op P17
In de start pakte hij meteen 6 plaatsen.
Het team van Kombikart Ekart zat Guido tijdens de hele race in zijn nek.
In de loop van de race gingen Guido en Ekart langzaam naar voren in het veld.
Uiteindelijk kwam Guido binnen op P6 op de voet gevolgd door Ekart die er maar niet voorbij kwam.
In race 2 startte Guido van P5 .
In de start pakte hij weer 2 plaatsen, maar helaas kwamen er in de loop van de race een paar man omheen, dit waren Spare Rib, Edward Terol en Koene.
Dit zijn de toppers uit de Kings of Karting, zeker geen scgand voor Guido.
Maar tegen de verwachting in kon Guido ze heel goed bijhouden en hij deed zelfs een paar inhaalpogingen.
Tot op de laatste bocht lag Guido op P6 maar 50 meter voor de finish reed Spare Rib achterop een achterblijver waardoor hij met 4 wielen los kwam. Ook Edward moest uitwijken, Guido profiteerde en pakte daardoor nog een P5.
In race 3 ging het minder. Guido startte vanaf P5 en weer maakt hij 2 plaatsen goed.
Maar toen kwam de eerste pech van het seizoen om de hoek kijken.
Guido moest uitwijken voor 2 karts voor hem die op elkaar klapte.
Hij schoot van de baan en kwam terug op P18.
Toen volgde een geweldige inhaalrace waar Guido de ene na de andere kart inhaalde. Uiteindelijk kwam hij over de finish op P8.
De eindpositie van deze 3 wedstrijden op Venray was een behoorlijk mooie 5de plaats uit 21 deelnemers.
Jammer van de laatste race, want er had een beker ingezeten net als in Amsterdam.
Gelukkig staat Guido nog steeds op P2 in het algemeen klassement.
Hij is zelfs uitgelopen op de nummer 3 Exice Racing en de nummers 4 en 5.
Dit houdt in dat Guido nu echt voor een top 3 klassering kan gaan in het algemeen klassement.

dit zijn verslagen van de betere races voor de rest kijk maar op www.serneeracing.nl

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2007 7:07 pm 

hey basjuh het is claessens he :wink:
en idd het was men eerste x daar en van het spinnen is ook waar maar ik heb toch een redelijke goede tijd gereden denk iets van een 53,50

jammer he bas dat de kabel losgekomen was toen jij met men kart reed
maarjah zoiets kan nu eenmaal gebeuren

groetjes jeroen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2007 10:22 pm 

53,50 is idd zeker niet verkeerd voor een eerste keer, wat rijd je?

Zijn wij er een keer niet, ga je filmpjes maken :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2007 7:44 am 

bas had ook al gevraagd of ik de volgende keer weer wat fimpjes wil maken van hem. Als jij er de volgende keer ook bent maak ik er ook wel een paar van jou. :D

Jeroen reed afgelopen zondag met Iame 100cc luchtgekoeld met kopeling

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2007 4:53 pm 

Klantje van mij in een LGK Ouragan 2008 model:
http://www.youtube.com/watch?v=6t2r2vnkCtM

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 7:21 pm 

Nou dan maar eens een kort verslagje van mijn kant.
Vrijdag ochtend naar Genk gegaan en een succesvolle dag gehad.
Zaterdag hadden we nog wat problemen met de achterkant maar met een andere stoel erin was het aan het einde van de dag opgelost.
Zondag in de warmup even mijn motor ingereden. Ik ging vol vertrouwen de kwalificatie in. Wel moest ik nog even de eerste 2-3 ronden mijn remmen inremmen maar dat maakte toch niet uit omdat je nieuwe banden dan toch nog geen grip hebben. Het 5de ronde ging ik echt pushen, maar halverwege mijn ronde begon mijn motor te sputteren en viel uit. Geen snelle ronde gereden dus dat resulteerde in een 32ste startplek. Nu was ik er nog meer opgebrand om naar voren te komen.
Race 1: Na 2 herstarts gingen we eindelijk van start met zijn 40en. Na een goede start lag ik 27ste. Langzaam kwam ik naar voren en uiteindelijk heb ik 7mensen tijdens de race ingehaald en 20ste gefinished.
De 2de race ging de start ook goed en en lag ik meteen 15de. Toen heb ik er nog 2ingehaald en ben uiteindelijk 13de geeindigd in race 2. Maar toen ik over de finish kwam en mijn gas los liet kreeg ik een vastloper! echt 10 meter na de finish. Nou da's pas een fijnafstelling!:P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 7:55 pm 

zo das ff mazzel hebben

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 10:09 pm 

mazzel? Dure mazzel dan! Zonde om hem zo krap te zetten. In de ICC-B komt het echt niet aan op dusdanig krap gaan zitten.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende