Auteur |
Bericht |
bertenbert
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 7:48 am |
|
Geregistreerd: ma sep 27, 2010 10:05 am Berichten: 26
|
Zal wel een kleine 03 klasse worden dan volgend jaar. .De max heeft met een 30mm carburateur volgens mij weinig kans tegen x30 en de superrok. Zo wordt je gedwongen om chrono te gaan rijden.(zal wel de bedoeling zijn)
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 8:40 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ok dat zou kunnen, maar dat er met diverse motoren in de 03 gekloot is weet ik zeker!
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 1:49 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Dat zal ongetwijfeld Martijn. Die van ons, Alex, Matthew, Tinus, Floris en PietJan in ieder geval niet.
Wij rijden geheel volgens de Vortex specificaties omdat we mee willen doen met de wereldkampioenschappen superrok. Vergelijkbaar met die van de Rotax Max. Voor ons geen gekloot dus aan het blok.....
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 6:51 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Jullie wijs ik ook zeker niet aan. Maar die X30...
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 7:18 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Zowel die van Matthew (26) als die van Alex (5) zijn origineel. Ik spreek Jimmy en Dennis vd Spoel regelmatig. Beide zijn fabriekaf aan de maximale maten zonder gerommel.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 11:54 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
maar dan heeft het totaal geen zin om met een rotax in de 03 te gaan rijden?
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:23 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Als jullie slim zijn stuur je een mailtje naar de NAB met de bezwaren die je hebt wanneer er met een 30mm carb moet worden gereden en dat je met de originele 34 mm wil blijven rijden. Als er genoeg bezwaren zijn zullen ze dit wel mee moeten nemen omdat anders het veld erg klein word zonder de maxen. Dit zou voor ons ook niet gunstig/leuk zijn.....
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:21 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
waar reden de votex superrok en die x30 dit jaar mee? 30mm carb?
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 6:26 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Met de 30mm. De Rotax is de enige motor waar de 34mm carburateur was toegestaan ivm het Chrono reglement. Alle andere motoren moesten verplicht met een 30 mm rijden. Was wel goed opletten voor detonatie.
Wij hebben ook een 36 mm voor onze superrok. Dan is die niet te houden......
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 8:29 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
heb net mail terug gekregen van nab.
hun zeggen dat het kwa snelheid niet uitmaakt voor een rotax als je een 30mm of een 34mm carb. hebt. met een 30mm carb is hij toch een stuk langzamer?
|
|
Omhoog |
|
|
Henry
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 8:34 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Bovenin zou hij wellicht iets langzamer zijn. Maar als ik het goed begrijp zal je dat onderin en in het midden gebied weer terugwinnen. Om het zeker te weten moet je het gewoon uittesten. En als ik de regels goed interpreteer mag je toch ook een ander (CIK-FIA) luchtfilter er op schroeven? Als dat mag denk ik dat de nieuwe reglementen zelfs positief zijn voor Rotax Max'jes.
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 8:38 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dat is een goeie ja, maar zou het niet positief noemen. Je koopt een rotax nieuw bijvoorbeeld en dan moet je een hoop dingen gaan veranderen enzo, kost weer meer...
|
|
Omhoog |
|
|
Thomas_05
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 10:15 pm |
|
Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am Berichten: 55
|
Ik zou het, als ik hun was, gewoon zo laten. Vond het veld redelijk in balans wat betreft de motoren. Mitchell zat er bijvoorbeeld altijd wel bij. Misschien niet altijd tijdens de races, maar dan wel in de kwalificatie. En elke race was er wel minimaal 1 rotax ergens voorin te vinden. Niemand heeft hier ook trek in denk ik. Extra kosten omdat je andere spullen aan moet schaffen, en dan moet je nog veel gaan testen met die nieuwe specs ook. De helft haakt volgend jaar al af op deze manier, minimaal.
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: wo okt 26, 2011 5:22 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
dan moet ik een carb. van een icc erop zetten. en zo'n mooi rood lucht filter erbij. haha word nog wat.
|
|
Omhoog |
|
|
bertenbert
|
Geplaatst: za okt 29, 2011 4:07 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 27, 2010 10:05 am Berichten: 26
|
Je mag volg mij dan ook de atomizer(naaldbuis) ook veranderen om de rotax max met de vhsh 30 goed af te stellen. Misschien kun je de afstellingen van de vortex rok als uitgangspunt gebruiken. Zie link:http://danskkartingcenter.dk/Dellorto_Manual_ROK.pdf Ben benieuwd naar je bevindingen.
mvg, Bert
|
|
Omhoog |
|
|