Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 10:09 pm 

hey allemaal ,
het recreatief rijden word toch een beetje gewoontjes, ik zou graag wedstijd rijden volgend seizoen
maar niet de dure wedstrijden van 10 duizende euro's per seizoen
ik dacht aan iets als dit http://www.ksv-saterland.de/nl/index.html
390 euro inschrijfgeld per seizoen lijkt me heel leuk !
maar hier is geen klasse voor de gx200 , zijn er alternatieve?

grtz

afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 8:42 pm 

Ik heb ook gekeken bij hun, maar kijk meer eens rond op de site....

Allemaal vreemde gewichten hele rare klasse's vindt het maar een beetje vreemd allemaal..

Zal wel aan mijn liggen die klasse's zullen kwa vermogen wel kloppen, maar ik vindt het niet wat om eerlijk te zijn...

Misschien is dit iets voor je : http://www.kartclubeefde.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 4:04 pm 

Hallo, racen met een RK1 is volgens mij interessanter en bij GK4 kan je leuk racen tegen relatief lage kosten. Ben 16 of jonger? Bij GK4 zijn inschrijf -en administratiekosten laag (115 per wedstrijd en 60 per jaar). Er is nu ook een nieuwe klasse K4A met RK1 motor. zie www.gk4kartseries.com en www.k4a.eu

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 8:15 am 

GX200 motoren worden in principe alleen door junioren, oftewel kinderen gebruikt. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar vanaf 14 jaar rijden ze meestal wel in een GX390. ALS je al ergens een club vindt waar ze met GX200 rijden, zal de gemiddelde leeftijd ergens rond de 9/10 jaar liggen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 11:53 am 

Inderdaad heb ik mij niet gerealiseerd, ben op zoek naar Senior RK1 recreatie-rijders die wedstrijden willen rijden.
Groeten, Rob

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 2:10 pm 

Hoi,

Nieuw hier op het forum.

Ik rij al een tijdje zowel in -als outdoor en hier en daar pik een wedstrijd mee.
Nu wil ik op termijn toch verder gaan maar ook niet te ver. Maw veilig racen op een iets hoger niveau.
Ik denk dat de gk4 series daarvoor wel geschikt zijn, of ben ik verkeerd? Indien wel voor welke klasse zou ik dan best kiezen?
(leeftijd 30 jaar, geen competitie ervaring)

En nog een laatste vraagje: De GK4 wedstrijden nemen een heel weekend in beslag, de Endurance GK4 series slechts 1 dag als ik het goed begrijp? Dus oefenen, technische controles en wedstrijd op dezelfde dag, correct?

Alvast bedankt!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 2:14 pm 

@quincysteveninck,

In welke klasse wil je deelnemen (4takt neem ik aan, anders geen GK4 !)? GK4 heeft een redelijk hoog niveau, als je wilt kijken of wedstrijden iets voor jou zijn, kun je ook een clubwedstrijd proberen (bijvoorbeeld op Eefde). Maar zoals gezegd, met welke motor wil je gaan rijden is wel belangrijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 2:24 pm 

Liefst 4 takt. Maar geen idee welke klasse omdat ik daar weinig kennis van heb. Ik zoek zeg maar de traagste en meest instapklare klasse/competitie. Veiligheid is voor mij belangrijk. Vandaar alvast mijn keuze voor 4 takt, is volgens wat ik begrepen heb toch trager dan 2 takt (rotax max en dergelijke)?

Ik woon in België, clubraces hier bij ons doe ik regelmatig, alsook éénmalige recreatieve wedstrijden.
Maar op termijn wil ik toch net dat ietsje meer. Daarom volg ik momenteel ook privé lessen bij GT piloot Nico Verdonck, dit om mijn niveau toch iets hoger te brengen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 2:37 pm 

@quincysteveninck: wellicht is de prokartklasse iets voor je? Is een trage viertakt, maar de competitie is sterk!
Het grootste voordeel voor jou is wellicht dat je in een team rijdt, waardoor je niet alleen het wiel hoeft uit te vinden en je de kosten kan delen (niet alleen de kosten deel je, natuurlijk ook het onderhoud, transport, stalling etc). Inkopen in een team kan ook altijd natuurlijk.

@sierradrivr Je kunt natuurlijk ook wedstrijden rijden met huurkarts (ook outdoor), maar daar ben je niet naar op zoek?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 3:46 pm 

@quincysteveninck,

In NL heb je op nationaal niveau de NK 4takt sprint (Karting Events) en de GK4. In beide kampioenschappen kun je met verschillende 4takts racen (van langzaam tot snel), Kijk eens op hun sites, dan kun je veel te weten komen. Of dergelijke kampioenschappen ook in BE georganiseerd worden weet ik niet; wel doen er diverse belgen mee in genoemde NL kampioenscappen.'

Succes met je keuze!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 17, 2011 9:10 am 

Bedankt allemaal, terug wat extra info erbij!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]