Auteur |
Bericht |
Cargokarterl
|
Geplaatst: ma feb 22, 2010 6:01 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
@ Philipper. Dat is behoorlijk snel als je weet dat het track record 32 sec is. Kan je me vertellen hoe je best de bochten aan neemt? Ik weet niet als je het 550m Alonso circuit (huurkarts) vanbuiten kent? Anders hier even een link: http://www.kartinggenk.be/nl/circuit_accomodatie.aspxHalverwege 4e bocht rechtse en 5e bocht linkse hoe neem ik die best aan? Waar trap ik het best het gaspedaal in? Gr
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: ma feb 22, 2010 6:33 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Hey, ja ken het wel ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) Droog: 1e bocht naar rechts. Je blijft links rijden op de rechte lijn, stuurt in op de boord stenen, dan laat je de kart naar de banden stapels toe rijden om de 2e rechtse bocht ook vol gas te nemen. Dan heb je het "rechte stukje" langs de toegang's weg. Volgas, even remmen voor de volgende rechtse bocht, dan insturen (weer tot tegen de boord stenen) en dan laat je de kart weer lopen tot tegen de banden stapels. Vol gas tot de voorlaatste bocht. Hier ga je rechts rijden, even remmen, boord stenen langs rijden (niet er helemaal op, ook niet helemaal weg want dan zit je in het vuile gedeelte) kart weer laten lopen tot tegen de banden stapels. De laatste bocht, rem je laat en heel vroeg het gas er weer op om zo start finish te overschrijden. In het droog zit ik rond de 34 en een beetje ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Regen neem je de eerste vol gas en de 2e los je je gas, de rest is hetzelfde alleen een beetje trager en iets vroeger remmen. Zoals BuijsProject als zei is niet alle regen hetzelfde, je kan een redelijk nat circuit hebben met een zonnetje erop of stort regen. Toen ik reed was het het eerste geval ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Toen zat ik rond de 38-39. Probeer de kart goed te laten lopen, iedere keer dat je aan je stuur draait verlies je snelheid (de motor moet dan harder werken). De kart's in Genk zijn niet van de snelste (al mogen we niet klagen), probeer dus zo vloeiend mogelijk te rijden. Remmen doe je voor de bocht, en als het lukt geef je in bocht al weer gas. Hopelijk ben je hier wat mee, Philippe
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Cargokarterl
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 11:33 am |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Jaa zeker! Heel erg bedankt! Jha de karts in genk gaan niet zo snel maar wel erg netjes met laptimer, beetje lichter als indoorkarts denk ik. Er zit ook niet zon zware plastiek onderdelen aan. Gr
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Washandje
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 1:51 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
De karts in Genk gaan een stuk harder dan je gemiddelde indoorkart. En ze zijn ook nog eens een stuk lichter.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 5:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Klopt, al moet je ze wel op toeren blijven houden. Maar dat moet je wel met meerdere soort motoren ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Cargokarterl
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 5:51 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Ja want als je zo'n slippertje maakt dan duurd het een decenium voor je weer op gang was. In maasmechelen trekken ze toch veel sneller op! Maar daar zijn het ook Sodi RX7. Genk weet ik niet maar het chassis is een birel. Gr
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 5:55 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Huurkarts vergelijken is appelen en peren vergelijken... Genk heeft waarschijnlijk net wat meer geld dan een kleinere indoorbaan. de kleinere indoorbaan zal dus stevigere (lees: zwaardere) chassis moeten voorzien...
Ik heb overigens maar één keer gereden met huurkarts op Genk (zat ergens eind 35-begin 36 bij droog, was helemaal in begin nog voor ik eigen kart had). Ik vond vooral dat die karts echt véél overstuur hebben:o
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op di feb 23, 2010 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 5:56 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: In maasmechelen trekken ze toch veel sneller op! Ik ben nog niet in Maasmechelen geweest, maar ik denk dat komt ook omdat ze in Maasmechelen met grotere tandwielen rijden. In Genk heb je relatief lange rechte stukken (toch langer als de meeste indoor karting's) dus moet je een kleiner tandwiel steken, hierdoor trekt hij trager op...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Washandje
|
Geplaatst: di feb 23, 2010 6:10 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Tom. Dat oversturen komt waarschijnlijk omdat er ook een Comer 60cc opzit. Dat is niet veel gewicht om de achterkant op de grond te houden.
En die Sodi RX7 is een typische indoorkart. De Birel's van Genk zijn meer te vergelijken met een outdoorkart.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Basjuh
|
Geplaatst: do maart 04, 2010 6:58 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
In Maasmechelen trekken ze niet sneller op, karts gaan ook niet harder.
Maar omdat Maasmechelen relatief een smalle baan is lijkt het alsof je harder gaat/sneller optrekt.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: do maart 04, 2010 11:07 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Op een binnenbaan lijkt het altijd of je harder gaat doordat je dicht langs vangrails gaat en je tussen muren rijd. Zo heb ik het altijd ervaren maar ja de laatste keer dat ik binnen heb gereden is wel jaren terug En dat was met een groep vrienden dus dat was vooral botsautootje spelen ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: do maart 04, 2010 5:38 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: En dat was met een groep vrienden dus dat was vooral botsautootje spelen Beetje respect voor het materiaal he ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: do maart 04, 2010 9:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Dat was ik niet maar die andere etters ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: do maart 04, 2010 10:10 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je moet dat begrijpen é Philippe. indoorbanen zijn al zo smal en als je dan pro-kart nog moet gaan dubbelen..:s Kan niet missen dat er eens een stoot in de achterbumper gegeven wordt..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |