Auteur |
Bericht |
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:09 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Maar je kan er toch niks aan doen. Daar komt het gewoon op neer. Je kan je boos maken om verschillende redenen, maar het veranderd helemaal niks aan de zaak.....Daarom dat ik maar zo'n demper gekocht heb.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:21 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Inderdaad Basjuh Maar het is ook de manier waardoor het duurder word gemaakt dan nodig is en dan doel ik op het sticker verhaal van de kartbaanhouders die een eigen shop hebben.
Alleen toegelaten worden op de baan als je de demper bij de kartbaan aanschaf, dat lijken wel maffia praktijken.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:31 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
kartbanen willen hun toekomst veilig stellen, zo rare gedachten?? Koop gewoon een demper
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:55 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: kartbanen willen hun toekomst veilig stellen, zo rare gedachten?? Nee totaal niet. Dat ze een bepaald type/serie dempers voorschrijven begrijp ik ook volkomen. Maar het feit dat je ze alleen bij de aangesloten kartbanen kunt komen vindt ik onterecht. Als ik bv precies dezelfde demper kan kopen bij mijn vaste shop, maar dat wordt dit niet gehomoleerd en moet ik een extra sticker kopen t.w.v €50,-
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 10:28 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Maar je kan er toch niks aan doen. Daar komt het gewoon op neer. Je kan je boos maken om verschillende redenen, maar het veranderd helemaal niks aan de zaak.....Daarom dat ik maar zo'n demper gekocht heb. Juist wel. Je kan er wel wat aan doen. Niet heen gaan met zijn allen. Moet jij eens kijken als we dat 2 weken volhouden wat er gebeurt. Citaat: Dat ze een bepaald type/serie dempers voorschrijven begrijp ik ook volkomen. Ben ik totaal niet mee eens. De CIK/FIA heeft het over een geluidsnorm. Het aantal db's. En de kartbanen hangen daar weer een eigen regel aan vast. Je moet gewoon voldoen aan de regel van de cik/fia. Dan maakt het niet uit welke demper je gebruikt. Het belang zit in het aantal DB's en niet welke demper je gebruikt.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 10:36 am |
|
|
Van de Elto demper is wel aangetoond dat deze aan die norm voldoet. Dus oké, maar als je deze buiten om de kartbaan aanschaft en deze niet de 50 euro sticker heeft en je er daarom niet mee toegelaten wordt......daar wringt bij mij de schoen.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 12:19 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Van de Elto demper is wel aangetoond dat deze aan die norm voldoet.Dus oké, maar als je deze buiten om de kartbaan aanschaft en deze niet de 50 euro sticker heeft en je er daarom niet mee toegelaten wordt......daar wringt bij mij de schoen. Daar sluit ik me dus volledig bij aan!
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 5:15 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Gisteravond een mailtje richting KombKart gedaan, en werd vanmorgen keurig om 9 uur terug gebeld door Jeffrey van KombiKart met een uitgebreide uitleg over het hoe en waarom. In een notendop: De dempers zijn gekozen om eenheid te creeeren zodat controle makkelijk is en er geen duur systeem hoeft aangeschaft te worden in combinatie met een transponder (250euro) voor iedereen de dempers zijn immers geleverd door hun zelf en voldoen dus aan de norm. Kartzaken kunnen indien ze Kombikart benaderen en hun dempers bij hun inkopen tegen en de voor hun gebruikelijke inkoopprijs geleverd krijgen inclusief de beroemde keuringsticker.Vroeg hem waarom geen stapeltje sturen voor de reeds in bezit zijnde dempers van de kartzaken dit ging dan weer niet hmmm. Koop je de demper op de aangewezen banen en bij KombiKart betaal je dus 150 voor de Alu en 200 voor de Carbon beide zijn dan inclusief sticker.Wil je bij je thuisshop een demper kopen uit principe zou ik nog even wachter ter voorkoming van de xtra 50 euro tot zij in contact zijn getreden met KK over de sticker. Er zou ook geen prestatieverschil in de dempers zitten alleen in gewicht Het ´verhaal´ van Dennis vd Spoel op marktplaat werd dan ook als onzin afgedaan.Moeten ze zelf maar uitzoeken maar wat als hij gelijk heeft? Werd geadviseerd om de alu te kopen ben immers recreant en wil dus niet de snelst mogelijke tijden rijden blijkbaar, het verschil in gewicht zou niet merkbaar zijn haha. Degenen die dus nu hun demper al gekocht hebben zonder sticker moeten gewoon keuren en 50 euro lammeren. Op Genk is de regel van kracht vanaf 1 sept en de andere banen (Berghem,Landsard) in Nederland gaan vanaf 1 oktober er op toezien Strijen vanaf 1 Januari 2013. Dussss dit is het en daar zullen we het mee moeten doen. Einde discussie
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
Laatst bijgewerkt door Dobbert op do sep 13, 2012 6:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 5:36 pm |
|
|
Einde discussie?
Dat denk ik niet, gaat nog wel een staartje krijgen. Een door cik/fia goed gekeurde demper nog eens voor 50 euro laten keuren door de kartbaan.
Ronduit belachelijk!
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 5:38 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Het zijn gewoon mafia praktijken ja. Het enigste wat anders is dat de regels aangescherpt zijn. Minder db's. We hadden immers al een db regel. Hoe werd dat dan gekontroleerd ???? Gewoon zoals het nu ook zou kunnen met een db meter.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:09 pm |
|
|
De kartbanen kunnen ons ook tegemoet komen door te zeggen: Koop de demper met de 50 euro sticker bij ons en dan mag 1 dag vrij rijden (dus geen 40 euro baan geld). Dan heb je 10 euro voor de sticker betaalt en dat is meer dan genoeg!.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:12 pm |
|
|
Maar heeft nu iemand een foto van de sticker ? Ik vind het toch raar dat hij 50 euro kost. Welk onderdeel van de sticker is dan zo duur
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:24 pm |
|
|
De sticker zelf is niet zo duur, het zijn de keuringskosten die 50 euro kosten inclusief de sticker. Echter is de keuring overbodig want het is al aangetoond dat de ELTO 108 en 118 al aan de norm voldoen.
Maar ze willen op deze manier gewoon 50 euro uit onze zak kloppen.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:33 pm |
|
|
Citaat: uit onze zak kloppen. Mij maakt het niet uit want het komt niet uit mijn zak Maar ik vind het idd wel dom dat ze er nog keuring kosten bij doen terwijl ze weten dat de eltos goed zijn. Maar ik ga nog even af wachten mischien komt er later nog een andere goede versie
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:39 pm |
|
|
Waar het geld vandaan komt maakt niet uit, is een principe kwestie. Straks komen ze met de eis dan er alleen een door kombikart een goedgekeurde bumper op mag en je deze eerst ter keuring moet aanbieden.
Ik heb overigens een mail gestuurd naar karting Strijen of hun ook zo'n sticker vereisen of dat de door cik/fia goedgekeurde demper aanschaffen voldoende is.
|
|
Omhoog |
|
|