Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: NAB
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:53 pm 

@David, dat bedoel ik... maar ook de meeste wedstrijd rijders hier brengen geen 12 dagen per maand door op het circuit.
De absurd hoge bedragen, zijn echt uitzonderingen.. dus Rudi, laat je er niet door afschrikken het kan echt goedkoper, ook als je wedstrijden rijd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 7:25 am 

Als je die 25000 per jaar al absurd vind... Dat betaal je bij Rotax en bij de nab.
Maar bij de wsk ga je gauw richting 10.000 per weekend, dat de rijder aan het team betaald...Die zijn al gauw 50.000 aan wedstrijden kwijt en dan hebben ze nog niet eens getraind.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 10:38 am 

Simone rijdt de wedstrijden van de GP4, trainen doen wij (te) weinig, soms niet eens één keer per maand, meestal alleen het weekend voor de wedstrijd of als we in Verweggistan moeten rijden de dag voor de wedstrijd.
Mijn budget is om en de nabij € 4000.- per seizoen, en daar moet alles van gedaan worden.
De sponsoren betalen ongeveer de helft, ik de rest, vorig seizoen heb ik daarvan zelfs overgehouden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 10:42 am 

@Lex,

Even voor mijn beeldvorming: dan is het totaalbudget dus circa 8.000 euro per jaar met de sponsors erbij? En daarin zit als ik het goed heb alleen de running cost; aanschaf kart en uitrusting is hier niet inbegrepen toch ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 11:47 am 

@Wilfred,
Nee, nee, mijn budget is totaal € 4000.-, dus € 2000.- sponsoren, ik de rest.
Het zijn wel alleen running costs, aanschaf telt niet mee.

Laatst bijgewerkt door Lex op wo maart 16, 2011 12:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 11:51 am 

OK, duidelijk en ik had wel zoiets gedacht (moet alleen je as niet te vaak breken in een seizoen.... :oops: ).
Is in ieder geval een stuk lager dan de budgetten in de Rotax en andere 2T klassen denk ik. Maar een beginnende karter moet natuurlijk het eerste jaar wel een flinke duit meer meebrengen voor de kart en de uitrusting !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 12:20 pm 

niet alleen de beginnende karter als je een beetje mee wilt doen zul je toch regelmatig nieuw materiaal moeten kopen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 3:16 pm 

Er is gewoonweg ook een groot verschil in aanpak: De ene brengt zijn eigen materiaal mee en betaald een team ter ondersteuning terwijl een ander gewoon het hele jaar materiaal huurt. Het voordeel van die laatste optie is dat je (normaal gezien) altijd over recent materiaal beschikt en niet telkens je "oud" materiaal te koop moet aanbieden en hopen dat je er van af geraakt.

En dan moet je ook wel rekening houden met de klasse waarin je mee rijdt. Bij de ene klasse kom je nu eenmaal toe met af en toe ns trainen en bij ene andere is dat net voldoende om niet helemaal achteraan het veld te bengelen.
Alles heeft zijn prijs.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 3:40 pm 

om even te reageren op Rudi. ik zeg absoluut niet dat 25.000 euro per jaar uitgeven wel meevalt, in tegen deel. het is absurd veel geld! het probleem is alleen dat je al snel naar dat soort bedragen toe gaat als je wedstrijden gaat rijden. gelukkig had ik afgelopen jaar een sponsor die de helft betaalde, de andere helft betaalde ik zelf samen met mn ouders. dit jaar heb ik helaas geen sponsor kunnen vinden en daarom is het karten voor mij ook over.
het kan absoluut goedkoper als die 25.000 dat weet ik wel zeker want ik weet van sommige dat ze veel minder uitgeven.
inschrijfgeld: 150
baanhuur: 80 (vrijdag & zaterdag)
banden: 540 (vrijdag, zaterdag & zondag)
teambegeleiding: 200
benzine, olie en andere kleine dingen: 100
hotel: 300
-------------------------------------------
totaal: 1370 (zonder grote schades zoals vastlopers)

bij ons bestond een seizoen uit 11 wedstrijden(3 wintercups en 8 NK's) dus dat is 11 x 1370 = 15.070
en tel daar nog een nieuwe kart en motor bij op: 15.070 + 7000 = 22.070
laat je absoluut niet afschrikken door deze bedragen, want zoals ik zei het kan zeker goedkoper!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 3:48 pm 

@alex, dan vind ik dat jullie dat echt knap doen! en dat simone regelmatig voorin te vinden is bewijst maar eens dat wilskracht minstens zo belangrijk is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 3:51 pm 

En dat met een kart en motor die al enkele jaren meegaan !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 7:13 pm 

Citaat:
Maar een beginnende karter moet natuurlijk het eerste jaar wel een flinke duit meer meebrengen voor de kart en de uitrusting !

Als je een leuk 2e handsje koopt waar je zelf nog wat aan moet doen, en de goedkopere kleding aanschaft om te beginnen valt het allemaal best wel mee.
Heb mijn MSkart met Yamaha YZ125 blok uit 2006 voor 800 euro gekocht, 700 euro erbij om de kart als nieuw te maken + 250 euro aan uitrusting.
Ik begin dit jaar met een zo goed als nieuwe kart + uitrusting voor 1750 euro.

Daar hoeft niemand van te schrikken :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 7:43 pm 

Je moet bij wedstrijden wat meer rekening houden met homologaties en veiligheidskeurmerken, waardoor de aanschafkosten dus hoger zullen zijn dan wanneer er enkel recreatief gereden gaat worden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 8:00 pm 

Als je Bobby's berekening doortrekt zie je al direct waarom er zo'n hoge bedragen mee gemoeid zijn. Hij spreekt hier enkel over de races. De meeste wedstrijdrijders vind je tussen de races door op verschillende circuits terug om te trainen en reken ook daar maar de nodige kosten voor en je komt al aardig in hogere bedragen terecht.

Maar even voor alle duidelijkheid want ik lees hier verschillende dingen door mekaar: Gaat het hier over de kosten als wedstrijdrijder of als recreatief rijder. Dat is toch een serieus verschil en die 2 dingen door elkaar haspelen maakt het geheel er toch niet echt duidelijker op. :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 8:38 pm 

Ja precies. Een wedstrijdrijder zit nu eenmaal aan een aantal dingen vast waar niet op bespaard kunnen worden. Bepaalde band bijvoorbeeld. Bij Rotax-wedstrijdrijders moet overal Rotax opstaan.
Een recreant kan het snel wel goedkoper maken. Omdat hij alles en nog wat kan gebruiken, namaal-spul enzo. Dus het kan goedkoper bij de recreant zoals Backlash zegt, maar bij de wedstrijder haast niet.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende