Auteur |
Bericht |
bas
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 4:51 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
met alle respect heren..maar volgens mij heb ik dit verhaal al ergens anders gelezen? ik heb dit topic opgestart om de verschillen per organisatie duidelijk te krijgen,nu kun je denken...daar hoort dit ook bij... alleen is het binnen de kortste keren weer een welles nietus spelletje...aub duidelijke vergelijkingen m.b.t. de organisaties!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 5:27 pm |
|
|
Beste Bas, Geen van de postings, ook de topic-startende posting niet, hebben enige relevantie met de topic-titel. Er zijn weinig mensen die reageren met de opmerking "ik voel me bij die organisatie zo goed thuis". Er is een zielige stammenstrijd gaande in het minuscule 4-takt racewereldje en dat wordt via dit forum uitgevochten. Dat komt ook in dit soort postings terug. Als je ziet hoe verschrikkelijk veel meer 2-tact rijders er zijn dan 4-tact rijders (en zeker wedstrijdrijders) dan is het ongelooflijk hoeveel meer gekrakeel er uit de 4-tact wereld komt. De 2-tact rijders zullen misschien wel denken dat het een soort van compensatiegedrag is voor het in hun ogen mindere geluid van de 4-tacts Ik heb zelf gereageerd op jouw in mijn ogen enigszins arbitraire en suggestieve calculatie die werd gebruikt om één van de 4-tact organisaties op te hemelen en weer een sneer te geven richting de andere organisatie. Ik heb daarop gereageerd met de opmerking dat het genoemde absolute kostenverschil nihil is in het totale kostenplaatje, de vergelijking per minuut denk ik irrelevant is en dat als je werkelijk naar de kosten(vergelijking) wil kijken je naar heel andere factoren moet kijken. Dat heb ik vervolgens ook proberen te onderbouwen. ChrisW
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 5:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de prijs per minuut doorslag gevend zal zijn bij de keuze voor een bepaalde klasse, al zal er vermoedelijk wel globaal rekening gehouden worden met de tarieven en de geboden rijtijd. Ik ben het met Chris eens dat een opsomming van het kostenplaatje vrij weinig te maken heeft met de topictitel. Verschillen in regelement(handhaving), hoeveelheid deelnemers, reeds eerder gemaakte ervaringen met bepaalde raceklasses, etc. niets van dergelijke redenen om je ergens thuis te voelen vind ik in het topic terug. Daarbij had ik bij het verschijnen van dit topic eerlijk gezegd verwacht dat het niet weer uitsluitend beperkt zou worden tot GP4 en Karting Events. Voor die twee organisaties zijn er immers al voldoende andere topics, en hebben de mensen die zich bij één (of twee) van die organisaties thuis voelen al uitgebreid beschreven waarom dat zo is. Als je dan, zoals de eerste post doet vermoeden, toch nog wat toe wilt voegen, kan je beter ook andere organisaties in je verhaal meenemen, das dan nog enigsinds interessant voor de mensen die overwegen KF, KZ of Max (of nog wat anders) te gaan rijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 6:55 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@david daar had ik op gehoopt alleen onze rob gaat met een cadet van start dit jaar en zodoende heb ik dat uitgewerkt ik hoop dat er ook andere zijn die dit willen maken voor de div. andere klasse s ik wil de verschillen in dit topic graag terug zien,het [in mijn ogen] gesoebat over welke GOD er groter is daar heb ik dus geen zin in. ik wil graag dat mijn zoon zo veel mogelijk kan karten voor zo min mogelijk geld. als emand anders het anders wil formuleren mag dat ook. dit was mijn inzicht in deze vergelijking en op mijn manier. en dacht dat ik er een bijdrage mee zou leveren aan mensen die het niet duidelijk was!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di maart 22, 2011 7:25 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dan moet je micromax bij de BMC gaan rijden, voor hen is het inschrijfgeld dit jaar gratis. En dacht zelfs dat je ook een micromax kon huren bij gks.
|
|
Omhoog |
|
 |
SignMind
|
Geplaatst: vr maart 25, 2011 8:45 pm |
|
|
De vraag was toch waar je je het meeste thuis voelt? Dat is geheel persoonlijk en lijkt mij niet in een exelsheet te omschrijven Ik heb bij meerdere organisatoren gereden en heb me overal wel thuis gevoeld! Al moet je altijd eerst even bekeken worden Dus ik denk dat dat geheel aan jezelf ligt als je passie bij racen ligt gaat het uiteindelijk om wat je er zelf van bakt. Zowel op de baan als ernaast. Regelementen zullen altijd een punt van discussie zijn en ook dat hoort erbij. Ik persoonlijk maak me er niet zo druk om. Geniet vooral van deze mooie sport! Gr
|
|
Omhoog |
|
 |
Denn
|
Geplaatst: do maart 31, 2011 7:27 am |
|
Geregistreerd: zo dec 20, 2009 9:19 am Berichten: 21 Woonplaats: Hilversum
|
Citaat: uiteindelijk om wat je er zelf van bakt. Zowel op de baan als ernaast. En zo sprak hij. Natuurlijk is dit waar, er zijn veel discussies gaande over ditjes en datjes bij die wel en bij die niet. Wij hebben bij verschillende organisatoren gereden en er zijn ook veel mensen die nu bijvoorbeeld GP4 én NK Sprint rijden. Als je goed met elkaar omgaat kun je je overal thuis voelen en overal zijn voor- en nadelen voor te verzinnen. Wat dachten jullie trouwens van de teams onderling? De verhouding met andere teams/rijders bepaalt natuurlijk ook of je je ergens thuisvoelt!
_________________ SignMind Racing powered by Coronel www.SignMindRacing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |