Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2012 1:15 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Afbeelding

Afbeelding
NK 4-takt Sprint
Ditmaal was het NK 4-takt Sprint te gast op het kartcircuit Spa Francorchamps. Misschien wel het kartcircuit met de mooiste ligging. Smaken verschillen. In ieder geval ligt het in het middelveld van het F1-circuit Spa Francorchamps, dat het hart van menig autosportliefhebber sneller doet kloppen. Dit weekend reden de Porsches van het Porsche-weekend in de rondte op het F1-circuit, dat het kartkampioenschap voorzag van de soundtrack. Al met al, geen verkeerde locatie.


Wankel
Afbeelding
Dit raceweekend verreikte de Wankel-klasse het Nederlands kampioenschap. Dertien rijders verschenen aan de start, dat het grootste startveld tot nu toe is. De Wankel-klasse zorgde in de voorgaande seizoenen altijd voor veel spanning en dat was dit weekend zonder meer hetzelfde. De Wankels maken geen gebruik van een kwalificatie, maar van een lotingsysteem om de startvolgorde van de eerste race te bepalen. In de laatste race wordt de startvolgorde bepaalt door de posities behaalt in de voorgaande race. Zodoende Dave Bult en Joey van Beek, respectievelijk, op de eerste en tweede plaats te staan bij de start.

Bij het startsignaal kan Dave Bult deze goede positie niet verzilveren. Joey van Beek komt goed weg en neemt al snel de leiding over. Dave Bult laat veel snelheid liggen in de eerste fase van de race en moet veel rijders langs laten. Joey van Beek neemt de leiding over, maar voelt de druk van Bjorn Bourgonjon in zijn rug. Bjorn Bourgonjon is dit gehele raceweekend als snel en is van plan dit om te zetten in punten. Bjorn Bourgonjon blijft eigenlijk maar kort achter Joey van Beek steken, want hij weet snel de leiding over te nemen en Joey van Beek achter zich te houden. Robert de Boer sluit dan aan op de derde positie. Robert de Boer opent dan de aanval op Joey van Beek, die daardoor zich moet verdedigen. Dit kost wat tijd en gezien de snelheid van Bjorn Bourgonjon, slaat Bjorn Bourgonjon een gat tussen hem en het overige veld. Desondanks weet Robert de Boer tegen het eind van de race aan te sluiten op Bjorn Bourgonjon. Met nog twee minuten op de klok, lijkt Robert de Boer een reeele kans te hebben om Bjorn Bourgonjon in te kunnen halen, maar moet hij dat snel doen. Bjorn Bourgonjon lijkt zich dit te realiseren en doet alles om het tempo verder te verhogen. Robert de Boer lukt het niet direct om in te halen en beiden komen dat een achterligger tegen. Bjorn Bourgonjon komt er gemakkelijk langs, maar Robert de Boer met iets meer moeite. Hierdoor slinken Robert de Boer´s kansen en komt Bjorn Bourgonjon als eerste over de finish. Robert de Boer uiteraard tweede en de derde plaats is voor Joey van Beek.
In de tweede race kunnen Karl Manfred Kratky en Kris van Hulle vooraan starten. Henk van Ginkel kan op de derde positie starten en vormt vanaf het startsignaal een reële dreiging. Henk van Ginkel komt goed weg en weet al snel de leiding over te nemen. Karl Manfred Kratky zakt echter snel terug. Als snel valt het op dat een onderdeel van de kart in brand staat. De achterbumper zat niet helemaal goed vast, waardoor de – van plastic gemaakte – bumper tegen de uitlaat aan kwam. Dat zag er spectaculair uit, maar was snel opgelost. Karl Manfred Kratky rijdt de pits in waar de baanofficials al klaar staan met een brandblusser, dat uiteindelijk niet nodig is. Bjorn Bourgonjon weet ondertussen door te stoten naar de voorste posities van het veld. Hij neemt de leiding over en weet Jurgen de Block achter zich te houden. Bjorn Bourgonjon pusht vooraan zo hard als hij kan. Jurgen de Block rijdt op ongeveer anderhalve seconden achterstand. Deze afstand zal gedurende de rest van de race hetzelfde blijven. Totdat Robert de Boer zich meldt bij Jurgen de Block. Jurgen de Block kan Robert de Boer niet veel langer achter zich houden en verliest zijn positie. Bjorn Bourgonjon is op dat moment te ver weg voor Robert de Boer. De gaten worden groter en de race is gereden. Bjorn Bourgonjon is eerste, gevolgd door Robert de Boer en Jurgen de Block.

In de derde en laatste race kunnen Bjorn Bourgonjon en Robert de Boer de race vanaf vooraan aanvangen. Zij hebben beiden een goede start. Echter, Jurgen de Block weet zich naar voren te katapulteren en positioneert zich zo dat hij beide rijders via de buitenkant van de bocht kan inhalen. Dat betekent dat hij als derde de bocht in gingen en als eerste de bocht uit komt. Klasse werk. Bjorn Bourgonjon moet nog even oppassen met het grind. Hoewel Jurgen de Block door middel van een mooie inhaalactie de leiding overneemt, wordt deze onverbiddelijk weer terug overgenomen door Bjorn Bourgonjon. Bij het aanremmen van de eerste bocht zet Bjorn Bourgonjon er tussen en neemt de eerste positie over. Jurgen de Block terug naar de tweede plaats. Robert de Boer rijdt op de tweede positie en gaat richting Jurgen de Block. Jurgen de Block en Robert de Boer komen in gevecht met elkaar. Het gevecht wordt afgesloten door een wat ruwe inhaalactie van Robert de Boer. Jurgen de Block is niet geamuseerd, maar moet het wel doen met de derde positie. In de race valt de spanning in het midden weg en wakkert weer op tegen het einde. Robert de Boer heeft dan het gat tussen hem en Bjorn Bourgonjon dicht gereden en opent de aanval. Bumper tegen bumper gaan ze de laatste paar rondes is. Hoewel Robert de Boer echt heel dichtbij is, lukt het hem niet in te halen. Bjorn Bourgonjon wordt als eerste afgevlagd. Op de voet gevolgd door Robert de Boer. Jurgen de Block is derde.

In het dagklassement staat Bjorn Bourgonjon bovenaan met negenennegentig punten, met daaronder Robert de Boer met negentig punten en op de laatste podiumplaats Dave Bult met achtenzeventig punten.


Cadet
Afbeelding
Dit raceweekend verschenen er zeventien rijders aan de start van deze klasse. Dat een groot veld is en altijd garant staat voor veel spektakel. De verschillen in de kwalificatie waren al aan de kleine kant, heel erg kleine kant. De snelste tijd werd neergezet door Luciano Kensenhuis. Dat was een tijd 55.270 seconden. De daaropvolgende tijd was van Justin Polman, met een tijd van 55.430 seconden. De derde snelste tijd was op naam van Brian Ooijen en dat was een 55.577.

Bij het startsignaal komt Justin Polman goed van zijn lijn en probeert Luciano Kensenhuis te verschalken. Echter, Luciano Kensenhuis heeft de binnenste lijn en kan komt beter de eerste bocht uit. Hij kan de leiding behouden en het veld door de eerste ronde lozen. Justin Polman kon in de eerste aantal bochten nog wat druk uitoefenen op Luciano Kensenhuis, maar ondervindt al snel zelf de druk van Robin Swagemakers. Brian Ooijen heeft Robin Swagemakers naar de vierde plaats verwezen en opent de aanval op Justin Polman. Robin Swagemakers blijf wel in de buurt maar kan de positie niet meer terug overnemen. Dan zien we in het middenveld Scott Westhovens en Pepijn Kraaijeveld van de baan raken. Eén van de rijders spint en neemt de ander mee de baan af, waardoor beiden niet meer verder kunnen. Als de aandacht weer op de voorkant van het veld gericht wordt, zien we dat Luciano Kensenhuis nog overtuigende de leiding heeft. Justin Polman volgt, maar is niet in staat om een succesvolle inhaalactie te verrichten. Voor de eerste vier positie wordt heftig gestreden. Spannende middenfase van de race. Met nog vijf minuten op de klok zien we dat er vooral een gevecht ontkiemt tussen Robin Swagemakers en Brian Ooijen voor, wederom, de derde positie. Dit gevecht kost iets wat tijd, waardoor zijn een klein beetje terug vallen. Met nog twee ronden te gaan spant het er om. De positiewisselingen komen dan een klein beetje in vrije val. Uiteindelijk is het Luciano Kensenhuis die als eerste over de streep komt, gevolgd door Justin Polman en Robin Swagemakers op de derde positie. Vooral tussen Justin Polman en Robin Swagemakers is het bij de finish nog erg close.
Luciano Kensenhuis kan de tweede race eveneens van vooraan beginnen. Naast zich heeft hij Justin Polman staan, die vastberaden is de leiding over te nemen. Bij het startsignaal komt Luciano Kensenhuis het snelste weg, waardoor de leiding behouden kan worden. Justin Polman schiet er achteraan en blijft dus op de tweede plaats rijden. Justin Polman kan de daaropvolgende ronde in inhaalactie doen op Luciano Kensenhuis, door later te remmen bij het insturen van de eerste bocht. Eenmaal ingehaald rijdt Luciano Kensenhuis redelijk veilig op de tweede plaats. De derde is op dat moment Brian Ooijen. Luciano Kensenhuis weet snel de positie weer terug in te nemen. Daarachter weet Senna van Walstijn Brian Ooijen snel in te halen, waardoor hij achter Justin Polman terecht komt. Justin Polman kan Senna van Walstijn niet lang achter zich houden en moet hem voorbij laten. Senna van Walstijn opent de aanval op Luciano Kensenhuis. Senna van Walstijn rijdt op dat moment een onnavolgbaar tempo en verschalkt redelijk snel Luciano Kensenhuis. De leiding is nu in zijn handen. Op het moment dat Senna van Walstijn de leiding in handen neemt staan er nog 5 minuten op de klok. Gedurende de laatste periode van de race slinken de gaten tussen de rijders. In de laatste twee minuten is het gevecht om de eerste plaats weer in volle gang. Justin Polman en Brian Ooijen komen in vol gevecht met elkaar. Hierdoor creëren ze voor Senna van Walstijn de mogelijkheid om weg te rijden en die pakt Senna van Walstijn. Als de finishvlag gezwaaid wordt komt Senna van Walstijn er als eerste langs. Senna van Walstijn wint ruim. Justin Polman is de tweede die finishvlag passeert en wordt op de voet gevolgd door Brian Ooijen. Een gepast einde van een spannende race.

In het dagklassement prijkt de naam van Justin Polman bovenaan met zestig punten. Daaronder staat Luciano Kensenhuis met negenenvijftig punten en daaronder staat de naam van Senna van Walstijn met eveneens negenvijftig punten.

World Formula Junior
Afbeelding
Deze klasse verwelkomde dit raceweekend acht rijders. Hoewel dat in eerste oogopslag niet spectaculair lijkt, zijn de rijders toch aan elkaar gewaagd. Dit resulteert in kleine gaten tussen de rijders. Te zien in de kwalificatie. Ray Renirie staat bovenaan genoteerd met een tijd van 51.563 seconden. De tweede snelste tijd is op naam van Niels Brugman. Die heeft een tijd van 51.581 seconden genoteerd. De derde tijd staat op de naam van Kirstin Heikoop. Zij heeft een tijd genoteerd; een tijd van 51.665. Een verschil van iets meer dan één tiende. De eerste zes rijders zitten binnen vijf tienden van een seconde van elkaar. Erg close.

In de eerste race verliest Ray Renirie alles wat hij in de kwalificatie heeft klaar gebokst. Ray Renirie komt slecht van de lijn en wordt meteen ingehaald door Niels Brugman en Kirstin Heikoop. Ray Renirie zakt verder terug in het veld. Alex Oosterhof bezet op dat moment de derde positie. Alex Oosterhof begint meteen met zoeken van mogelijkheden om Kirstin Heikoop in te halen en slaagt daar snel in. Kirstin Heikoop wordt terug verwezen naar de derde plaats. Alex Oosterhof schiet door naar de tweede plaats. Niels Brugman heeft door deze perikelen zijn voorsprong verder kunnen uitbouwen; de inhaalacties van Kirstin Heikoop en Alex Oosterhof hebben ze wat snelheid gekost. Niels Brugman leidt met overtuiging de voorsprong van enkele seconden. Dit heeft Niels Brugman voor elkaar gekregen met nog zeven minuten op de klok. Ray Renirie bezet op dat moment de derde plaats en deze zullen onveranderd blijven gedurende de rest van de race. De spanning loopt vrij snel uit deze race. Niels Brugman wint met overtuiging en gevolgd door Alex Oosterhof en Ray Renirie op de derde plaats .
In de tweede race kan Niels Brugman vooraan starten en heeft Alex Oosterhof naast zich. Niels Brugman komt goed weg, Alex Oosterhof minder. Hij moet hierdoor Ray Renirie voorbij laten. Ray Renirie neemt de tweede positie in en voert de druk op bij Niels Brugman. Alex Oosterhof bezet de derde positie, maar kan niet echt een vuist maken tegen Ray Renirie. Jammer genoeg spint Ray Renirie in de ronde daarop. Bij het aanremmen remt hij te laat of stuurt te abrupt in en komt achterstevoren te staan. Veel rijders passeren. Het enige wat Ray Renirie nu kan doen is de schade beperken door zoveel mogelijk rijders nog in te halen. De kopgroep bestaat dan uit Niels Brugman, Alex Oosterhof en Kirstin Heikoop. Er zijn wat karts uitgevallen waardoor er nog zes rond rijden. Jammer genoeg sluipt de spanning daarom een beetje uit de race. Vooraan heeft Niels Brugman een voorsprong van ongeveer twee en een halve seconde. Alex Oosterhof die daar achter rijd heeft een voorsprong van drie seconden op Kirstin Heikoop. Als de vlag gezwaaid wordt zijn deze posities onveranderd. Niels Brugman wint met overtuiging.

Het dagklassement ziet er als volgt uit: Niels Brugman bovenaan met twee overwinningen en dus zesenzestig punten. Daaronder staat Alex Oosterhof met twee tweede plaatsen en dus zestig punten. De derde positie is voor Kirstin Heikoop, zij heeft vijfenvijftig punten weten te verzamelen.

RK1 BB Senior/ Prokart
Afbeelding
Deze klasse is in wezen een samenvoeging van twee klassen; de RK1 Big Bore Senior en de Prokarts. Beide klassen kennen allebei vijf rijders, dat een gezamenlijk hoeveelheid van tien rijders op de baan betekent. In de kwalificatie zien we dat de RK1’s zich sneller kunnen kwalificeren dan de Prokarts. Coen Esveld staat bovenaan met een snelle tijd van 50.524 seconden. Daaronder staat Roy van Lune met een tijd van 50.723 seconden. De derde plaats is voor Alex Plender, met een tijd van 51.118 seconden. Bij de Prokarts staat Koene bovenaan. Hij heeft een tijd van 54.551 seconden neergezet. Daarmee blijft hij voor Marcel vd Ekart. Hij bezet de tweede plaats en heeft een tijd van 55.135 seconden neergezet. Ivo en Mark bezet de derde positie, hij heeft een tijd van 55.843 seconden neergezet.

Bij de RK1’s komt Coen Esveld het beste weg. Hij kan bij de start Roy van Lune achter zich houden. Koene Heeft bij de Prokarts een matige start, Marcel vd Ekart kan de leiding overnemen van Koene. Echter, Koene neemt de leiding de volgende race weer over. Bij de RK1 hoeft Coen Esveld niet te vrezen voor de leiding, hij houdt deze stevig in handen. Roy van Lune rijdt op dat moment achter Coen Esveld op de tweede plaats. Roy van Lune voert de druk op, maar remt te laat en spint de baan af. Hij verliest hier de tweede plaats mee en wordt ingehaald door alle andere rijders. Bij de Prokarts leidt Koene met veel overtuiging, hij heeft een voorsprong kunnen creëren en de andere rijders kunnen zijn tempo niet volgen. Dat betekent dat in beide klasse halverwege race de spanning uit de race loopt. Op het moment dat de race gereden lijkt – Coen Esveld leidt met grote voorsprong - zien we Coen Esveld voorbij het één-rondenbord kruipen. Coen Esveld zijn ketting is van de kart gelopen en kan niet meer verder! Omdat het de laatste rond is heeft hij geen tijd mee om deze vast te zetten en verliest zijn overwinning. De volgende ronde komt Alex Plender al eerste over de finish, gevolgd door Roy van Lune en gevolgd door Xander Mensink. Bij de Prokarts komt Koene al eerste over de finish, gevolgd door Marcel vd Ekart en gevolgd door Ivo en Mark.

In de tweede race kan Alex Plender goed van zijn lijn komen en de leiding behouden. Koene heeft daar wat meer moeite mee. Hij komt matig van de lijn en moet Marcel vd Ekart voor zich laten. Beide klasse openen de race erg snel. Alex Plender, bij de RK1’s, krijgt veel druk te voorduren van Roy van Lune. Hij moet er voor zorgen dat Roy van Lune zijn positie niet overneemt. Alex Plender lukt dat en kan Roy van Lune en Coen Esveld achter zich houden. Coen Esveld is vastberaden het onverwachte eind van de eerste race goed te maken en ditmaal met een overwinning naar huis te gaan. Marcel vd Ekart, vooraan bij de Prokarts, wordt gevolgd door Ivo en Mark en Koene. Koene heeft deze moeite met zijn prestaties van eerdere manches te evenaren. In beide klasse breekt de strijd voor de eerste plaats los. Koene weet, bij de Prokarts, door te stoten naar de tweede plaats en zoekt de mogelijkheden om daar de eerste plaats van te maken. Bij de RK1’s probeert Coen Esveld hetzelfde te doen. Op het recht eind zet hij hem naast die van Alex Plender. Alex Plender laat de nodige ruimte om er voor te zorgen dat het geen race-ongeluk wordt en moet Coen Esveld voorbij laten. Even later lukt het Koene eveneens de leiding in handen te krijgen. Hierdoor is de laatste fase van de race, gelijk aan de voorgaande; Coen Esveld en Koene hebben de leiding in handen. Beide rijders zullen vanaf dat punt de leiding niet meer af staan en als er afgevlagd wordt, zien bij de RK1’s eerst Coen Esveld dan Roy van Lune en dan Alex Plender. Bij de Prokarts eerst Koene dan Marcel vd Ekart en dan Ivo en Mark passeren.

In het dagklassement van de RK1’s zien we Alex Plender bovenaan staan, met eenenzestig punten. Daaronder Roy van Lune met zestig punten en daaronder Coen Esveld met negenenvijftig punten. Bij de Prokarts staat Koene bovenaan met zesenzestig punten, daaronder Marcel vd Ekart met zestig punten en daaronder Ivo en Mark met zesenvijftig punten.

VT250 Senior
Afbeelding
Dit weekend verschenen er zeventien rijders aan de start van de klasse. Deze hoeveelheid rijders maakt de kwalificatie al spannend. Berend Dumas eindigt bovenaan met een tijd van 44.978 seconden. Hij is de enige die de 44-secondebarriere verbreekt. De daaropvolgende tijd is op naam van Rik van Beek. Hij heeft een tijd neergezet van 45.212 seconden. De derde plaats is vergeven aan Dave de Swert, hij heeft een tijd van 45.235 seconden neergezet.

Deze klasse maakt gebruik van een rollende start, dat niet heel gemakkelijk is om goed te doen. Om die reden lukt het niet bij de eerste poging om een nette startformatie te maken en moet de start nogmaals uitgevoerd worden. Bij de tweede poging is de wedstrijdleiding tevreden met de formatie en schieten, na het passeren van de startlijn, de rijders naar voren. Rik van Beek komt dan erg goed weg, maar neemt niet de leiding over van Berend Dumas. Berend Dumas zit bij het insturen van de eerste bocht beter de binnenste lijn. Berend Dumas behoudt de eerste ronde de leiding. Rik van Beek die bij de start nog een bedreiging voor de deze positie was, wordt snel ingehaald door Dave de Swert. Deze confrontatie tussen Rik van Beek en Dave de Swert kost voor beiden wat snelheid, waardoor Berend Dumas een gat slaat. In de jacht naar Berend Dumas lopen de eerste drie rijders uit. De gaten worden vooraan wat groteren en wisselen in de beginfase van de race niet meer. Halverwege de race komen Dave de Swert en Rik van Beek nog bij elkaar in de buurt. Berend Dumas in halen lijkt om dat moment geen reële optie meer. Rik van Beek is in principe dichtbij genoeg om een mogelijkheid te creëren, maar slaagt daar niet in. Dit betekent dat in de spanning uit de race loopt en gedurende de race geen positiewisselingen in de kop van het veld plaatsvinden. Als er afgevlagd wordt komt Berend Dumas als eerste over de finish met een voorsprong van vier seconden. Gevolgd doorn Dave de Swert die met enkele tienden van een seconden voorsprong wint op Rik van Beek.

In de tweede race komt Berend Dumas goed van zijn lijn, Dave de Swert wat minder. Hierdoor kan Berend Dumas de eerdere overwinning omzetten in de leiding in de tweede race. Hij wordt wel gevolgd door Rik van Beek. Rik van Beek heeft snel Dave de Swert kunnen inhalen bij de start om de tweede positie over te nemen. Als Rik van Beek eenmaal zijn race-tempo heeft gevonden, probeert hij de eerste positie over te nemen. In de jacht naar de eerste positie komt hij op het gras terecht waardoor hij enkele posities verliest. Hierdoor rijden, onder de leiding van Berend Dumas, Berend Dumas en Dave de Swert zich los van de rest van het veld. Berend Dumas weet dan het tempo dermate te verhogen dat hij zich kan los rijden van Dave de Swert. Dave de Swert heeft alleen het nakijken. Halverwege de race vallen er gaten in het veld en hiermee loopt de spanning uit de race. De posities wisselen dan ook niet meer. Als er afgevlagd wordt is het Berend Dumas die als eerste over finish komt. Hij heeft een voorsprong van drie seconden op Dave de Swert. Dave de Swert heeft op zijn beurt weer drie seconden voorsprong op Rick Westerlaken.

Het dagklassement ziet er als volgt uit: Berend Dumas bovenaan met twee overwinningen en dus, zesenzestig punten. Daaronder Dave de Swert met zestig punten en op de derde plaats Rik van Beek met vijfenvijftig punten.

VT250 Junior/Light
Afbeelding
Deze klasse zag dit raceweekend tien rijders verschijnen aan de start. Hoewel het twee klasse zijn die tegelijkertijd de baan betreden, was er maar één rijder die ingeschreven stond voor de Junior-klasse; Brian van Lith. De kwalificatie is in handen van Wouter Verhoeven, hij zet een tijd van 45.478 seconden neer. Chris van Ruiten heeft de tweede snelste tijd in handen en zet een tijd van 45.501 seconden neer. Dat is een verschil van 0.023 seconden. Dat een minimaal verschil is. De derde tijd is in handen van Erica van Zuylen. Zij heeft een tijd neergezet van 45.817 seconden. Dit is de start van de eerste race.

Na het startsignaal schieten alle rijders richting de eerste bocht. Voordat er bepaalt kan worden wie er de eerste positie in handen heeft, schieten er wat rijders van de baan af. De eerste bocht is een lange doordraaier naar rechts die wat knijpt na het midden, daar komen enkele rijders in aanraking met elkaar. Dit resulteert in een wat chaotische start. Uit deze situatie komt Colin de Graauw als eerste uit. Na de start veroverd hij de leiding, hij wordt hier gevolgd door Chris van Ruiten en Wouter Verhoeven. Als het veld snel wordt doorgekeken zien we dat Charly Brugman, Lars Brugman en Cathelijne Evers de rijders zijn die naast de baan terecht zijn gekomen. Colin de Graauw ondervindt wel direct de aanval van Chris van Ruiten. Chris van Ruiten is snel en wil graag passeren. Beide rijders schroeven hun tempo omhoog zodat Wouter Verhoeven niet helemaal kan volgen. Colin de Graauw moet op dat moment heel erg oppassen voor wat Chris van Ruiten gaat doen. Colin de Graauw moet verdedigen, maar moet uiteindelijk zijn meerder herkennen in Chris van Ruiten. Chris van Ruiten op de eerste positie. Als Chris van Ruiten eenmaal de positie heeft overgenomen, moet Colin de Graauw eveneens oppassen voor Wouter Verhoeven. De top van het veld is dan Chris van Ruiten, Colin de Graauw en Wouter Verhoeven. Als dit gebeurt is, breekt de laatste fase van de race aan. Colin de Graauw verliest tempo in de laatste fase en ziet Chris van Ruiten en Wouter Verhoeven langzamerhand wegrijden. Het lukt Colin de Graauw niet meer om de gaten te dichten en moet genoegen nemen met de derde positie. Chris van Ruiten wint en wordt gevold door Wouter Verhoeven.

Colin de Graauw komt het beste weg bij de start van de tweede race. Hij en Chris van Ruiten schieten de eerste bocht in. Wouter Verhoeven heeft op dat moment weinig te zeggen en kan moet genoegen nemen met de derde plaats. Desondanks Colin de Graauw een goede start had, kan hij het tempo van Chris van Ruiten niet volgen. Chris van Ruiten heeft binnen enkele ronden een voorsprong gecreëerd van anderhalve seconde. Het gat tussen Colin de Graauw en Wouter Verhoeven is… niet bestaand. De aanval wordt geopend voor de tweede plaats. Echter, het lukt Colin de Graauw niet om in te halen. Wouter Verhoeven blijft er voor rijden en weet een klein gat tussen hen te slaan. Chris van Ruiten, vooraan, weet een bijzonder groot gat te slaan. Tegen het einde van de race bestrijkt deze enkele seconden. De gaten worden tussen Wouter Verhoeven en Colin de Graauw ook groot. Colin de Graauw zakt terug in tempo. Colin de Graauw moet de laatste ronden nog oppassen voor Kelly Boonstra. Kelly Boonstra lukt het om drie ronden voor het einde in te halen. Als de finishvlag wordt gezwaaid, is Chris van Ruiten eerste, Wouter Verhoeven tweede en Kelly Boonstra derde.

Het resultaat van deze twee manches is dat Chris van Ruiten bovenaan staat, hij heeft zesenzestig punten achter zijn naam staan. Wouter Verhoeven staat op de tweede plaats met zestig punten. De laatste podiumplaats is voor Colin de Graauw en heeft vijfenvijftig punten achter zijn naam staan.

RK1 Junior
Afbeelding
Het grootste in-het-oog-springende feit is dat dit weekend achttien rijders zich gemeld hebben om de strijd voor de overwinning aan te gaan; het zijn er achttien. De RK1 Junior-klasse is natuurgetrouw erg spannend. Ook dit raceweekend wordt dit waar gemaakt. In de kwalificatie zitten de eerste vijftien rijders binnen één seconde! Bovenaan de lijst met tijd staat de naam van Mika Morien. Mika heeft een tijd neergezet van 50.360. De tweede tijd, die staat op naam van Tim Bultman, is een 50.486 seconden. De derde tijd, op naam van Rik Breukers is een 50.526 seconden. In ieder geval voor de eerste drie rijders minimale verschillen.

Afbeelding
Max Tjelpa komt het beste weg bij de start. Tim Bultman die vooraan kon starten, kwam niet goed weg bij de start. Mika Morien komt in de eerste bocht in wat geduw en getrek terecht waardoor hij zich niet goed kan verweren tegen Max Tjelpa. Max Tjelpa komt als eerste uit de bus na de start. Tim Bultman en Mika Morien vallen beiden enigszins terug. De eerste drie zijn Max Tjelpa, Tim Bultman en Frans Beerenfenger. Zij worden gevold door Wesley Bakker en Rik Breukers. Al snel klinkt er door de radio dat Mika Morien en opzettelijk 4 van de baan heeft gedrukt en om die reden een tijdstraf krijgt. De strijd om de eerste die posities is bijzonder spannend. Alle drie rijden ze bumper tegen bumper. Tim Bultman probeert Max Tjelpa te verschalken door de binnenkant te kiezen bij het aanremmen van de eerste bocht. Echter, Max Tjelpa lukt het om harder de bocht uit te gaan, waardoor hij de positie nog in handen heeft. Frans Beerenfenger die op derde plaats rijdt, lijkt geduldig te wachten. De volgende ronde probeert Tim Bultman het nogmaals in te halen en slaagt er dan wel in. Max Tjelpa is verwezen naar de tweede positie, maar is niet van plan daar lang te blijven. Tim Bultman voelt de druk en moet oppassen. Tim Bultman is nu in de positie om te verdedigen en Max Tjelpa valt aan op het rechte stuk. Het lukt niet Max Tjelpa niet om te passeren. Met nog zeven minuten op de klok is alles nog mogelijk. Als de laatste fase van de race bereikt wordt, barst de strijd weer los. Tim Bultman moet heftig verdedigen om Max Tjelpa achter zich te houden. Het gevecht is volle heftigheid als het twee-rondenbord wordt uitgehangen. Als de finishvlag wordt gezwaaid kan Tim Bultman deze als eerste passeren. Max Tjelpa als tweede. Beide rijders hebben netjes gereden. De derde plaats is voor Frans Beerenfenger. Frans Beerenfenger heeft niet actief in het gevecht meegedaan, maar was desondanks aanwezig.

Afbeelding
De vorige posities bepalen de startvolgorde voor de volgende race. Dit betekent, eenmaal het startsignaal gegeven, dat het gevecht weer losbarst. En dat is precies wat er gebeurt. Max Tjelpa komt goed weg, komt voor Tim Bultman terecht, maakt zich zo breed mogelijk en kan de eerste plaats in handen nemen. Tim Bultman nu op de tweede plaats, gevolgd door Frans Beerenfenger en Steven Westerhof. Tim Bultman opent direct de aanval op Max Tjelpa. Jammer genoeg valt Tim Bultman als snel uit met technische problemen, waardoor deze spannende strijd voortijdig gestaakt moet worden. Omdat Tim Bultman nu Max Tjelpa niet meer afleid, kan hij zich concentreren op zijn tempo. Max Tjelpa kan een klein beetje uitlopen. Nadat dit het geval blijkt te zijn, verhoogt Wesley Bakker zijn tempo. Na enkele ronde kan hij aansluiten op de achterkant van Max Tjelpa. De druk wordt hoog tegen het einde van de race. Wesley Bakker wordt dan een serieuze kandidaat voor de eerste plaats… als Max Tjelpa een foutje maakt. Wesley Bakker doet alle mogelijke manoeuvres om de eerste plaats te pakken te krijgen; later remmen, binnenste lijnen, buitenom proberen. Met nog één ronde te gaan, probeert Wesley Bakker zo dichtbij mogelijk te komen. In als zijn enthousiasme remt hij te laat bij het aanremmen van een krappe bocht naar links. Zijn achterwielen blokkeren en hij schuift de grindbak. Max Tjelpa is hierdoor verzekerd van de eerste plaats. Mika Morien neemt de tweede plaats, de laatste podiumplaats is voor Frans Beerenfenger.
Afbeelding
Het dagklassement wordt aangevoerd door Max Tjelpa. Hij heeft drieënzestig punten verkregen. De tweede plaats is voor Mika Morien. Mika heeft zevenenvijftig punten verkregen. De laatste beker is voor Frans Beerenfenger. Hij eindigt op de derde plaats omdat hij zesenvijftig punten heeft vekregen.

Hiermee zijn de laatste wedstrijdkilometers verreden van dit mooie raceweekend. Het volgende raceweekend is wederom over de grens. Dan is het in Hahn en dat is het weekend van 16 en 17 juni. De organisatie ziet u dan graag terug. De resultaten van dit raceweekend staan op http://www.raceresults.nu. Foto's kunt u vinden op http://www.fotogeplaatst.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David