Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 4:24 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Afbeelding


GK4 Kart Series (GK4)

Als GK4 organisatie stellen we onze wedstrijdserie graag aan u voor.

De GK4 is een Belgisch-Nederlands initiatief van AKRT (B) en Cpoint (NL) en staat voor de gecombineerde Nederlands-Belgische raceserie in viertakt en tweetakt karting.

Afbeelding
GK4 = SFEER

Waarom dit initiatief
In het algemeen zag (en zie je nog steeds) dat in karting de kosten die gemaakt werden om mee te komen zodanig hoog opliepen dat een grote groep beginnende rijders veelal teleurgesteld afhaakte, terwijl dat niet zou hoeven. Dat kon in onze optiek niet de bedoeling zijn. We wilden de sport terugbrengen naar de basis en hebben daar vanaf de start in 2010 hard aan gewerkt.

Onze klassen lenen zich in beginsel uitstekend voor basic racing. Daarom hebben we de GK4 opgestart; om de kartsport via de 4-takt klassen en vanaf 2013 ook via de tweetaktklassen in de breedte te promoten. Vanaf het begin worden we door een grote groep enthousiaste deelnemers, importeurs en dealers in ons initiatief ondersteund.
Voor de dealers verwijzen we u graag naar onze lijst met partners via de link: http://www.gk4kartseries.com/gk4/partners

We zijn in een relatief korte periode uitgegroeid tot een evenement met een stevig fundament, resulterend in internationale deelname uit o.a. Nederland, België en Duitsland.
De racedagen zijn zo geworden zoals we racen voorstaan; Professioneel, hoog niveau, budgettair verantwoord, met daarbij het GK4 sfeergevoel dat een grote rol speelt.
Een resultaat waarop we erg trots zijn en dat we dankzij onze deelnemers hebben weten te realiseren.

Afbeelding
Klasse GK4 verzegeld Honda Cadet

Doel
De GK4 heeft als doel, tegen relatief lage kosten competitieve races te organiseren met 4-takt en 2-takt karts binnen een gemoedelijke clubsfeer. Spanning, sportiviteit en vooral plezier krijgen de hoogste prioriteit. De GK4 richt zich niet alleen op de gevestigde orde, maar ook en vooral op de beginnende rijders die in de GK4 de nodige ervaring en contacten op kunnen doen.
Als organisatie zijn we waar mogelijk ondersteunend voor onze deelnemers.
Zo hebben we twee Honda Cadet en twee RK1 reservemotoren ter beschikking gesteld, waarop deelnemers bij pech een beroep kunnen doen. Dit past in het beeld van elkaar aan het rijden blijven helpen.

De GK4 bevat de volgende klassen
1. Cadet Honda 160 cc (vanaf 8 tot 12 jaar); We rijden met de verzegelde GK4 Honda Cadet motoren.
2. Briggs & Stratton Junior (vanaf 10 tot 16 jaar)
3. RK1 Junior (vanaf 10 tot 16 jaar); Alle RK1 motoren zijn toegelaten.
Binnen het RK1 Junior kampioenschap hebben we een extra klassement: Het RK1 verzegeld klassement, voor deelnemers met verzegelde motoren.
5. RK1 Senior (vanaf 14 jaar); Deelname vrij met RK1 standaard motor of RK1 motor voorzien van Big Bore pakket.
6. VT250 Mondial (VT4) (vanaf 10 tot 16 jaar)
7. VT 250 Junior (vanaf 13 tot 16 jaar);
8. VT 250 Senior (vanaf 15 jaar);
9. 2-Takt 125 Automaat met per motormerk een eigen klassement. Toegelaten motoren Rotax Max, Iame X30, Vortex Rok (vanaf 15 jaar);
10. 2-Takt 125 Schakel met per motormerk een eigen klassement. Toegelaten motoren Iame X30, VM , Vortex (vanaf 15 jaar).

Afbeelding
Klassen RK1 Junior en Senior

Uitgangspunten
- Basic Racing, met zo standaard mogelijk materiaal
- Racen tegen zo laag mogelijke basiskosten
- Racen op een zo hoog en gelijkwaardig mogelijk niveau
- Tegengaan van tuning door verzegelen van motoren en uitvoeren van goede gedegen controles

Dit realiseren we door
- Geen licentiekosten; geen administratiekosten; geen milieutaks
- Relatief lage inschrijfbedragen, in 2013 € 125,00 per wedstrijd
- Eenmalige bijdrage voor verzekering voor een heel seizoen, in 2013 € 70,00
- Banden uit 1 stock, die worden geleverd tegen actuele prijzen, buiten de organisatie om, zodat ook hier een waarborg wordt gecreëerd voor onpartijdigheid
- Een eigen systeem voor kwalificatie, races, puntentelling, waardoor je nooit direct kansloos bent voor een naar omstandigheden maximaal resultaat bij pech of uitval
- Waar mogelijk huren we de baan ook op de zaterdag, zodat we ook dan alleen met onze deelnemers trainen onder onze eigen omstandigheden, dus met vlaggend personeel op de baan
- Invoeren verzegelde motoren, waardoor je voor een mooi resultaat niet mee hoeft te gaan in de tuningsrace met bijkomende kosten
- Gedegen controles tijdens en na wedstrijden
- In de klassen VT250 hebben we die extra maatregelen getroffen, die nodig zijn voor fair racen; vaste compressieverhouding, brandstof maximum octaangetal 98, brandstofcontroles via erkend laboratorium, maximum motor toerental 12000 rPM, maximum toerental koppelingslip 5700 rPM. Ten behoeve van controles op toerental motor en koppelingslip hebben we het AlfanoAlspy systeem aangeschaft, waarmee iedere deelnemer rijdt, zodat we de vastgestelde waarden ook daadwerkelijk kunnen controleren.

In 2013 hebben we twee verzegelde tweetaktklassen geïntroduceerd, 125 cc automaat en schakel. Voor de schakels een unicum, verzegelde motoren waardoor de running costs worden gedrukt. Er was veel vraag naar een dergelijke opzet binnen de tweetakt. We zien een mooie toename in deelname in deze prille klassen.

Afbeelding
Twee verzegelde 2-T klassen, waaronder de 125 cc Schakel

VT250 Multi Brand Competition
De VT250 klassen maken deel uit van de enige Multi Brand Competition. De zes VT250 motormerken, GM, Oral, Swissauto, TechF1, Vampire en Vortex zijn tot de competitie toegelaten.

Afbeelding
Klassen VT250 Junior en Senior

In de klassen VT250 is de GK4 de thuisbasis voor een Monomerkencup binnen het GK4 Multi Brand kampioenschap, de Swissauto250 Cup, zowel Nationaal als Internationaal. De GK4 International wordt in 2013 verreden in Hahn.
Rijders met Swissauto rijden dus naast het GK4 totaal klassement hun eigen merkenkampioenschap. De deelnemers strijden op twee fronten, wat de competitie voor hen extra interessant maakt.

Banen
Het kampioenschap bestaat uit acht wedstrijden op zeven aansprekende banen in Nederland, België en Duitsland;
- Karting Genk (B)
- Karting Spa-Francorchamps (B)
- Circuit Park Berghem (NL)
- Circuit De Landsard Eindhoven (NL)
- Kartcircuit Pottendijk Emmen (NL)
- Kartpark Emsbűren (D)
- Kartbahn Hunsrűckring Hahn (D)

Veiligheid
“Last but not least“ : We zijn trots op onze professionele wedstrijdleiding en baanploeg met leden die uit de racesport afkomstig zijn en die er iedere race gewoon weer vol enthousiast voor u staan!
Vanzelfsprekend werken we binnen de GK4 ook met een degelijke verzekering.

Afbeelding
De GK4 Crew

Informatie
Voor meer informatie over de GK4 verwijzen we u ook graag naar de volgende sites:
http://www.gk4kartseries.com de algemeen site voor informatie
http://www.racexpress.nl voor verslagen en wetenswaardigheden
http://www.kartlife.nl voor verslagen en wetenswaardigheden
http://www.kartgrid.be voor verslagen en wetenswaardigheden
Facebook: http://www.facebook.com/#!/gk4kartseries

En de korte introductiefilm op onze homepage: http://www.gk4kartseries.com/gk4/mededelingen/112-gk4-video-intro-2012

We antwoorden graag op uw vragen, stel ze gerust via info@gk4kartseries.com

We hopen u bij onze wedstrijden te mogen treffen.

Het GK4 Team
Ben de Feijter
Casper Reinders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David