Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: RK1 enthousiastelingen
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 7:31 pm 

Sinds verleden jaar rijden wij RK1 Senioren bij GK4 (GP4), deze klasse geeft veel race-genot tegen lage kosten. Wij zien meer en meer rijders niet verschijnen. Hoewel er de aantrekkingskracht is van de VT250 klasse blijven er om wat voor reden dan ook wel eens deelnemers thuis en omdat het totaal aantal deelnemers gering is kan het voorkomen dat men met 3-4 deelnemers rijdt.

Daarom doe ik een oproep aan alle senioren bezitters van een Kart met RK1 motor om deel te nemen aan de GK4 kampioenschap, dit jaar zijn er nog drie races van het GK4 kampioenschap te rijden (18 september Emsburen (D), 9 oktober Venray en 20 november Genk (B). http://www.gk4kartseries.com

Ook wordt er een wedstrijd georganiseerd op 4 september a.s. door kartclub Oldenzaal op de baan daar, kosten zijn laag. Men wil minimaal 6 deelnemers, wij hebben al ingeschreven. http://www.kartbaanoldenzaal.nl/

ELRA Karting
Rob Eliasar

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 6:55 pm 

En als er nou meer enthausiaste junioren/senioren zijn dan RK1 motoren zijn aangeschaft? Dan is er in de Kings of Karting (endurance races van 6 uur) ook nog een grote vraag naar RK1 teams! Wij rijden met 4 man in één kart de wedstrijden in de RK1 klasse van de Kings of Karting. Snelheid van de RK1 en Prokart zitten zo dicht bij elkaar dat het strijdveld groot is. De eerst volgende race is voor ons ook in Emsburen, een weekje eerder op 10 (3uurs) en 11 (6uurs) september. Ben benieuwd wie het aan kan, 9 uur racen met de RK1. Bij deze uitgedaagd!

Dennis

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 9:04 am 

Hallo Dennis,
Dank voor je reactie. Wij rijden geen endurance, mijn dochter rijdt GK4, zelf rijd ik niet vanwege handicap. Zes uur rijden is denk ik ook teveel voor haar, maar elke wedstrijd die gereden/georganiseerd kan worden draag ik een warm hart toe in een land waar het toch al steeds moeilijker wordt om de kartsport te beoefenen.
Ik weet niet of je kan meedoen aan de wedstrijd op Oldenzaal op 4 september, zou leuk zijn om zes deelnemers bij elkaar te krijgen.
Groeten, Rob

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 9:47 am 

Citaat:
Bij deze uitgedaagd!
Ik wil de uitdaging wel aangaan, maar heb geen RK1. Mocht je dus ooit een invaller zoeken...

Zonder gekheid, de RK1 is volgens mij een heel fijne kart/motor. Jammer dat er in de Kings nog niet heel veel rondrijden, want ze zijn duidelijk goed geschikt voor endurance. In de sprints van KartingEvents en GK4 gelukkig wel, maar toch bekruipt mij het gevoel dat er soms met teveel mensen in dezelfde (RK1)vijver gevist wordt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]