Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: klasse voor VT250
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2009 12:31 pm 

In Venray kom ik ook naar de VT250 klasse kijken :!:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 10:30 pm 

Beste Forumleden,

Afgelopen weekend in Veldhoven geweest op de zaterdag aan het trainen geweest enkele kleine problemen gekent maar niet hele grote.
We kwamen er alleen snel achter dat we te weinig tijd hadden om de motor goed onder de knie te krijgen, de zaterdag was eigenlijk na inrijden de eerste echte testdag met de motor.
En er zal nog aardig wat werk in zitten om de motor echt zo te krijgen als dat we willen, daarom ook het besluit genomen om de 2de wedstrijd in Emsburen over te stappen naar de Swissauto250, en race 3 of 4 zal ik zelf weer deelnemen op de Biland.

Alex63,
we hebben helaas niet kunnen doen wat we wouden maar in Emsburen zullen we opnieuw een poging wagen om voor Simone te eindigen!!!
Mag best gezegt worden dat ze dit weekend erg goed aan het rijden was!!! ga zo door!

Kom ik vandaag het over commercieele stukje van Stegmoto op hun site tegen, echt om het rustig te zeggen om te walgen.
Ik was al niet iemand die erg positief gestemd was over Stegmoto maar dit slaat echt alles.

Rik met zijn bloedsnelle VAMPIRE/BRM combinatie op weg naar de kop maar werd op een zeer bedenkelijke manier van de baan gereden door een Belgische piloot; Kennelijk de enigste manier om een VAMPIRE te verslaan!

Ik kan me nog een race vorig jaar herrineren op Emsburen dat Thijs aan de Stege op plek 4 en Jannes van Dijk op plek 3 zonder reden van de baan aframde, later verklaren alle rijders dat deze actie totaal onnodig was, behalve natuurlijk Thijs zelf.
Na mijn mening veeg eerst je eigen straatje schoon voor dat je aan andermans straatje begint.

Tja de snelheid van de Vampire beter gezegt van Stegmoto... vele mensen weten waar de schoen wringt bij Stegmoto en mag dan ook hopen dat er dit jaar nog motor open worden getrokken om te kijken of ze aan de homologatie voldoen en mede hiermee de competitie eerlijk te houden.

Daarnaast hebben de belgen een super wedstrijd gereden en ja zoals ook bij F1 is er teamtaktiek nodig om te winnen, dit zien we natuurlijk allemaal liever niet gebeuren, maar dit is altijd nog beter dan andere oneerlijke spelletjes te spelen.

LET OP MENSEN HET GAAT HIER OM EEN PERSOONLIJKE MENING EN ONDERVINDINGEN!

mvg Team Biland

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Laatst bijgewerkt door BeNeDu-Racing op do maart 26, 2009 4:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 11:02 pm 

Nou nou team Biland, dat zijn wel hele harde woorden,
Toevallig weet ik zowel van Dimitri als van Rik dat zij beiden een heel aardig potje kunnen sturen, en van Dimitri heb ik zelfs ooit gezegd dat hij in een kart met 3 vierkante banden nog wint, en daar sta ik nog steeds achter.
Er zal altijd een vorm van competitie bestaan tussen de Vampires <----> SA's / Bilands en de Nederlanders <----> Belgen.
Dat hoort zo in een competitie, en psychologische "oorlogsvoering" hoort daar ook een beetje (in gezonde mate) bij.
Zolang het tegendeel niet bewezen is rijdt iedereen wat mij betreft met een legale gehomologeerde motor, en als je het niet vertrouwd, wat let je dan om een officieel bezwaar in te dienen, en de bewuste motor op jouw kosten open te laten trekken ????
Ik durf met de hand op mijn hart te zeggen dat mijn (door Stegmoto geleverde) Vampire 100% legaal is, en dat zowel Dimitri als Rik met mijn motor hetzelfde resultaat behaald zouden hebben.
Tot in Emsburen.

P.S. bedankt voor het compliment aan het adres van Simone.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 11:24 pm 

@ALex,

Inderdaad Alex hele harde woorden omtrent de acties op de baan maar de waarheid mag gezegt worden vindt ik.

Daarnaast heb het hier ook niet over de stuurmanskunsten van de rijders maar om de motoren.
Daarbij waarvoor zou ik bezwaar in dienen? Stop het geld liever ergens anders in en hoop dan ook dat de KNAF/Kartingevents tot dit besluit zal komen.
Als mensen op zoon manier vooraan willen rijden is dat hun keuze, nogmaals ik heb alleen een heel sterk vermoede door verschillende verhalen van verschillende personen en daarnaast eigen ondervinding.
En waar rook is is vuur toch?
Mocht een van de motoren uit elkaar gaan en het blijkt dat de motor volgens Homologatie is zal ik de eerste zijn die mijn woorden terug neem en een rectificatie zal plaatsen.

mvg Team Biland

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 9:40 am 

Over wat er op de baan gebeurt kan ik me verder niet uitlaten, daar heb ik niks van gezien, dus daar ga ik ook niks over roepen.

Zonder verder partij te kiezen (want ik kan je frustraties over een dergelijk stukje wel begrijpen ;)), moet ik wel toegeven dat het soms kan líjken alsof een motor echt illegaal snel moet zijn, terwijl dit helemaal niet waar hoeft te zijn. En de pest is, dat heb je zelf pas door, zodra je het probleem bij jezelf hebt opgelost.

Misschien heeft hij z'n stuur net iets sneller recht staan dan jij, dan schiet hij er na de bocht al vandoor, misschien vreet de kart zich van achter net wat minder vast, stuurt de rijder wat rustiger of is er iets anders aan de hand. Toen ik net begon riep ik ook vaak dat anderen veel snellere motoren hadden, dat was in sommige gevallen ook zo, maar een deel van het probleem zat toch echt in andere dingen. En het gebeurt ons nog soms. We kwamen bij een vrije training ineens 0.7s tekort op onze concurrent, hemel en aarde bewogen om het goed te krijgen, motoren gewisseld en niet goed te krijgen. Tot we de banden hadden omgewisseld en bleek dat we per ongeluk een oud setje van het begin van het seizoen hadden gemonteerd...

De moraal van het verhaal, de toppers moeten altijd horen dat ze met illegale motoren rijden, waar dat vaak niet echt gegrond is. Daarom is het ook wel goed als Karting Events ook dit jaar weer gewoon streng controleert, dan weet iedereen dat het er echt eerlijk aan toegaat en dat ze gewoon zelf wat beter moeten zoeken naar de fout. En als toch iemand over de schreef gaat, dan is die ook gelijk de Sjaak.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:52 am 

Ik dacht dat het in het 4-takt wereldje allemaal liefde en respect voor elkaar was maar dat is
toch ook niet altijd zo begrijp ik hier.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 12:31 pm 

Ach welnee, als er wordt geraced zijn er maar weinig vrienden. Klaas kruipt bij Pietje in z'n hol en heeft een hekel aan Kees, die weer vriendjes is met Koos en samen vinden ze Klaas en Pietje maar opschepperige eikels. Zo gaat het overal. Ik ben ook weleens door een groot man in de kartsport (ook vanwege z'n buikomvang ;)) bedreigd, ook bij zo'n gezellige 4takt wedstrijd.

Het is anders dan in de 2takt, dat wel, maar om de hele boel nou voor te stellen als een grote vriendenclub waarin nooit een onvertogen woord valt, dat is het gewoon niet.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 12:50 pm 

Citaat:
Ik ben ook weleens door een groot man in de kartsport (ook vanwege z'n buikomvang ) bedreigd, ook bij zo'n gezellige 4takt wedstrijd

Ja daar hebben we achteraf nog hartelijk om kunnen lachen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 3:10 pm 

Beste biland racer,

Waar haal je het onfatsoen vandaan de naam van het team van STEGMOTO en mij persoonlijk door het slijk te halen?

Wij racen al 4 jaar met de Vampires en deze zijn al tig keer uit elkaar gehaald. Niet alleen in Nederland, ook in het Duits kampioenschap en zelfs de Monaco Kart Cup. Keer op keer voldoen wij aan de homologatie-eisen.

Het is dan ook te grof voor woorden dat je hier teksten als "oneerlijke spelletjes", "...vele mensen weten waar de schoen wringt" durft te plaatsen!

De wereld werkt niet zo dat je eerst ongegrond mensen zwart mag maken en lasteren, maar als je fantasiebetichtingen onwaar blijken ineens je woorden terug kunt nemen. Het kwaad is dan reeds geschied!

Waar je de belachelijke suggestie van illegaliteit van onze motoren vandaan haalt weet ik niet, maar ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken de laster die je in voorgaande posts plaatst, te verwijderen.

Het snelheidsverschil is eenvoudig te verklaren als je kijkt naar de professionaliteit van de teams. STEGMOTO rijdt naast het NK gemiddeld zo'n 2 wedstrijden bij jaar in Duitsland, 1 in Italie cq Monaco. Daarbij trainen wij een week van te voren en vanaf vrijdag in het weekend zelf. Resultaat van niet trainen kun je zien aan teamgenoot Dimitri Mom, welke wegens voetbalverplichtingen vrijdag en zaterdag afwezig was en zondag daardoor niet snel genoeg was voor de overwinning.

(Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ik me hier nog ga verdedigen ook nog)

Met betrekking tot de voorvallen op de baan, een incident is altijd mogelijk. Het incident met Thijs en jouw rijder vorig jaar wordt ook ernstig door jou opgeblazen, Jannes zag hem gewoon niet aankomen en stuurde in terwijl Thijs op weg naar voren was. Nadeel van het lotingsysteem. Dit is echter iets anders dan een normale uitremsituatie waarbij de gepasseerde rijder bewust instuurt en vervolgens in de kart blijft zitten en zijn middelvinger opsteekt als triomf voor zijn daad! Dergelijke situaties komen erg veel voor de laatste wedstrijden.

Tevens vraag ik mij af waarop je je oordeel baseerd, na 4 jaar VT250 gaat het nu te ver, van die 4 jaar zijn jullie vorig jaar er 3 wedstrijden bij geweest...

Graag wat meer fatsoen!

Bvd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 5:02 pm 

Beste RJ,

Door het slijk halen? Ik noem het meer mijn persoonlijke mening.

Voor zover ik weet en heb na kunnen gaan is er in Nederland nog nooit een motor van Stegmoto uit elkaar gehaald onder leiding van de KNAF cq vroeger de Chrono.

Daarbij ben ik mensen niet aan het zwart maken door fantasiebetichtingen maar constateer ik dingen, daarnaast leven we in een land van vrije menings uiting en daar maak ik dan ook graag gebruik van. Ik zal dan mijn post van 25maart j.l ook niet terug nemen.

Tevens heb je het er over dat ik het incident van vorig jaar op Emsburen dat ik ernstig overdrijf? Het is maar net hoe je het bekijkt, ik leg alleen de waarheid op tafel, de waarheid die door meerdere mensen word bevestigd. Jannes zag hem niet aankomen? ik noem dit aannames, op dat moment was er geen mogenlijkheid om in te halen, vervolgens ga ik na de wedstrijd naar Thijs toe om het op een normale manier eens te bespreken.
Hier is geen mogenlijkheid toe het gesprek is dan ook helaas snel ten einde. Dit zegt meer over Stegmoto dan over ons.

Ik ben het totaal met je eens dat het loting systeem waardeloos is en aangepast moet worden, dit houdt niet in dat je maar alles kunt doen als je rondetijden sneller zijn, goed en netjes inhalen hoort er ook bij!!!

Hoe het ook gaat wat er ook gebeurt en wat voor weer het ook is team Stegmoto wast zijn handen altijd in onschuld zelfs als het meer dan de helft van het veld dingen heeft gezien en waar zijn, vindt Stegmoto het toch niet zo! wel vreemd allemaal he???

met vriendelijke groet,

Team Biland

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 6:25 pm 

Citaat:
Hoe het ook gaat wat er ook gebeurt en wat voor weer het ook is team Stegmoto wast zijn handen altijd in onschuld zelfs als het meer dan de helft van het veld dingen heeft gezien en waar zijn, vindt Stegmoto het toch niet zo! wel vreemd allemaal he???

Citaat:
Zolang het tegendeel niet bewezen is rijdt iedereen wat mij betreft met een legale gehomologeerde motor, en als je het niet vertrouwd, wat let je dan om een officieel bezwaar in te dienen, en de bewuste motor op jouw kosten open te laten trekken ????

Citaat:
Wij racen al 4 jaar met de Vampires en deze zijn al tig keer uit elkaar gehaald. Niet alleen in Nederland, ook in het Duits kampioenschap en zelfs de Monaco Kart Cup. Keer op keer voldoen wij aan de homologatie-eisen.

Probleem opgelost :D
Aangezien volgens Team Biland het halve veld twijfels heeft over de Vampire zullen de kosten voor het opentrekken van die motor niet zo hoog zijn aangezien ze gedeeld kunnen worden, en aangezien Rik niets te verbergen blijkt te hebben lijkt me dat een prima mogelijkheid om alle twijfels weg te nemen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 7:08 pm 

liever haal ik geen oude koeien uit de sloot
maar over het geen van Thijs in emsburen kan ik kort zijn

vele mensen, ik noem geen namen
zeggen exact het zelfde als mij
er was geen ruimte om in te halen en toch prikt Thijs hem ertussen, met het gevolg dat hij over mij heen schiet en wij samen naast de baan belanden

ook over het geen van de (Illi)legaliteit van de motoren kan ik kort zijn
dat is aan de organisatie te beslissen, zij zijn verandwoordelijk voor een eerlijke strijd
zij horen bij tijds te controleren
hopelijk dat dit jaar, net als vorig jaar ook word gedaan.

a.k. race zal ik bijna zeker met een swissauto van start gaan, wellicht dat ik dan iets verder naar voren kom
we zullen zien
en hopelijk dat we in emsburen lekker eerlijk met elkaar zullen strijden voor de overwinning
hier laat ik het bij

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 7:14 pm 

Hier sluit ik me compleet bij aan.

mvg Team Biland

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 8:09 pm 

Ik zal maar van de situatie gebruik maken. Zijn er geïntereseerde in Swissauto's?
Wijleveren deze namelijk.

gr

peter

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 9:13 pm 

Ghehe profiteur :D

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende