Auteur |
Bericht |
Menno van Es
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 7:35 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
wat mij nog opvalt is dat je erg aggressief (in)stuurt en dat heeft als gevolg ook dat je achter erg veel glijdt. Misschien komt het daarom dat je achterbandjes ook op zijn
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Thanks voor je reactie Menno! Klopt ja, ik denk dat ik met de tijd wel rustiger ga sturen. In de Rotax ben ik juist altijd wel een rustige rijder geweest. Dat de achterbanden 3x harder slijten dan de voorbanden ontkom je niet aan denk ik. Maar dat valt wellicht wel te beperken.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 8:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je achterbanden 3x zo hard slijten is er echt iets mis met je rijstijl hoor! Er kan wat verschil tussen voor en achter zitten, maar niet zo extreem. Als je meer op grip rijdt zul je en sneller gaan en je banden meer gelijk slijten. Gewoon een kwestie van oefenen en aanvoelen hoe het chassis reageert op je input - met name je stuuruitslag en de mate van agressief insturen zoals Menno al aangeeft. Hangt ook samen met de omstandigheden zoals temperatuur etc, maar is wel het utgangspunt.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 8:42 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Ja, daar ga ik zeker aan werken! Max, in hoeverre slijten jouw banden achter meer dan voor? Gebruik je ook Bridgestone YLM?
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 15, 2015 11:30 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Ik heb ook wel dat achter meer slijt dan voor. Moet eerlijk bekennen dat ik vorig seizoen alleen maar op Vega Groen heb gereden, die niet voor schakel bedoeld is. Slijtage met de D2 van Mojo is al beter. Heb daar nu één keer op gereden dus geen tijd gehad om het chassis daar op af te stellen. Het agressief insturen hoeft niet perse aan jou te liggen trouwens. Als jij het gevoel hebt dat je zo móet sturen omdat je de bocht anders niet haalt, zou je eventueel kunnen spelen met je breedte van je voorklossen zodat je misschien wat soepeler langere(of juist kortere) bochten in of uit stuurt. Moet hier zelf ook nog mee gaan spelen dus mijn advies is zeker niet de beste!
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 12:11 am |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Volgens mij reed ik die sessie ook met toespoor. We zijn volop bezig met uitproberen wat dat betreft! Als ik het me goed herinner werd de exit er wel beter op. Maargoed, ik reed daarvoor ook wel met extreem veel uitspoor van de regenafstelling nog.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 12:13 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
@max, welke vega's groen? De xh of de sl6 ? Zit wel degelijk wat verschil in denk ik... ik zelf heb ook al met de xh's gereden en deze lijken toch veel op de sl3. Nu maar eens testen met de bridgestones ylb's die onder mn crg zitten.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 9:47 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Meest gebruikelijk voor op droog is iets uitspoor.
@Bjorn,
Wat betreft de Vega groen; daar is in een eerder topic al uitgebreid over geschreven en kort samengevat : Vega SL6 groen is harder dan de XH groen (France). XH is bijna gelijkwaardig aan de SL3 blauw (Nordam) en veel beter geschikt voor een schakel. Het verschil tussen de XH en de SL6 is best groot vond ik.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
Laatst bijgewerkt door Wilfred op vr jan 16, 2015 11:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 10:40 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
SL6 is meer een Rotax/X30/Leopard Band.. Niet geschikt voor schakel vind ik
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 10:45 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
@jean, denk dat die de sl3 bedoeld voor een schakel
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 12:43 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Ja, dat had ik al door . Ik doelde meer op Max, MOJO D2/SL6 op schakel vind ik te hard eigenlijk
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 4:42 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Lijkt mij ook, minstens een D3 , evt een XH voor nodig.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: vr jan 16, 2015 8:02 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Excuses, ik bedoelde ook de D3 Met gele rand, hehe.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: zo jan 18, 2015 12:17 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
denzel kan het trouwens zijn dat jij wedstrijden rijdt/hebt gereden ik herken je helm/overall uit foto's
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Denzel-M
|
Geplaatst: zo jan 18, 2015 7:37 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 08, 2014 11:09 am Berichten: 61
|
Hahah ja klopt, ik heb altijd Rotax Senioren gereden bij de Chrono vooral.
|
|
Omhoog |
|
|