Auteur |
Bericht |
tonnymontana
|
Geplaatst: vr feb 01, 2013 9:17 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Ik heb de carbon versie en de aluminium, zal ze eens wegen dit weekend. Maar denk dat er wel degelijk verschil in zit!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
red_bull
|
Geplaatst: vr feb 01, 2013 10:30 am |
|
|
Er zal wel verschil in zitten, maar om dit zo significant is dat je het aan je tijden zal gaan merken betwijfel ik!
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: vr feb 01, 2013 10:33 am |
|
|
Helemaal terecht mbt het gewicht omdat idd de voorstelling wordt gegeven dat het veel scheelt. Het lijkt erop dat er nu gestuurd wordt naar de carbon versie. Voor mij is het gewicht eigenlijk minder een issue omdat ik toch al zwaar ben. Ieder pondje zou dan eigenlijk meegenomen zijn maar de andere kant is dat het procentueel maar heel weinig op het totaalgewicht scheelt. Daarentegen vind ik als recreant de prijs belangrijk en de looks van de aluversie vind ik eigenlijk beter passen. Denk dat dit in de tijden niet veel zal schelen maar ik zou het totaalgewicht van beiden best willen weten en ik kan me voorstellen dat er zeker meer zijn die het meenemen in een weloverwogen keuze. Maar wat ook heel belangrijk is is de eventuele noodzaak tot aanpassen van de jetsettings en de prestatie van het blok. Er wordt namelijk ook gesuggereerd dat wederom de carbon versie in het voordeel zou zijn als het om vermogensoutput gaat maar het is maar zeer de vraag of dat zo is en of er andere belangen zijn om richting de carbon versie te sturen. Eigenlijk kan ik me gezien de zelfde fabrikant en vermoedelijk ook de contourafmetingnen nauwelijks voorstellen dat er groot verschil zou zijn maar zou dit graag met zekerheid weten. Ik heb over eea contact trachten te leggen bij Elto zelf maar of het ze niet interesseert of dat er iets anders speelt, ik heb na geruime tijd nog geen reactie terug. Om de mist wat op te laten trekken, het is voor de handel of de banen/instanties die de aanpassing verlangen toch niet heel moeilijk om openheid in die gegevens te geven, je mag toch weten wat je koopt? Natuurlijk mag men mij ook een Elto 108 en 118 beschikbaar stellen en dan ga ik zelf wel aanhet testen op 1 tot evt 3 van onze schakelkarts (statisch maar vooral dynamisch) om de mogelijke verschillen en overeenkomsten -evt tov de standaard gemonteerde systemen- helder te krijgen. Ook voor een vergelijk met andere al toegelaten (als de Devil carbon) of nog toe te laten systemen sta ik open.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 17, 2013 2:17 am |
|
|
Hey Tonny, Kwam gister met een alu demper tot bijna 2 kg. Heb je al meer nieuws over her gewicht van de Elto 108 en 118?
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo feb 17, 2013 11:36 am |
|
|
Of er echt verschil zit dat weet ik niet. Allesinds ik voel geen verschil tussen mijn oude demper of de carbon elto. Enigste verschil is het geluid. Ik mocht ze alle 2 kiezen van mijn vader. En ik heb de carbon gekozen omdat ik deze mooier vond. En namelijk ook omdat het rond ging dat de de alu slechter was en slechtere pestaties ging geven. Maar echt geloven , dat deed ik niet.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 17, 2013 11:58 am |
|
|
Scheelt wel maar de vraag is hoeveel. Ook qua vermogen wordt dat verhaal in stand gehouden maar ook ik heb daar m'n vraagtekens bij. Professioneel voelt kennelijk niemand zich geroepen om adequate en onderbouwde info te verstrekken. Dat is bij de voorschrijvende instanties, de handel noch het rechtstreeks benaderde Eltoracing zelf, men reageert niet eens. Horen, zien.. en zwijgen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: zo feb 17, 2013 12:47 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Dat men niet reageert, is op z'n minst verdacht....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 17, 2013 3:48 pm |
|
|
Ach, de site is ook al ruim 2 maanden geheel "under construction". Welk zichzelf respecterend bedrijf doet dat in deze moderne tijden? Nav een aantal mindere ervaringen met contacten rondom een lastrafo en balanceerapparatuur lijkt me dit nog het meest zeggen over de mentaliteit van de Italianen. (evenals de rest)
|
|
Omhoog |
|
 |
Harald65
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 11:22 am |
|
Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm Berichten: 54 Woonplaats: Maasland
|
Ik heb de Elto 108 Carbon versie gewogen op 1770 gram (incl. EU approved sticker  ). Ik vind'm trouwens niet stiller klinken dan mijn oude demper.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 11:43 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
same here.... lijkt zelfs wel iets meer lawaai te maken ten opzichte van m'n vorige elto demper.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 11:47 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: same here.... lijkt zelfs wel iets meer lawaai te maken ten opzichte van m'n vorige elto demper. is ook niet stiller het is alleen maar zakken vullen.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 12:25 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik denk dat hij stiller is omdat het pijpje naar benenden gericht is en het geluid zo een beetje geabsorbeerd wordt!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 2:21 pm |
|
|
Citaat: omdat het pijpje naar benenden gericht Mijn pijpje zit omhoog anders raakte het pijpje mijn frame
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
kwmracing.nl
|
Geplaatst: ma maart 18, 2013 5:17 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 3:48 pm Berichten: 93 Woonplaats: Zoetermeer
|
Citaat: Ik denk dat hij stiller is omdat het pijpje naar beneden gericht is en het geluid zo een beetje geabsorbeerd wordt!!
Ik denk dat dan het geluid meer wordt weerkaatst...
_________________ KWM KART RACING TEAMHonda, Iame X30, RK1 & Swissauto Dealer en Servicepuntwww.kwmracing.nlJeugd & Gezin Ondersteuning
|
|
Omhoog |
|
 |
birelboy
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 8:10 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
bjornschuddings schreef: Citaat: omdat het pijpje naar benenden gericht Mijn pijpje zit omhoog anders raakte het pijpje mijn frame dan moet je je uitlaatsteunen op een andere plek zetten. Is eventjes prullen, maar hij past (net) Bij mij was hetzelfde namelijk.
_________________  Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
 |