Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Mariembourg Amateur wedstrijd
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=1860
Pagina 1 van 2

Auteur:  dragonfly [ di okt 24, 2006 4:02 pm ]
Berichttitel:  Mariembourg Amateur wedstrijd

Zondag 29 oktober 2006 is er op de grote piste van Mariembourg ook een wedstrijd waar iedereen kan aan deelnemen. Het is wel op gewicht en je moet met Bridgestone YJC rijden maar de ideale kans voor iedereen die nog eens een wedstrijd wil rijden. Ik zal er zondag normaal zijn... Op 12 november is het ongeveer hetzelfde in Genk.

Inschrijving en Reglement

Auteur:  Bobster [ di okt 24, 2006 4:11 pm ]
Berichttitel: 

in genk kost de inschrijving € 85 euro het gaat niet op gewicht.
je hoeft geen lecentie te hebben en je mag op zoals nieuwe of gebruikte banden rijden die jij het lekkerste vind rijden.

heeft u nog vragen stuur mij een pb of kijk op de site www.kartinggenk.be

groetjes bobby

Auteur:  dragonfly [ di okt 24, 2006 8:33 pm ]
Berichttitel: 

yep, daar doe ik ook mee maar deze vind ik leuker want gaat tenminste niet om wie het geld heeft om 3 setjes gele vega's te kopen... En is op gewicht dus lekker eerlijk. Al de rest is hetzelfde!

Auteur:  Bobster [ wo okt 25, 2006 7:23 am ]
Berichttitel: 

Nou gewicht wil niet altijd wat zeggen

want kijk.

ik weeg meer dan de meeste van 15 jaar
en toch rijd ik daar veel mee weg dus gewicht is af en toe ook bullshit !!!!
het gaat er ook om hoe je kan je rijden

Auteur:  dragonfly [ wo okt 25, 2006 9:13 am ]
Berichttitel: 

Ik ga hier geen open discussie beginnen maar een vriend van mij is 15kg lichter dan mij en dan zal je al heel snel mogen zijn om zo iemand achter je te houden. ICA is 155kg en ik zit daar met mijn 70kg gewoon op zonder lood bij te hangen. Als zo iemand dan meedoet aan een wedstrijd die niet op gewicht is en hij ook nog een beetje kan rijden maak je geen kans.

P.S.: de ene keer dat hij op gewicht gereden heeft voor een wedstrijd kwam hij opeens 2sec tekort dan op trainingsdagen. Sindsdien rijdt hij geen wedstrijden meer en hij weet wel waarom... Dus kom aub niet af met het excuus dat gewicht niets voorsteld. Iedereen op een minimum gewicht & zelfde banden is al veel eerlijker. Dan zijn het de motor & de piloot die het verschil maken.

Auteur:  dragonfly [ ma okt 30, 2006 10:33 am ]
Berichttitel: 

Even een verslagje van mijn weekend. Zaterdagmorgen dus vertrokken voor een rit van 220km naar Mariembourg. Het regende daar en de piste lag dus nog goed nat. Viel al direct op dat er een Sodi kart of 4 op de baan zat met serieus deftig materiaal. Later bleek dat het de mecaniekers waren van Eurokarting die gingen meedoen aan de wedstrijd.

Vertrokken op oude regenbanden om te kijken als alles in orde was. Grip had ik niet maar dat kon ook niet met banden die al 4 jaar in een garage liggen en voor de helft versleten zijn  Motor liep goed en dat was het belangrijkste. Het is dan wat beginnen opdrogen na de middag zodat het tijd werd voor slicks, het is low-cost racing hé dus oude witte vega’s opgelegd om me nog wat te amuseren. Alleen stuurde mijn kart opeens niet meer naar rechts, ik zag niet direct iets maar voor de veiligheid toch maar de pits binnengereden. Daar gezien dat mijn fusee al voor de helft afgescheurd was. Nieuwe fusee gemonteerd en terug vertrokken. Dan liep m’n motor opeens niet meer, stopte aan 15.000 toeren en wat ik ook deed met de carbu het beterde niet. Binnengekomen en ging de carbu vervangen want kon alleen dat zijn. Dan gezien dat de pakking tussen carbu & klapettenhuis wat dubbel zat waardoor het gaatje half afgedekt zat waar de benzine de motor in gaat. Nieuwe pakking gestoken en motor liep terug perfect. Op het einde van de dag zaten er opeens 2 sodi’s op, één Maxter en de andere een Vortex. Dan gewacht op hen en we hebben toch wel een dikke 10min heel close samen gereden wat leuk was. Ik was iets sneller maar bleef express achter om daar wat op te trainen.

Er waren 10 watergekoelde & 1 luchtgekoelde ICA’s. De zondagmorgen lag de baan nog nat dus opgewarmd met regenbanden die slicks geworden waren maar motor liep terug niet. Stopte aan 17.000, in de pits bleek dat de gaskabel wat losgekomen was waardoor mijn gasklep maar half open ging. Dus gaskabel, gaskabelgeleider & suikertjes vervangen en probleem was opgelost. Alleen kwam dan de verrassing. We moesten dus met Bridgestone YJC rijden wat ik nog nooit gedaan had en dat is niet zo’n succes geworden. Ik had gewoon geen grip, kwam aan de bocht en schoof altijd nog 2m door eer ik instuurde. Achteraan was het ook een ramp. Eerste manche als 10de vertrokken (was loting) en vrij eenzaam 4de geworden omdat er een paar kamikazes tussen zaten die op elkaar gereden zijn naar het einde toe. Tweede manche was minder, nu mocht ik als 2de starten. Achter mij stond nummer 2, bij het aanlopen raak ik niet goed weg en begin ik de opwarmronde als 4de. Ik wil halverwege m’n plaats terug in nemen door nummer 2 voorbij te steken maar die begint opeens te zig zaggen dus ik van de baan het gras in. Snel eruit, terug in gang gelopen en door het veld naar voor. Juist voor de start op het recht stuk neem ik m’n 2de plaats terug in en we waren vertrokken. Ik was vrij goed weg als 2de, alleen was die achter mij precies nog wat gefrustreerd dat ik m’n startplaats terug had ingenomen dus besloot hij om in bocht 6 na de snelle rechtse gewoon niet te remmen en vol in m’n achterste te rijden. Ik kon hem nog net op de baan houden en sloot aan als 6de. Paar bochten later heeft hij dan wel moeten opgeven, ik weet niet als het door z’n duw kwam maar hij moet het maar weten. Anders had hij zeker een serieuze duw terug gekregen.

Was dus 5de en dan een ronde of 6 m’n plaats proberen te verdedigen met een kart die alle kanten opschoof. Voor het recht stuk kwam er zich eentje naast me zetten, deur dicht doen zou voor alle 2 slecht aflopen maar na de bocht begon hij me richting gras te duwen dus dan beginnen terugduwen tot hij bijna zelf het gras ging invliegen aan de rechterkant. Dan terug naar links gekomen zodat hij er niet afging en plaats was gered. Paar ronden later heb ik hem dan wel moeten voorlaten wat kon het niet houden. Als 6de dus over de meet gekomen.

Finale en mocht starten als 5de, de eerste 2 reden echt wel heel traag in de opwarmronde en dat was precies een probleem voor mijn voorligger. Ik was goed weg op het recht stuk en had direct veel snelheid maar die voor mij had zijn motor volledig verzopen en ik zat gevangen. Dus lag al direct 8ste na de 1ste bocht. Die gast waarmee ik in de 2de manche zo gestreden had reed voor mij en samen reden we naar de 6de. Hij raakt erover en ik kan goed aansluiten om hem ook voorbij te steken maar ze doen wat raar en ik rem iets teveel waardoor er een gat ontstaat. Ik ga toch nog moeten leren van iets dichter op hun achterbumper te blijven in het remmen. Na een paar ronden het gat dichtgereden en die dan ook voorbijgestoken. Maar het gat naar de PCR was te groot om het nog dicht te rijden. Als 7de over de finish en algemeen 5de geworden. Bij het binnenkomen stond de winnaar voor me en die zat te klagen dat hij teveel grip had en dat z’n kart in elke bocht zat te bokken. Voor één keer was ek jaloers ;) maarja…

We hebben ons toch geamuseerd en weer bijgeleerd. Bedankt aan Tony voor het vervoer en aan Tim & zijn pa voor de hulp + advies!!! Vrijdag gaan we normaal terug naar Genk en dan ga ik die YJC banden eens verder uittesten. Even gesproken met die gast van de Eurokart shop en er zou volgend jaar terug zo een wedstrijd zijn en misschien zelfs een paar wat natuurlijk allemaal maar toegejuicht kan worden!

Volgende afspraak is in Genk op 12 november!

Auteur:  Manders Racing [ ma okt 30, 2006 12:05 pm ]
Berichttitel: 

Mooi verhaal!
Wat voor kart rijdt je zelf?
Een ICA? Maar met wat voor frame en motor, en van welk bouwjaar?
Lijkt me ook wel leuk om ooit meedoen, maar met een kart van 1998 ofzo is het natuurlijk geen beginnen aan ofwel?

Auteur:  dragonfly [ ma okt 30, 2006 1:12 pm ]
Berichttitel: 

Neen, met materiaal van 1998 ga je serieus tekort komen. Ik kom ook een paar jaar achter maarja nieuw materiaal kost geld hé. Ik rij inderdaad met een watergekoelde ICA, zalig om daar het recht stuk en de snelle rechtse nadien te nemen...

2004 CRG Road Rebel
2003 Maxter MX-L

Auteur:  Bobster [ ma okt 30, 2006 1:19 pm ]
Berichttitel: 

dragonfly

das bullshit een kart van 1998 wil niet zeggen dat het een slechte is.

daarom is het een recreanten wedstrijd ;) voor je plezier en om eens kennis temaken wat andere rijders doen.

een kart van 1998 kan sneller zijn dan een van een van 2004 of wat dan ook zelf had ik een 100cc membraam motor uit 1999 die reed een 2003 motor weg dus dat is onzin.

@ manders racing

als je mee wilt doen omdat het je leuk lijkt moet je het vooral doen.
ik werk dan 12 november in genk dus. misschien zie ik je wel daar.

in ieder geval als je mee doet heel veel succes !!!

zelf rijd ik een 2006 rotax max kart

Mvg Bobby

Auteur:  dragonfly [ ma okt 30, 2006 2:35 pm ]
Berichttitel: 

@bObby_14: denk dat je toch nog een klein beetje volwassen moet worden hoor. De top 4 stond daar gisteren met de karts van het frans kampioenschap. Topmateriaal van het jaar 2006 dus en dan wil jij beweren dat iemand daar gaat tussen rijden met materiaal dat 8j ouder is? Je moet eerlijk blijven hé, de reden dat zij grip hadden is omdat het chassis z'n werk deed en perfect afgesteld stond...

Ik heb nooit gezegd dat een kart van 1998 slecht is, alleen dat je niet zal meekunnen met goeie piloten die met recent materiaal rijden. Dat is wat hij vroeg, hij kan uiteraard meedoen voor het plezier.

Ik zal er de 12de ook zijn en ik zal dan eens zien welke plaats je behaalt bij de max'en want jij gaat precies heel de wereld verslaan als ik je zo bezig hoor.

Auteur:  Bobster [ ma okt 30, 2006 2:54 pm ]
Berichttitel: 

ik rijd niet mee jammer genoeg en nee ik zal niet heel de wereld verslaan ;)

dat zou ik niet eens willen ik ben hobby rijder dat vind ik goed genoeg doe het voor me plezier !!!

ik moet 12 november werken op de jeep dus als je met je 2004 chassis uitvalt kom ik je ophalen !!! en als hij dat nog mee rijd lach ik je vierkantig uit ;)

Auteur:  Manders Racing [ ma okt 30, 2006 4:19 pm ]
Berichttitel: 

nou nou, rustig maar allebei.......

maar wat ik bedoelde was precies wat dragonfly antwoordde.
met een kart van 98 of 2000 of iets dergelijks, kan je dan nog meekomen met die snelle mannen? dat het antwoord NEE zou zijn, had ik wel verwacht, maar wilde het gewoon ff vragen.

Nee, ik doe niet mee, heb nog geen kart namelijk, ben volop bezig met een aantal karts, en die zullen toch rond het bouwjaar 1998 tot 2002 liggen, vandaar de vraag

Auteur:  David [ ma okt 30, 2006 6:31 pm ]
Berichttitel: 

@ Dragonfly, mooi verslag :LL
Je hebt toch een hele dag vol aktie beleefd zo te lezen.

@ Bobby, bedenk dat je met recreatief rijden de verschillen in bouwjaar soms minder merkt doordat er niet op gewicht gereden wordt, met verschillende banden, enz. Het hangt er ook maar net vanaf wie je met wat voor spul tegenkomt dus bij recreatief rijden zijn er tal van faktoren waardoor je met oudere spullen sneller kan zijn dan iemand met nieuw materiaal.
Zodra banden en gewicht gelijk zijn worden de verschillen in chassis en motor een heel stuk belangrijker.

Auteur:  Fart [ ma okt 30, 2006 9:03 pm ]
Berichttitel: 

dragonfly schreef:
Dus gaskabel, gaskabelgeleider & suikertjes vervangen en probleem was opgelost.


Mooi verhaal, maar wat zijn suikertjes??

Auteur:  Paulo27 [ ma okt 30, 2006 10:10 pm ]
Berichttitel: 

blokjes voor in de kofffie FART .... :)

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/