De reden van dit schrijven is dat ik het nu al twee jaar goed naar mijn zin heb bij de NAB, en wellicht door mijn verhaal er meer mensen enthousiast voor kan maken. De NAB heeft twee jaar geleden een herstart gemaakt met het organiseren van kartwedstrijden. 2015 was hierin een leerjaar zowel voor de organisatie om alles weer op de rit te krijgen met de juiste personen , en de regels helder te krijgen voor iedereen, alsmede voor mijzelf . aantal deelnemers varieerde tussen de 40 en 50 , per weekend . Verdeeld over een behoorlijk aantal klassen. We hebben dat jaar gereden op de banen Vledderveen, Emmen 2x , Emsburen en Berghem Niet heel spannend, maar goed het was een leerjaar.
2016 groeide het aantal deelnemers naar uiteindelijk zo'n 60 verdeeld over 5 klassen. Waarbij de goede sfeer overeind bleef. De groei was duidelijk te zien bij de 125 cc automaat klasse ( 20 deelnemers), waar Rotax Max , Iame X30 en PRD motoren samen er een mooie strijd van hebben gemaakt. Ook de Wankelklasse, waar ik ook zelf in mee reed , was tijdens de laatste wedstrijd goed voor 16 deelnemers. De kalender was ook al een stuk uitgebreider, de volgende banen zijn hierbij aangedaan. Berghem, Vledderveen, Emmen, Spa en Eindhoven
2017 beloofd een mooi jaar te worden, met een nog bredere kalender. De volgende banen zullen worden aangedaan. Eindhoven , Vledderveen, Emmen, Emsburen, , Berghem en Spa , met als bonus een extra wedstrijd ( buiten het klassement om) op Genk. Op 4 maart is er een licentiedag op Berghem , hierbij kan kennis worden gemaakt met de organisatie en deelnemers.
Voor mij is de NAB een organisatie die betaalbaar karten hoog in het vaandel heeft en waarbij het naast de baan gezellig is, maar op de baan strijdlustig. Kortom een goede combinatie voor iedereen die zich toch wil meten aan de anderen, zonder te beschikken over een grote zak met geld.
Mvg Maarten
|