Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo aug 18, 2013 12:50 pm |
|
|
Citaat: Dus om met z'n alle 3 weken niet te gaan rijden moet je iemand vermoorden?
Het was geen serieus antwoord haha. Maar er zijn zoveel karters. En vele karters zitten niet op het forum. Hoe ga je dan een staking organiseren ?
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
willie
|
Geplaatst: zo aug 18, 2013 1:00 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
blijf het ze zot voor woorden vinden dit hele project ondoordacht,dom,en geldverslindend en slecht voor de kartsport gewoon geluidslimiet stellen en klaar is kees,maar goed is al genoeg over gezegd
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Basjuh
|
Geplaatst: di aug 20, 2013 10:28 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Of je gaat gewoon op een baan rijden waar die eisen niet gelden. Pottendijk. Beetje hypocriet, er wonen ook mensen in de rest van het land die wellicht ietsjes langer onder weg zullen zijn na Pottendijk ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di aug 20, 2013 6:02 pm |
|
|
Tja... Basjuh, Limburg je zal er maar wonen.( reclamespotje toch )
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Jomito
|
Geplaatst: wo aug 21, 2013 5:51 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Wij rijden in berghem is een normale md demper dan niet goed
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tonnymontana
|
Geplaatst: do aug 22, 2013 9:29 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
jawel, gaat hier om schakelkarts
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Jomito
|
Geplaatst: do aug 22, 2013 4:39 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Bedankt voor de info dacht ik wel Gr vader en zoon.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
petrolhead
|
Geplaatst: za nov 16, 2013 11:16 am |
|
|
Bijna een jaar verder en eigenlijk is er nauwelijks iets van waarde aan dit topic toegevoegd. Heel veel aannames die nooit weerlegd zijn, initiatief nemende partijen die- op een uitzondering na- niets toevoegen of pro-actief of zelfs reactief reageren. Een producent die niets van zich laat terughoren. Geen bijgevoegde info of inleg in topics mbt motor/carb afstellingen-wijzigingen, vermogensafgifte of duurzaamheid. Nog worden er advertenties verspreid die zaken insinueren mbt gewicht en vermogen, hoe vriendelijk ook per mail en ter plekke geholpen, men werkt mee aan een mistwolk op deze manier, duidelijkheid en feiten zijn gewenst. Iedere betrokkene lijkt nu met het bovenstaande akkoord te gaan, de topic is zonder relevante input gewoon doodgebloed. Feit is dat je kan zien dat de regels gehandhaafd blijven, dat -afgezien van een individueel initiatief of verbale crusade- niemand zich georganiseerd heeft om een vuist te maken of inhoudelijk in het topic te reageren met onderbouwde informatie/gegevens/praktijkervaringen. Feit is ook dat de ene meer centjes heeft of andere prio's heeft of gewoon minder backbone of zin in een hassle. Herhaaldelijk roepen om bijv gewoon te kopen of te zeggen dat het belachelijk is voegt overduidelijk weinig toe of leidt zelfs tot weerzin. Wel interessant is het om te weten hoeveel mensen er ondanks de invoer nog rijden, gestopt of zelfs op of overgestapt zijn. Zoiets kan door vergelijken op de baan, wedstrijddeelnemerlijsten, een forumpoll oid. Het is mooi om te zien dat het toch lijkt dat mbt een kartbaan als Berghem mede door invoering van de EU approoved dempers een toekomst lijkt te hebben, dan heeft eea tóch zin kennelijk. Onderwijl heb ik mijn kart weer rijvaardig gemaakt , dwz met Elto 118, maar nu ben ik m'n sticker onderweg of bij de kartbaan verloren ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif) . Iemand nog een sticker voor me? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
The-Stig
|
Geplaatst: za nov 16, 2013 5:09 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Nja ik denk niet dat er nu niets meer aan gedaan zal kunnen worden, de meesten hebben al zo'n demper en die zullen er dus ook niet tegen gaan protesteren... Blijft wel een domme regel, bijvoorbeeld bij de AMA cross in de VS kan het wel met geluidsmetingen. En het is ook zo dat er veel meer manieren zijn om een motor stiller te maken dan een verplichte demper. Maar het enige waarmee we wel nog iets kunnen bereiken is door op te staan tegen het sluiten van onze kartbanen. Om toch maar weer even naar de cross te verwijzen, in Nederland heeft men nog een stuk of 60 circuits over omdat men daar alles goed heeft georganiseerd, bepaalde rijtijden,... In Belgie heeft men dit niet gedaan waardoor wij er nog minder dan 10 hebben... Ik denk dat het belangrijker is dit te voorkomen dan om die ene regel te blijven ruzie maken!
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
gewoon maarten
|
Geplaatst: za nov 16, 2013 5:43 pm |
|
|
@petrolhead, sticker kopen ? Heb er hier nog één liggen, kost maar 50 euro..... dan verdien ik ook nog iets aan de milieumafia
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tonnymontana
|
Geplaatst: ma nov 18, 2013 12:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Hoezo verkoop je een sticker? Zo gooi je eigen ramen in.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma nov 18, 2013 1:33 pm |
|
|
Demper staat ook te koop, kopen ?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tonnymontana
|
Geplaatst: ma nov 18, 2013 2:51 pm |
|
|
Nee dankjewel, heb de carbon versie al.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
petrolhead
|
Geplaatst: zo dec 01, 2013 12:01 am |
|
|
Klopt, ieder durpke had vroeger bijna een crossbaan, van hobbybromfiets zonder pijp tot aan de meest professionele wedstrijdmotorcrosser, we reden met alles door elkaar en zo lang je maar niet op de openbare weg verder reed was er echt niets aan de hand. Nog niet gesproken van de echt schamele 10 -echt waar ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) - banen in België, ik vind 60 eigenlijk heel magertjes voor een land als NL maar het is terecht om te vechten van behoud van de laatste plekken voor beoefening van gemotoriseerde snelheidssporten, dat zeker. Jammer dat doorsnee Nederlanders in het in elkaar slaan van handen voor hetzelfde doel, gezamenlijk een vuist maken, mogelijk was er dan mbt dit onderwerp ook meer invloed geweest/iets bereikt. Eigen glazen ingooien ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif) ? Ik snap 'm niet Toon, een reservesticker kan je toch zo verkopen? Bij de weg, je zou me de verschillen in gewicht tussen de 108 en 118 toch nog eens door pb-en? Ben heel benieuwd. Was vandaag ff kijken op Berghem en wat me opviel was dat er veel automaten waren en weinig schakels, iig minder dan ik gewend was. Heeft de nwe regelgeving die verhouding beïnvloed? Als ik bijv op MP kijk dan lijkt het iig van wel, veel aanbod van schakels iig en vaak met oude dempers. Op de weinige schakels uitsluitend Elto's gezien (na ruim een jaar so much for marktwerking), meer alu dan carbon! Enige schakels met alu demper gingen evengoed als een kogel, dat een 118 vermogen zou kosten tov een 108 carbon zoals sommige adverteerders beweren lijkt daarmee een fabeltje, laat ze maar bewijzen dat het anders is. Mogelijk is een dergelijke vorm van claimen niet toegestaan, je mag op dat gebied niet zomaar wat roepen, oa in NL is dat vastgelegd in regels en reguleringen, zou iig een praktische onderbouwing behoeven door degenen die eea als argument gebruiken. Mbt de sticker; Iemand anders met een betaalbaarder exemplaar?, ik heb in dit topic al eens heel andere bedragen en zelf maken voor weinig voorbij zien komen. Iets anders mbt de diverse door de jaren ingevoerde regelgevingen: zijn er nog verbindingsrubbers tussen carb en airbox verkrijgbaar voor mijn roterende schakel, de oude vertoont ouderdomsscheurtjes na zo'n 13 jaar montage, een andere los aangekocht gebruikte heeft hetzelfde. Nav van vandaag heb ik 5 verschillende soorten achterbumpers op Berghem gezien: de oude smalle metalen uitvoering (heeft mijn kart nu ook nog), de oude brede metalen uitvoering die de banden bedekt, de nwe impact absorberende RR en de KG (single maat en uitschuifbaar) en een met meer gebogen kunststof strips en oranje verstelbare uitsteeksels die voor de banden vallen, die laatste kende ik sowieso niet. Waarmee mag je waar rijden en welke is een duurzame (ik vind zelf de RR het mooist ogen maar heel veel gebutste en gedeukte exemplaren gezien, welke van de RR en KG is sterker) en niet te kostenintensieve oplossing, maw welke kan ik heb best kiezen.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Jean
|
Geplaatst: zo dec 01, 2013 11:13 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Betreffende de bumper: Ik heb de KG achterbumper (CIK 14) en ben best tevreden over de stevigheid, ik ben wel geen competitierijder dus echt deel duwen krijgt hij niet. Toch heb ik al een duwtje gekregen en een aantal keer iemand die erin haakte.. Tot nu toe geen deuken, enkel een klein scheurtje in de linkse hoek onderaan. Ik DENK dat je hiermee overal mag rijden, tot nu toe nog geen opmerkingen gekregen hierover
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |