Beste RK1 rijder en belangstellende,
Het seizoen 2012 belooft veel, ook voor de RK1 klasse. Daar is de RK1 Big Bore klasse in opkomst, als vervanging van de RK1 Senioren klasse en daar zijn wij erg blij mee. Waarom? Uit het oogpunt van strijd! Een senior is 20 kg zwaarder dan een junior. Die broekies rijden de mannen links en rechts voorbij. Iets meer competitie dus, om de senioren gemotiveerd te houden.
Wij hebben Schuurman gevraagd om voor een sterkere motor te zorgen. Na een jaar ontwikkelen en nog eens een jaar testen is hier nu de RK1 Big Bore. Deze motor is 5 pk sterker en heeft vooral meer koppel. Met de grotere carburateur en bredere banden zijn deze karts een stuk sneller. Een mooie vervolgklasse na de junioren, met ook voor de instappers een stoere kart. De minimale leeftijd voor deze klasse is 15 jaar (starten mag met 14 jaar als je in 2012 15 jaar wordt!)
De veranderingen op een rij: . RK1 Senioren wordt RK1 Big Bore. . De Maxxis SLR achterband gaat van maat 6.0 naar 7.1. Achtervelgmaat wordt max. 215 mm. . Carburateur gaat van 24 mm naar 28 mm; merk en type maken we binnenkort bekend. . Ander luchtfilter en aansluitstuk; informatie over dit nieuwe pakket volgt z.s.m.
De RK1 junioren rijden aankomend seizoen op de Maxxis SLH, waarvan de bandenmaten ongewijzigd blijven. Deze band slijt minder hard en de jongste rijders zullen ongeveer dezelfde rondetijden rijden. Kart4Fun èn Kartclub Eefde volgen de veranderingen (grotendeels) en je kunt met deze banden ook die wedstrijden rijden.
Wij denken dat we met deze veranderingen voor zowel de RK1 Junioren als de RK1 Big Bore klasse een spannende strijd kunnen leveren. Wij staan voor 100% achter deze klasse en verwachten dit jaar ook wederom een mooi startveld. Aanstaande zondag worden er al een paar RK1 Big Bore motoren getest tijdens de 1e Karting Events Winterbokaal. Wij houden u op de hoogte!
Met vriendelijke groeten, Karting Events Ageeth ten Brink
|