Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 7:39 pm 

Hallo allemaal,

Hierbij het wedstrijdschema voor de 4 takt:

4-Takt Sprintkampioenschap

23 maart 2008 - Sprint 1 - Emmen
27 april 2008 - Sprint 2 - Spa
25 mei 2008 - Sprint 3 - Venray
22 juni 2008 - Sprint 4 - Veldhoven (ovb)
14 september 2008 - Sprint 5 - Emsburen (wijziging circuit)
12 oktober 2008 - Sprint 6 - Nog in behandeling (wijziging datum)
26 oktober 2008 - Sprint 7 - Emmen (wijziging datum)

A:
Ik snap niet waarvoor ze voor Emmen hebben gekozen.
B:
Waarvoor ook nog 2 keer.
C:
Ik mis Oss op de kalender.

Weet iemand als iets over banden enzo? technisch regelement enzo.

mvg Team Biland

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 7:48 pm 

Ik hoop niet dat er iets over de banden veranderd in mijn klasse.. Als low-budget rijder heb ik net peperdure bandjes gekocht namelijk...

Volgens mij maken ze komende week iets bekend?

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 8:28 pm 

@Lex,

Moet je nagaan, en dat nadat ik in 2006 al een EU licentie aanvroeg voor de VT250 in Duitsland. Vervolgens wij met 2 rijders een EU in 2007 en vervolgens 2 upgraden en 1 er bij naar internationaal... Ze zitten er echt te slapen.

Bizar is dat ze het zo slecht op orde hadden dat Bart mijn teamgenoot werd aangeraden maar een paar wedstrijden Rotax te rijden om ervaring en kunde aan te tonen. Alvorens hij een internationale licentie zou krijgen. (Leuk detail, de KNAF heeft welgeteld 1 profesorisch wedstrijdje georganiseerd in 2007) Dat terwijl hij Nederlands Kampioen ICA en in de top van de ICC heeft gereden! Maar ook bij Thijs die onlangs nog 2e in NK ICA en in de top van ICC zat hadden ze geen info meer van. Gelukkig ging het bij mij soepeler door de prokart ervaring....?!!?! en resultaten in Duitsland.

Maar goed ieder begin is moeilijk, wij strijden igg voor acceptatie van deze schitterende toekomstklasse.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 8:56 pm 

Berghem staat niet op de kalender vanwege een bandenprobleem
Len wil graag met Maxxis enduro banden rijden.
maar de mensen op kartbaan Berghem willen dat we wedstrijden daar op Vega wordt gereden hele lullige reden maar dat doe je eraan he ik had ook liever een keer Berghem of Genk of Kerpen maar ik ben wel blij met Spa en Venray

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 12:35 am 

De hele soap rondom het karten in Nederland en de rol van de KNAF is een slecht verhaal.

De enige aanleiding tot dit verdelen van de "karttaart" zou zijn het internationale licentiesysteem waarbij kartorganisaties in NL verplicht zijn om onder KNAF-organisatie hun races te organiseren. Ik ervaar dit als misbruik van de machtspositie van de KNAF om organisatoren zich te laten voegen naar hun wil, omwille van een relatief klein aantal rijders; maar ook misbruik van organisatoren en leveranciers om de poet eens even fijn te verdelen zonder daar rijders in te kennen danwel een concreet voordeel te bieden voor haar rijders, zonder de kwaliteit van hun races te verlagen
Gevolgen zijn er wel:

1) Rijders hebben geen keuzevrijheid meer bij welke organisatie ze willen rijden danwel rijders met een bepaald type kart ineens van organisatie moeten veranderen. Hierbij wordt eenvoudig voorbij gegaan aan het feit dat veel rijders bewust kiezen voor een klasse en/of organisatie, deze keuze is nu weg, op voorspraak van de KNAF en de kartorganisatoren. Allerlei beslissingen, zoals technisch reglement, bandenkeuzen, kartbanen et cetera worden zonder inspraak of overleg genomen. Je mag je dus afvragen of dit op langere termijn geen negatief effect zal hebben op het karten in Nederland.

2) Bij de KoK nu "ineens" de inschrijving met 400 euro is toegenomen.
Geen idee overigens, hoe dit ligt bij andere organisaties. Een verhoging die er bij mij in ieder geval moeilijk ingaat. Helemaal in het perspectief dat de kwaliteit van de banen en races (met alle respect) alleen maar afneemt. Dit heeft mijns inziens weinig te maken met het wegvallen van kartbanen in Nederland maar meer met de creativiteit en echt willen van de organisator (Len dus). Ik kan, helemaal in het licht van al deze karttaartverdeelontwikkelingen, niet begrijpen dat er voor ons geen plaats is op Berghem, we slechts 1 keer op Veldhoven rijden en met uitzondering van Spa alleen op tweederangsbanen terecht komen. Hahn laat ik buiten beschouwing, ben ik om andere raceprioriteiten niet bij aanwezig.

3) De noodzaak van een organisatie als de KNAF onduidelijk is voor de klasse waarin ik rij, die ik toch zie als een clubklasse, bedoeld voor een landelijke competitie, waarin rijders geen ambitie hebben om vanuit de KoK door te groeien naar een internationale, niet bestaande prokart klasse.
Een medische keuring danwel een verzekering zijn niet nodig danwel anders te realiseren. De rol van de KNAF bij wedstrijden is mij ook onduidelijk, behalve dat ze de organisator controleren oid. Bovendien ben en zal ik verbolgen blijven over het feit dat de KNAF op een weinig respectvolle manier met (viertakt) karters omgaat, in iig bij persoonlijke en anderen hun ervaringen met de KNAF.

Toch heeft deze organisatie naar mijn mening te veel invloed op het doen en laten van rijders. De keuze van Kartingevents om door te gaan met de KNAF is voor mij dan ook onbegrijpelijk.

Verder steekt het mij dat bij races, in mijn geval en naar ik verwacht ook andere rijders, geen concrete verbeteringen zijn vast te stellen van hetgeen nu georganiseerd wordt. Het is zelfs niet duidelijk of de kwaliteit van races/klasses hetzelfde zal blijven.

Ik vraag ook af in hoeverre KNAF een ongewenste rol speelt in een vrij markt, voor wat betreft het vergeven van het recht om bepaalde kampioenschappen wel of niet te organiseren. Dit heeft iig bij de KoK een direct effect op de inschrijvingskosten. Ook anderen die normaliter geen KNAFlicentie hoeven te betalen, zijn duurder uit.

Ik mag hopen dat niet allerlei rijders om persoonlijke, sportieve of commerciele redenen nu ineens afhaken en andere dingen gaan doen.
Deze kans is echter reeel. De kans dat deze soap extra rijders oplevert lijkt mij echter nihil.

Tot slot: Persoonlijk ga ik dit jaar door met de KoK, met als enige reden dat ik me gecommiteerd heb aan mijn team, ik dit type races geweldig vindt om te doen en de nog steeds kosteneffectieve manier waarop je de racesport kunt bedrijven in deze klasse.

met vriendelijke groet,

Dirk

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2008 11:10 am 

Ik heb me weinig verdiept in het hele verhaal van de knaf, chrono, nab en weet ik veel wie allemaal. Marktwerking is aan de ene kant goed zeg ik als leek zijnde, aan de andere kant vind ik (niet geremd door enige kennis of grondig onderzoek) dat het ook goed is om volle startvelden te hebben. In die zin was ik dan ook eerst wel positief gestemd over dit besluit. Maar ik reed dan ook al bij de knaf en vond het allemaal wel best. Zeker voor de endurance races heb ik het altijd jammer gevonden dat er twee organisaties waren, ondanks dat chrono geen groot startveld voor de prokarts had, kozen mensen er blijkbaar toch heel bewust voor, anders ga je immers wel in de veel vollere Kings rijden. Het lijkt me dan toch goed voor de knaf / sep om uit te zoeken waar dat door komt. Maar dat zal wel niet gebeuren vermoed ik...

Maar als ik nu voor mezelf gewoon even kijk, dan ben ik er nu als Prokarter alleen maar op achteruit gegaan. Vorig jaar kon je voor een sprint de hele ochtend trainen, een beetje redelijke afstelling zoeken, bekijken hoe je zat ten opzichte van de concurrentie en als afsluiter kon je vervolgens 3 heats rijden om te zien of het echt allemaal een beetje goed uit heeft gepakt. Voor ons was het vooral een goed moment om te kijken of we er met onze afstelling bij zouden zitten voor de Kings. En als dat niet zo was, dan wist je wel voor jezelf waar je dat in je afstelling moest gaan zoeken om het voor de Kings beter te doen. Een goede training dus en een goede manier om de scherpte er voor een wedstrijd in te krijgen.

Dit jaar heb je 2x 25 minuten om te proberen überhaupt de bandenspanning een beetje in de goede richting te krijgen, laat staan dat je verder nog iets kunt proberen. Met een beetje mazzel lukt dat allemaal en hebben anderen wat langer nodig, maar die tijd hebben ze niet. Dus de uitslag van de races is geflatteerd. Voor de Kings weet je dan nog niets, ook niet als je vooraan eindigt. Ok, er zijn een aantal jongens uit de SuperPro die al op zaterdag gaan en al wat meer kunnen testen, maar dat kost ook weer aardig wat tijd en geld als je daarnaast ook Kings wilt rijden.

En dan dat vreselijke volk wat er nu rondloopt. De drukte op en rond de baan maakt het er dan ook niet beter op. Nog nooit hebben wij meegemaakt dat we ruzie met iemand hebben gemaakt of zijn bedreigd, maar in Emsbüren zelfs tot 2x toe. Wat een paupervolk zeg. Vorig jaar was het ook al vol af en toe, maar doordat mensen wel redelijke discipline hadden, konden ernstige ongelukken worden vermeden. Als ik zie wat sommige vaders nu allemaal goed vinden wat die gasten op de baan uitvreten, dan houd ik m'n hart vast als die over een tijdje op een wat sneller apparaat dan een WF mogen stappen.

Anyway, als je de verhalen zo leest is volgens mij niemand er blij mee. Nou ja, de organisatie en in ieder geval de knaf op dit moment, mag ik hopen. Maar uiteindelijk gaat het zich toch een keer wreken als mensen hun belangen niet vertegenwoordigd zien en zich niet gehoord voelen.

Laatst bijgewerkt door hvb83 op wo jun 11, 2008 2:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2008 12:00 pm 

Ik zou zoiezo voor de KNAF hebben gekozen (vooral ivm vervoer) maar ik heb ook enkele puntjes van kritiek, en dat terwijl ik hier maar 3 races heb gereden tot nu toe..

Het eerste, en tevens het grootste, zijn de trainingen. De Cadets en de VT250 hebben beide een aparte sessie. Van de VT250 is dat wel enigzins te begrijpen in verband met het snelheidsverschil, maar hierdoor moeten de prokarts, RK1's en de WF klasse samen in 1 trainingsessie rijden! Ter illustratie even de rijders per klasse dus trainingsessie (cijfers van Emsburen):
- Cadet: 23 rijders
- WF + Prokart + RK1: 60 rijders
- VT250: 14 rijders
Dit zorgt tevens voor idioot gevaarlijke situaties en zoals degene hier voor me al aangaf kan je amper trainen. Omdat er zoveel rijders op de baan zijn kun je geen vrije ronde rijden en wordt het uitrijden van de pits levensgevaarlijk. Dit hebben bijvoorbeeld Guido Serne en ik ondervonden toen we beide moesten uitwijken waarbij het bij mij bijna misging omdat een prokart schrok en daardoor tegen me aan spinde. Hier moet iets aangedaan worden.

Aan het begin van het seizoen werd gezegt dat het belangrijk was dat iedereen veel kon rijden, maar mede doro deze training opzet lukt dat niet altijd. Wat mij betreft komt er zoiezo een veranderin in het dagschema, waarmee de startpositie dmv kwalificaties gaat. Misschien kan je er zelfs een kombi maken van training en kwali in 1: elke klasse krijgt 20 minuten waarin ze kunne rijden en wie de snelste tijd heeft, pakt de pole. Hierna volgen twee races van 20 minuten bijvoorbeeld. In verband met grote aantal klasses zal dit misschien moeiljk worden, maar dit lijkt mij persoonlijk beter.

Verder vind ik het allemaal super hoor. Leuke races en veel competitie in mijn klasse. Kijk al uit naar volgende race!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2008 6:44 pm 

Het moet net als vorig jaar gebeuren.
gewoon 4 uur lang trainen met alle klasses bij elkaar.
op banen als Spa Veldhoven of Emmen moet dat makkelijk kunnen
vorig jaar reden er wel geen snellere vampoires rond maar toen hadden we de veel snellere Tag die met ons trainden en dat ging goed.

maar qualificatie rijden zou super zijn.
nu heb je vaak probelemen met langzamere gasten waar je achter zit waardoor je de aansluiting met de top net verliest dat heb ik in Emsburen ondervonden.

Ook vind ik de wedstrijdleiding niet streng genoeg sommige mensen mogen alles en komen overall mee weg
en andere mogen niks en die krijgen voor de lulligste dingen een straf.

verder is de training voor de prokarts samen met WF en RK-1 echt drama

Natuurlijk is het wel gewoon leuk om races te rijden en de sfeer vind ik over het algemeen goed er zijn weinig mensen waarvan ik denk blijf maar lekker thuis.

@ hvb83 wie ben jij dan en bij welk team rij je

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2008 6:49 pm 

Nog een nadeel aan die drukke trainingsessie dat er veel incidenten plaatsvinden. In Spa was dat goed te merken toen er opeens op 3 plekken op de baan een gele vlag hing, iemand z'n kart parkeerde op het midden van de baan wat niet gezien werd door de officials en nog maals het gevaarlijk uitrijden van de pits.

Maar we zullen wel zien!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2008 7:38 am 

@Guido, Hans van Brakel, van c2n/telematch.

Trainingen zoals vorig jaar gaat niet meer lukken Guido, daar is het echt te druk voor geworden als je het mij vraagt. Maar met blokken van een half uur op en af zou het al een stuk beter te doen zijn. In de huidige opzet kan dat niet, omdat het snelheidsverschil tussen de VT250 en alles andere gewoon veel te groot is, en alle overigen in 1 klasse, is nog steeds veel te druk.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2008 11:00 am 

Beste Guido, een training samen met RK1, WF, Pro-kart en Cadet zie ik helemaal niet zitten !!!!
Vergeet niet dat veel klassen opstapklassen zijn, behalve de VT's.
Het snelheidsverschil tussen een junior VT en de andere klassen is al mega, laat staan dat je samen met de senioren moet gaan rijden.
Met alle respect voor de overige klassen, je gooit ook de Formule 1 en de Porschecup niet samen op de baan, omdat ze toevallig op dezelfde dag racen.
Met de mogelijkheden die Len heeft op één dag, vindt ik dat hij er aardig creatief (in positieve zin) mee om gaat.
En,......kritiek is geweldig, (dat meen ik serieus), maar kom dan óók met een voor alle klassen aanvaardbaar alternatief.

Tot op Veldhoven,
Lex.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2008 6:53 pm 

Hey Alex

wat het snelheeidsverschil betreft heb je gelijk.
Maar vorig jaar ging dat ook goed toen we de veel snellere TAG klasse nog hadden.
Helaas zal een situatie zoals vorig jaar er niet meer komen.

De trainingstijden zijn gewoon niet optimaal maar dat lossen wij simpel op door op zaterdag voor de race te trainen.

Ik vind het alleen wel balen dat de Prokarts in alles het laatste zijn als laatste trainen als laatste racen en als laatste prijsuitrijking
Als wij klaar zijn met racen zijn de meeste mensen al weg en zitten de VT250 rijders al boven.
En als wij de prijsuitrijking hebben is iedereen al weg.

Dat de cadetjes eerst mogen snap ik maar laat dat bijvoorbeeld de WF eens als laatste rijden en de Prokart als tweede

@ Hans

wat jij zegt over het gebeuk van bepaalde personen die dat gewoon met opzet doen is inderdaad niet leuk.
Maar dat er mensen elkaar gaan bedreigen gaat natuurlijk helemaal te ver

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2008 7:22 pm 

Heeeee Guido,
Je hebt helemaal gelijk !
"vroeger" toen je poepen nog met lange oe schreef gooide Ronald bij Chrono de prijsuitreiking door elkaar, en werden ook de cadet's eens als laatsten gehuldigd, en dat is voor de andere klassen natuurlijk wel zo leuk, dat er eens wat meer klapvee in de zaal zit.
Ik ben helemaal voor, en ik zou zeggen: stel het eens voor bij Len, lijkt mij best mogelijk.
Goeten Lex

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 2:33 pm 

Ik snap wel wat je bedoelt Guido. Het is misschien wat ik ook deels probeerde duidelijk te maken. Len heeft dan wel af en toe een grote mond, dat moet ook als wedstrijdleider / organisator, maar in de Kings weet hij het altijd zo te brengen dat fair-play en respect voor elkaar voorop staat en daarmee blijft het voor iedereen leuk. Als je dat vergelijkt met de sfeer die er soms bij andere wedstrijden hangt, dan weet ik weer waarom de sfeer bij een Kings me zo goed bevalt. Ondanks dat het er op de baan af en toe hard aan toe kan gaan, helpt iedereen elkaar naast de baan altijd als het even kan.

En die sfeer zie je bij de sprint tussen prokarters onderling ook. Niet dat ik voor een theekransje kom, maar het respect tussen klasses onderling is af en toe ver te zoeken. Naast de baan interesseert me dat niet zo, maar op de baan wil ik graag dat ze m'n materiaal heel laten.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 7:44 pm 

Helemaal mee eens Hans
Dat heb ik ook gemerkt vorig jaar in de kings.
op de baan ging het over het algemeen leuk en er werd niet onsportief gebeukt.
Maar naast de baan moet he took leuk zijn.
en op een paar mensen na hebben we het met de prokarters onderling ook erg leuk.

In Hahn zijn we er ook weer bij dus dat wordt hopelijk een leuk weekend

maar Goed eerst in Veldhoven rijden zijn jullie daar ook weer ?
Ik ga met een Koene rijden dus wie weet wat er gebeurt

:wink:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende