Auteur |
Bericht |
erwinms
|
Geplaatst: vr aug 24, 2012 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Geachte vrienden karters, in Belgie ( bij ons) organiseert een krant elk jaar een groepsaankoop voor gas en elec. Het idee is dan dat ze (zoveel mogelijk) geïnteresseerde mensen vinden en dan gaan ze de verschillende leveranciers af om de beste prijs te bedingen. Misschien kan zoiets ook via dit forum worden gedaan. Ik ben er zeker van dat ofwel de hoofdverdeler of de verschillende karthandels hiervoor wel interesse zouden hebben. Stel je voor dat je als karthandel in één klap; zeg maar bv 50, zulke dempers kan verkopen dan kan er misschien ook wel wat van de prijs he. Zolang we in het kapitalistisch systeem leven werkt dit altijd. Ik ben gisteren gaan rijden in Genk (ingangsdag voor deze nieuwe regel aldaar) en ik heb het geluk gehad dat de controleur aan de start het eventjes door de vingers wou zien maar...... Overigens vindt ik de prijs wel echt te hoog. Ik zal zeker de volgende keer maar weer terug in Mariembourg gaan rijden, vanaf september zijn er dan ook weer WE's dat het hele circuit mag gebruikt worden.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr aug 24, 2012 9:39 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Van der spoel verkoopt nu ook een carbon demper niet van elto 285 euro. In de beschrijving cik voor 2013.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr aug 24, 2012 9:55 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Als je dan toch geld gaat uitgeven zou ik maar meteen de demper kopen die word aangegeven door de fia.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr aug 24, 2012 11:46 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
of gewoon lekker bij de NAB of GK4 gaan rijden. twee echte kart organisaties die zich niet laten sturen door financieel hongerige managers!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 6:37 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Die hebben er niks mee te maken het zijn de banen van wie je een demper moet
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 7:52 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Gewoon niks kopen. Gewoon wegblijven van die banen waar ze zulke dingen bedenken. Als je aan de geluids eisen voldoet kwa db moet dat voldoende zijn. Het zijn allemaal zakkenvullers. Ze maken de kartsport kapot voor de hobby rijder. Ga lekker rijden waar ze niet van die vreemde zakkenvuller regels hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 8:29 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Blijven er niet veel banen over he!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:06 am |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:27 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Mannen, overdrijven jullie niet een beetje voor die 150€... ik weet wel dat het overkomt als geldklopperij, maar het is toch maar een eenmaalige kost. Wat is die 150€ gespreid over 2, 3, 4 jaar?
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:41 am |
|
|
Als ik er met die 150 Euro de aankomende 4 jaar vanaf zou zijn zou ik zeggen ja! Maar zo is het natuurlijk niet, want binnen die 4 jaar zijn er zeker al weer aantal verplichte aanpassingen bijgekomen. Mits je in de portemonnee kan kijken van de overige hobby rijders zo ik toch voorzichtig zijn met de uitspraak of deze 'overdrijven'. Er zijn genoeg rijders die alles moeten laten om hun hobby te kunnen uitvoeren en dan is dit best een hoog bedrag.
Dit jaar een airbox van 70 euro en een demper van 150 euro is toch mooi 5x baan huur.
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:51 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Maar wat gaan ze nu nog verzinnen? Luchtfilter, achterbumper, uitlaat is in orde... Veel kunnen ze niet meer doe he
En daarby, elk jaar een upgrade, is nx mis mee vind ik Dat doe ik ook steeds, zonder verplichting en ik ben ook geen wedstrijdrijder Ik laat ook veel zaken om het karten te betalen, en dat het een dure sport is, is algemeen geweten, dat weet je dus ook als je begint
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 10:06 am |
|
|
Ik geloof heilig dat een 'zoals hier al eens grappig aangegeven' ook nog wel eens een verplichte jaarlijkse keuring aan zit te komen. Ook denk ik dat het in de toekomst wel eens zo zal zijn dat 'of je nou een hobby rijder bent of niet' je kart (chassis) een geldige homologatie moet hebben en dus niet ouder mag zijn als een bepaald aantal jaren en dus om de zoveel tijd om een ander chassis moet.
Afijn Ik weet dat de kartsport duur is, maar het word langzaam te duur gemaakt. Niet alleen voor de hobby rijders, ook voor wedstrijd rijders. Wedstrijden zullen in de toekomst ook alleen bestaan uit grote fabrieks teams vrees ik.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 10:56 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Als ik er met die 150 Euro de aankomende 4 jaar vanaf zou zijn zou ik zeggen ja! Maar zo is het natuurlijk niet, want binnen die 4 jaar zijn er zeker al weer aantal verplichte aanpassingen bijgekomen. Mits je in de portemonnee kan kijken van de overige hobby rijders zo ik toch voorzichtig zijn met de uitspraak of deze 'overdrijven'. Er zijn genoeg rijders die alles moeten laten om hun hobby te kunnen uitvoeren en dan is dit best een hoog bedrag.
Dit jaar een airbox van 70 euro en een demper van 150 euro is toch mooi 5x baan huur. Helemaal mee eens. Ze verzinnen steeds weer iets nieuws. Aleen maar in eigen belang. En ja dan blijven er minder banen over. Dat is ook juist de bedoeling.Als er geen rijders meer op de baan komen missen ze inkomsten en kan men niet bestaan. Dan komen ze snel terug op hun bedachte zakkenvul regeltjes. Ze helpen alles naar de knoppen. De kosten rijzen de pan uit ook voor de wedstrijd rijder. Dat zie je toch aan de start velden. De KNAF en de FIA zien alleen maar dollar tekens.
|
|
Omhoog |
|
|
kartfanatics
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 12:28 pm |
|
|
En dan hebben we het nog geen eens over de "verplichte/strengere" veiligheid van de karters zelf.
Verplichte "2-laags" overall, nekbescherming. Dit is overigens voor je eigen veiligheid en daar moet je niet op besparen. Maar toch kan het al met al aardig in de papieren lopen, wat de kartsport niet ten goede komt voor de hobbyrijders onderons.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 8:11 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
In de tijd dat ik kart zijn de volgende dingen verplicht geworden: -MD demper (enkel voor karts met dunne 100cc uitlaat). -Inlaatdemper met filter. -Op sommige banen is een brede achterbumper verplicht. Das over een periode van 18 jaar ofzo. Geloof eerlijk gezegd niet dat er veel mensen rijk geworden zijn hierdoor, en ook dit keer zullen er niet veel zakken gevuld kunnen worden met een dempertje van 150 euro die slechts een relatief kleine groep mensen gaat kopen. In die periode is de baanhuur overigens gemiddeld wel meer dan 1.5x zo duur geworden (das tenminste interessant voor een kartbaan), maar niemand die daarvoor maar ergens anders is gaan rijden.
|
|
Omhoog |
|
|