Auteur |
Bericht |
Karting Events
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 3:20 pm |
|
Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am Berichten: 212
|
BeNeLux en NK VT250 2012
Als organisator van het KNAF Nederlands Kampioenschap en CIK-FIA zone BeNeLux Kampioenschap 4-takt Karting heeft Karting Events uit gelijkheids- en kosten overwegingen besloten vanaf het seizoen 2012 voor de VT250 klasse slechts één merk motor toe te laten. De afgelopen jaren kon men in de VT250 klasse met verschillende merken motoren rijden. Vanaf 2012 organiseert Karting Events voor de VT250 klasse de SwissAuto Cup. De belangrijkste argumenten hiervoor zijn gelijkheid voor alle deelnemers en dat dit al de meest gebruikte motor is met het beste prijskaartje. Daarbij heeft SwissAuto een sterk dealernetwerk in de Benelux en de omliggende landen. Len van Leeuwen van Karting Events geeft uitleg: “We zien dat er in de VT250 klassen veel onvrede is over de gelijkheid van de verschillende merken motoren. Dit probeert men op te lossen door aanpassingen en tunen, wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt: motoren gaan stuk en dat is een kostbare zaak. Ook de controle is niet eenvoudig, en levert veel discussie en onvrede op. Een mono motor klasse is vaak succesvoller dan een klasse waar je met meer merken motoren mag rijden, Rotax Max is hier een goed voorbeeld van. Wij vinden dat de kwaliteit van de rijder beslissend moet zijn, en niet het budget wat er te besteden is.” De fabrikant, EU-importeur RVF N.V. en de verschillende dealers ondersteunen dit kampioenschap, en zullen tijdens de wedstrijden aanwezig zijn. Dit is voor de deelnemers een groot voordeel, daar men indien nodig service op het circuit kan verwachten en onderdelen ruimschoots voorhanden zullen zijn. Karting Events is organisator van het officiële Nederlands Kampioenschap en BeNeLux Kampioenschap, met goedkeuring van de KNAF, RACB en ACL, georganiseerd op de beste circuits van Nederland, Duitsland en België, waar de VT250 Swissauto Cup uitstekend tot zijn recht zal komen. De BeNeLux en NK SwissAuto Cup 2012 bestaat uit de klassen VT250 Junior, VT250 Light en VT250 Senior. Organisator Van Leeuwen: ”We zijn er van overtuigd dat dit een pracht kampioenschap wordt en velen voor dit kampioenschap zullen kiezen. Wij maken ons sterk voor een super organisatie. Op naar de eerste wedstrijd in 2012!”
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 3:59 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Op zich mooi dat men streeft naar gelijkheid, alleen aan de andere kant wel jammer dat een klasse met meerdere merken hierdoor verdwijnt (afgezien van de GK4 dan). Een ander minpunt is dat de huidige rijders die niet met de Swiss rijden, nu op kosten gejaagd worden !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 6:52 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
in de kz klassen rijden ze toch ook met verschillende merken en die zijn ook best suc6vol
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 7:11 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Maar daar is het verschil minimaal.
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 9:33 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Forumleden,
Ik vind het heel erg jammer dat deze keuze gemaakt wordt, gelijkheid krijg je door het opstellen van goede reglementen en niet te vergeten het strikt na leven en na kijken van de reglementen. Elke wedstrijd dag steekproefsgewijs punten gaan controleren, aan het einde van de dag motoren innemen en controleren. Vanuit eigen ogen en ervaring word dit zelden gedaan bij KE, hierdoor krijg je onvrede in het veld en gaan mensen verhalen de wereld inbrengen. Om dit allemaal uit de weg te gaan wordt er nu gekozen om met een merk motor te rijden, dit scheelt KE veel tijd, energie en uit eindelijk veel geld omdat ze zich niet meer bezig hoeven te houden met deze reglementen. De naam VT250 vind ik dan ook niet meer passen, volgend jaar heeft GK4 alleen nog een echt VT250 startveld aangezien je hier met de SA250, Vampire, Oral, TechF1 en de GM kunt rijden. Ik zie dan ook niet de voordelen van deze verandering. Tevens hoor ik dat men bezig is met een Europees kampioenschap voor de SA250. Erg leuke opzet natuurlijk alleen ga je hier wel een grote groep rijders voor uitsluiten die met een ander merk motor rijden. Zelf denk ik dat het erg moeilijk is om dit van de grond te krijgen aangezien 4takt nog niet ver genoeg op die weg is, maar niet geschoten is altijd mis.
Zou toch ook wel vreemd zijn dat er straks gezegd word dat iedereen op een Energy of een CRG moet gaan rijden om het gelijk te krijgen. Of nog sterker dat ze in de F1 of DTM zeggen iedereen met Ferrari motoren.
Groetjes Stephan
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo sep 28, 2011 8:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Wat een duidelijke menig heb je toch altijd (niet vervelend bedoelt hoor) Het heeft zo zijn voor en nadelen om alleen met de SA te gaan rijden. Daar kun je nooit iedereen over op 1 lijn krijgen.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma okt 03, 2011 8:40 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
het is inderdaad een gedurfde zet. maar langs de ene kant wel een begrijpelijke. altijd die ruzie tussen de constructeurs is best vermoeiend en blijft de vt in slecht daglicht stellen. of deze stap te vroeg komt kan je over kibbelen. het idee over op kosten jagen is ook een beetje zwart wit, ze hebben namelijk nog steeds een alternatief.
ik zie er ook niet meteen iets slecht in? als mensen dat negatief vinden moete ze een rotax max ook maar geen goed idee vinden, want uiteindelijk is dat hetzelfde format ...
deze mening staat echter los van het feit dat ik met een swissauto rijd. voor de duidelijkheid
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma okt 03, 2011 9:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Quick Dave,
Ik weet niet of het zwart wit gedacht is m.b.t. het op kosten jagen. En ja er is een alternatief, maar als men in het officiele nk wil rijden - om wat voor reden dan ook - moet je komend jaar met een Swiss aankomen. Dus als je dan geen Swiss hebt op dit moment, dan moet je dus investeren. En nee, ik heb geen problemen met de Rotax max (nk) klasse, maar dat staat er los van; net als het feit dat ik met een Swiss rijd.
Ik vind het gewoon jammer dat er niet meer met meerdere merken in het nk gereden mag worden, maar dat is alleen mijn bescheiden mening natuurlijk.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 7:50 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Een begrijpelijke stap om conformiteit in een klasse te waarborgen, maar ook de makkelijkste stap. Mijn inziens is een multi merken klasse nog steeds de slagroom op de taart, en een kenmerk van de topklasse in een bepaalde dicipline, een Formule 1 of DTM met slechts één motorleverancier is tenslotte ook ondenkbaar, ook met de achterliggende gedachte met betrekking tot budgetbeperking en gelijkwaardigheid. In de opstart (Cadet, RK1, WorldFormula of Rotax-max) is deze stap vanzelfsprekend om de kosten zo laag mogelijk te houden, en hiermee een gestage instroom te kunnen garanderen, bij de "hogere" 4-takt en 2-takt klassen is de motorkeuze een net zo grote uitdaging als als de chassiskeuze. Het beeld wat geschetst wordt, dat een rijder zonder tuning niet vooraan meer mee komt verwijs ik dan ook meteen naar het land der fabelen, ook voorin zijn rijders/rijdsters te vinden met een geheel orginele motor. De controle op orginaliteit/ conformiteit moet hard en medogeloos zijn, een taak van de organisator, alleen op deze manier kan je een prachtige klasse met meerdere merken chassis en motoren in stand houden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 10:51 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 6:34 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
ik zeg ook niet dat je volledig ongelijk hebt hoor, ik toon enkel begrip voor het feit dat deze keuze gemaakt is. maar als je natuurlijk naar een mono merken cup gaat, maak je technische controles etc. ook weer efficienter doordat daar echt iedere motor identiek moet zijn . ik respecteer beide organisaties, ze hebben elk hun manier van handelen. het mooiste in mijn ogen zou zijn dat beide organisaties wel netjes zouden kunnen samenwerken, dat zou de 4takt naar een ongekende hoogte kunnen brengen. maar dat lijkt mij op dit moment voor beide partijen een stap te ver . ik kan enkel maar hopen dat volgend seizoen het aan beide kanten mooi gevulde velden zijn, en mooie faire races zal opleveren.
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 9:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
quik dave schreef: het mooiste in mijn ogen zou zijn dat beide organisaties wel netjes zouden kunnen samenwerken, dat zou de 4takt naar een ongekende hoogte kunnen brengen. Dat zou mooi zijn Dave, en een zeer positieve ontwikkeling voor de sport. Zie je zondag in Emmen ? Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma okt 10, 2011 5:39 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
|
Omhoog |
|
|