NK 4takt sprint HahnDonderdag
Donderdagavond ben ik vertrokken naar de Hünsruckring in Hahn
Hier zou het NK 4takt karten plaats vinden, hier ging ik een gastrace rijden in de VT250 klasse
Na een rit van 5.5 uur kwam ik aan op het circuit.
Het team van KSL was al op het gearriveerd.
We hebben de bus uitgeladen, de pitbox ingericht, de tenten opgezet en het bier koud gezet.
Daarna zijn we lekker gaan eten en hebben we mijn gesponsorde kratje Hertog Jan weggewerkt.
Na een rondje wandelen over het circuit zijn we rond 1 uur gaan slapen
Peter Joris Marianne en Catalijne in de caravan en Bas en ik in de pitbox.
VrijdagS óchtens was Bas al heel vroeg actief bezig met zijn laptop waardoor ik ook wakker was.
Joris was ook vroeg wakker dus zijn we maar een beetje rond gaan lopen over de baan.
Dat hadden we snel gezien dus besloten we om eens wat verder te lopen.
We kwamen uit bij een paar Duitse hangars uit wo2.
Ook hebben we Mike nog even wakker gemaakt met de Vuvuzela.
Intussen had Marianne een lekker ontbijt klaar gemaakt die we in de tent snel hadden weggewerkt.
Hierna zijn we de karts gaan prepareren.
Maar omdat er totaal geen grip was had het geen zin om meteen te trainen en dus werd in overleg met het team besloten om pas rond 4 uur de baan op te gaan.
Toen we eenmaal gingen rijden waren we er snel achter dat het totaal geen zin had om te trainen daar de langzamere klasse ook op de baan waren.
We zijn gestopt met rijden en hebben de karts helemaal klaargemaakt voor de zaterdag.
Hierna zijn we gaan eten van Marianne’s spaghetti die erg goed gesmaakt heeft.
Na het eten zijn Bas Mike en ik naar het Vliegveld gelopen om wat vliegtuigen te spotten.
Onderweg kwamen we nog een vaas tegen die Bas heeft gevuld met bloemetjes en een steen om aan Inga te geven zodra die zou aankomen.
Na dit onzin rondje zijn we naar de supermarkt gereden om wat eten en drinken voor savonds in te slaan.
En ik wist het te presteren om binnen 3 km 2 keer verkeerd te rijden.
We zijn lekker wat gaan drinken met het hele team waarna we naar de uitgang van het circuit zijn gelopen om te zien wie er nog zouden aankomen zo in de avond.
Rond 10 uur kwamen Simone en Lex aan en 5 verscheen er een grote glimlach toen Inga op het circuit arriveerde.
Rond 12 uur gingen we naar bed in de pitbox waar we nu met 4 man in sliepen want Joris en Gubbels kwamen ons gezelschap houden.
Toen Gubbels eindelijk zijn mond hielt sliepen we allemaal vrij snel.
Zaterdag kwalificatie dagZaterdagmorgen waren we weer vroeg wakker door het licht dat de pitbox inscheen dus konden we vroeg ontbijten.
Na het ontbijt zijn we de karts gaan prepareren voor de training.
Er bleek een probleem met mijn kart te zijn waardoor ik de eerste 2 sessies moest overslaan.
Peter heeft het probleem snel en goed opgelost waardoor ik de 3de sessie de baan op kon
De eerste rondjes waren niet zo best mede omdat ik nog erg moet wennen aan de snelheid de grip en de handbediende voorrem van de VT250.
In de 2de sessie ging het al een stuk beter en klokte ik goede tijden en vocht ik hier en daar al een robbetje uit met andere rijders.
In de 3de sessie brak er een boutje uit de handrem waardoor ik bijna van de baan ging in de hairpin.
Na dit alles hebben we de karts aan de kant gezet en een andere set banden gemonteerd.
Dat ging al een stuk beter, de laatste training hebben we overgeslagen omdat we alle vertrouwen hadden in een goede kwalificatie.
Om half 5 zijn we naar de rijdersbriefing gegaan waar Len het standaard praatje hield.
Hierna moesten we met alle rijders op de foto.
Om 6 uur mochten de VT250 rijders de baan op voor de kwalificatie.
Joris en ik stonden allebei op nieuwe bandjes waarmee we zondag ook de wedstrijd gingen rijden.
Jammer genoeg kreeg ik na 2 rondjes brandstof in mijn oog waarvan we denken dat het metanol was hierdoor kon ik me totaal niet concentreren op het rijden van goeie rondes en werd ik 18de en laatste Joris werd ook teleurstellend 11de.
Na de kwalificatie die ik toch heb uitgereden heb ik van Bas snel een fles water gehad om die troep uit mijn oog te spoelen.
Het heeft een half uur geduurd voor ik weer goed kon zien maar het is gelukkig goed afgelopen.
Na deze bittere kwalificatie zijn we gewoon gezellig gaan barbecueën met het team.
Hierna zijn Bas en ik even gaan douchen in het hotel waar mijn ouders sliepen.
We kwamen echter niet in een hotel uit maar in een soort sprookjesbos.
Gelukkig konden we daar ook douchen want dat was hard nodig.
Savonds zijn we met een groep bestaande uit Bas Joris Mike Kevin Simone Ik en nog een paar gasten naar de Paddockclub gegaan,Hier hebben we met z’n alle een super leuke avond gehad.
We hebben o.a USB bier en Worstbier gecreëerd rietjes onder de oksels gestopt en 1 of andere lolbroek (mike) heeft een pak shag in mijn boxershort geleegd (dat jeukt)
Rond een uurtje of 12 kwam Peter ons halen om naar bed te gaan morgen moest er gepresteerd worden.
Na vele flauwe moppen zijn we dan uiteindelijk in slaap gevallen in de 5 sterrenpitbox.
Zondag raceday
Na het ontbijt moesten we ons al meteen de baan op voor de vrije training.
De kart stuiterde als een gek ik had geen idee waarom dat was.
Bij binnenkomst bleek dat ik de bandenspanning van het linker achterwiel vergeten omlaag te zetten tja dat vraag je er ook om).
We hebben de karts nog even nagekeken en toen was het al gauw tijd voor de eerste manche die ik dus achteraan zou aanvangen.
Het volgende probleem was dat ik nog nooit een rollende start had gedaan.
Dit liep dan ook niet al te vlot en ik kon niemand voorbij rijden.
Ik reed deze race te langzaam omdat ik teveel reed alsof ik in een prokart zat dat ging in race 2 al beter.
Na een paar minuten zag ik ineens Inga en Simone op elkaar geparkeerd staan dat waren weer 2 plaatsjes.
Jammer genoeg waren ze me tegen het einde van de race alweer voorbij wel heb ik nog een mooie Inga Sidepot gemaakt voor Bas zijn museum.
Deze wedstrijd kwam ik als 14de over de streep waar ik toch niet zo heel erg vrolijk van werd.
Joris had zich wel opgewerkt en werd 6de.
Na de eerste mance hebben we wat veranderingen aan de kart gedaan omdat ik te veel grip had werd er wat grip afgebouwd.
Voor de 2de race mocht ik op P14 starten dat was al wat beter dan de laatste plaats.
Nu had ik wel een goeie start, in de eerste bocht ging ik buitenom en wist ik 6 man te verschalken.
Binnen een ronde werd ik meteen weer ingehaald door Simone
Nu zaten Dave en Christian achter me en kwamen zei er niet zomaar voorbij.
De tips van Peter over de rijstijl hebben goed geholpen en nu kon ik lekker meekomen in het middenveld.
Helaas klapte jendrik en Simone in de hairpin op elkaar waardoor ik vol in de remmen moest om er niet bovenop te knallen.
Hierdoor konden Dave en Christian mij toch inhalen.
Voor mij maakte het niet veel uit want ik won 2 plaatsen en verloor 2 plaatsen dus ik reed nog op dezelfde positie rond.
Voor me reden Dave en Christian langzaam weg en achter me werd het gat op Simone steeds groter.
Dat kwam mooi uit en ik besloot het rustiger aan te gaan doen.
Na 15 minuten racen stuurde ik dan ook als 10 de finish over hier was ik best wel tevreden mee.
Joris viel helaas voortijdig uit.
Na de race bleek dat ik niet de enige was die last had van die Metanol waar iemand op heeft gereden.
Simone heeft er 2de graads brandwonden van opgelopen.
We hebben een half uur bij de ambulance gezeten zodat ze daaraan behandeld kon worden
Beetje jammer dat Len er niks aan gedaan heeft want dit gebeurt niet door benzine.
Dit was toch wel een kleine smet om een verder vreselijk geslaagd weekend
Simone sterkte met die knieën en zorg dat je snel weer in de kart zit.
Evaluatie De VT250 is voor mij een compleet nieuwe klasse en ik wist dat ik nooit naar het podium zou kunnen.
Toch was ik met de 10de plaats in de 2de manche best tevreden.
In 3 dagen heb ik heel veel geleerd over het rijden met de Swissauto wat een geweldig ding is dat zeg.
Ik moet nog veel meer leren wil ik naar voren komen in deze klasse maar dat gaat wel goed komen.
Verder hebben we een erg leuk en gezellig weekend gehad daar in Hahn
Ik wil het hele KSL team bedanken voor deze mogelijkheid.
In het bijzonder Bas en Peter die goed gesleuteld en gecoacht hebben.
Volgend jaar hoop ik het hele seizoen in de VT250 te gaan rijden.
![Afbeelding](http://img690.imageshack.us/img690/5872/dsc0743g.jpg)
![Afbeelding](http://img341.imageshack.us/img341/3350/100560280556l6y.jpg)
![Afbeelding](http://img820.imageshack.us/img820/9692/1006264takthahn184.jpg)
![Afbeelding](http://img684.imageshack.us/img684/5720/1006274takthahn133.jpg)
![Afbeelding](http://img153.imageshack.us/img153/5889/1006274takthahn476.jpg)
![Afbeelding](http://img19.imageshack.us/img19/8379/dsc0711m.jpg)
![Afbeelding](http://img707.imageshack.us/img707/5922/1006274takthahn174.jpg)
![Afbeelding](http://img818.imageshack.us/img818/9320/10050965055s8gs.jpg)