Auteur |
Bericht |
Seb
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 7:33 am |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Oke ik begin vanaf de chicane.... hier pak je de binnenste kerb maar de 2e absoluut niet! Vervolgens ga je op de snelle bocht naar rechts af waar je een snel tikje op de rem geeft en daarna weer vol op het gas zodat je de volgende rechter ook kan nemen. Hierna wederom zo'n ''snel'' tikje op de rem om naar links te gaan en daarna gewoon met vol en halfgas werken. De eerste linkerbocht is weer vol daarna weer iets langer remmen zodat je aan de binnenkant blijft bij de dubbele rechter en dan volgas rechts - volgas links het rechte stuk op! Klinkt allemaal een beetje vaag deze beschrijving, maar bij 't NK liep ik in dat gedeelte op iedereen in 
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 8:03 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 8:21 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: 2 en 3 pak je als 1 bocht, 2 keer vol over de curb, de 3de bocht kun je dan aan de binnenkant blijven Citaat: 2 en 3 doe ik dus al verkeerd die moet ik dus ruimer gaan nemen ? Die conclusie trek ik juist niet uit de uitleg...
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 1:25 pm |
|
|
Het verschilt natuurlijk per kart, het type en de staat van je banden, je bandenspanning, etc, etc. Maar ik zou gewoon kijken welke rijders goed rijden en daar achteraan gaan rijden. Ben je de aansluiting verloren, dan laat je je terugzakken tot je weer achter een snelle gozer zit, etc etc. En als jij je kart bijvoorbeeld niet zo ver naar binnen kunt houden als anderen (en je banden zijn wel net zo goed als die van hun), dan moet je eens kijken of het niet ook in je afstelling zit of dat je misschien gewoon veel te hard de bocht in gaat. Maar gezien je vraag, vermoed ik dat je eerst beter gewoon op het rijden kunt concentreren, die afstelling komt dan later wel. Bij een wedstrijd zitten rijders ook altijd van elkaar te kijken waar ze nog trucjes in het vat hebben zitten. Niet elke lijn is meteen even duidelijk en sommige bochten kan je op meerdere manieren nemen, zonder dat er eentje merkbaar trager is dan de andere. En bij andere bochten denk je dat de ideale lijn helemaal duidelijk is, en dan ontdek je toch ineens weer iets wat toch weer net wat sneller blijkt te zijn. Kortom, rijden, rijden, rijden. Tot je er vervelend van wordt. 
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 2:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
bij die mickey mouse is het gewoon zo,, je gaat er hard door heen. Verlies je grip door 1 of andere reden... kan je hem 9 van de 10 x niet meer corrigeren ( heb ik het over het gedeelte net na de chicane!)
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 4:32 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik denk dat het beter is dat we gewoon onboard filmpjes bekijken zoals Basjuh al zei Iedereen zal wel wat anders sturen ( later insturen, vroeger gas erop,... ) En het beste is toch wanneer je het ziet.
GrtZ
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 5:32 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
 groen is volgas/uitaccelereren geel is even liften/van het gas af rood is aanrempunt. Dit is zoals ik hem rijd rondetijden met mijn x30 van ong 47 tot hoge 49 ers rijd ik dan ligt aan het weer, en grip op de baan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lars
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 6:00 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 24, 2008 6:49 pm Berichten: 61 Woonplaats: Helmond
|
kijk naar het filmpje van erica haha :p
ik ken haar wel via via, misschien kun je proberen om in contact te komen met een wedstrijdrijder en dan vragen of die je een keer wilt komen helpen, ga je gewoon achter hem aan haha :p.
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: do jun 04, 2009 7:54 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: vr jun 05, 2009 12:06 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: ma aug 01, 2011 3:56 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
Oude topic maar ter info: openingspost komt van Kartworld.be en was geschreven door Glenn Keyaert. Altijd leuk als je even de bron vermeldt maar geen probleem want al een tijdje gestopt met de website 
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: ma aug 01, 2011 6:25 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
mijn ideale lijn is 1.70 lang minimaal cup C blond.. perfect lijntje.
sommige banen staat het wel aangegeven op foto. en je ziet het op de baan ook aan de zwarte stukken bij bochten.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma aug 01, 2011 7:03 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
De zwarte stukken bij de bochten zijn 2,5-3m beter breed en een kart is maar 1,40m breed. Lang geen maatstaf voor "de ideale lijn" als je die gewoon volgt loop je de kans dezelfde niet-ideale lijn als 75% van de karters te volgen...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di aug 02, 2011 10:21 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ik sluit mij aan bij joris, zo neem ik em ook met de icc.. na de eerste dubbel rechts, d.m.v. vroeg trg schekelen en remmen de bocht wat korter kunnen nemen, door wat kantelen van je frame (alleen mogelijk met grip) Ik zit dan alleen met die rechter korte voor de 2e 2 bochten combi (opkomen pitstraat) waar mijn motor doodslaat... (middengebied problemen)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: wo aug 03, 2011 10:38 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Citaat: Ik zit dan alleen met die rechter korte voor de 2e 2 bochten combi (opkomen pitstraat) waar mijn motor doodslaat... (middengebied problemen) heb ik ook lang gehad, totdat ik clipje op me gasnaald een tikje omlaag gedaan heb. hij komt bij mij nu stuk beter uit de bochten.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |