Auteur |
Bericht |
denny
|
Geplaatst: ma maart 07, 2011 5:53 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
hi mijn naam is denny,
ik ben momenteel in het proces om een nieuwe kart met rk1 motor te kopen en bij 1 van beide organisaties te gaan rijden. nu lees ik het stukje hierboven van de gp4. op zich klinkt het idee goed, alleen ik vraag me een paar dingen af: de auteur van dit stukje heeft het over gelijkheid en verzegeling , waar ik mij prima in kan vinden, maar geeft in hetzelfde stukje aan dat je geen carburateurs kunt wisselen en zo dus niet de beste eruit kan halen dit vind ik toch vreemd, want wat nu als ik de slechtste heb en iemand anders de beste. waar blijft dan de gelijkheid? bestaat er een mogelijkheid om aan een ''goede'' verzegelde carburateur te komen, of is het hopen op de goede spullen aangaande blok en carburateur.? eigenlijk staat hierboven nu toch dat er verschillen zitten in deze motoren, of mis ik iets?
eigenlijk staat hier nu
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 11:32 am |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
hi casper, bedankt voor je snelle reactie. vreemd genoeg zie ik die wel op mijn blackberry maar nier hier op het forum. ik ben nieuw op het forum, en snap nog niet helemaal hoe het werkt blijkbaar. ik begrijp je enthousiasme over deze nieuwe klasse, ik begrijp dat het NIET optimaliseren van de motoren goedkoper is. maar wat ik niet snap is de claim dat motoren uit de doos gelijker zouden zijn dan geoptimaliseerde motoren. temeer daar je in het artikel hierboven aangeeft dat het uitgesloten is om meerdere carburateurs te testen en de de beste eruit te halen. dat je met de sproeier bezetting een eind kan komen dat snap ik wel. maar wat te doen als je gewoon een slechte hebt. kun je dan wel andere testen en omwisselen? in het geval ik '' vast'' zit aan een eenmaal dubbel verzegelde motor waar ik geen andere carburateur op mag zetten, dan denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar de enkelvoudig verzegelde motoren. ik heb inmiddels de verschillende reglementen bekeken en met mijn ( misschien wat beperkte) kennis lijkt er niet veel ruimte tot ilegaal tunen te zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 11:36 am |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
de tegenpartij met wie ik in onderhandeling ben over de aankoop van een 2e hands kart heeft er 1 jaar rk1 mee gereden met een enkelvoudig verzegelde motor. hij vertelde mij dat de controles erg streng zijn en toleranties erg klein, en dat er vaak motoren uitgepikt worden ter controle. maar goed dat even terzijde.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 11:39 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@ denny..ik kan de orginele[enkele verzegeling] per 100 leveren voor no geen 50 euro,en denk dat er meer mensen zijn die dit kunnen. ook weet ik dat er altijd gerommeld word.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 12:11 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
hi bas, grappig dat je het gelijk in het extreme trekt. 100 carburateurs is wat overdreven. ik hoef er ook niet meer dan 2 te hebben. 1 voor reserve lijkt me altijd handig. waar het me omgaat is of ik een andere carburateur kan proberen ( gezegeld) en als die beter is die op het blok zetten, of dat ik vast zit aan een mogelijk niet goede carburateur.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 12:19 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ik doelde op de standaard groene zgels...die zijn namelijk gewoon te koop op ht net! mvg bas
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: di maart 08, 2011 12:38 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
bas ik ben niet op zoek naar eigen zegels. ik neem aan dat alleen gekwalificeerde personen zegels mogen plaatsen. en ik zie op de fotos hierboven dat ze oranje zijn. ik ben me aan het orienteren op een klassse die zo gelijkwaardig mogelijk is. mijn zoon zal er nog wel een tijd over doen om competatief te zijn. heel veel ervaring heeft hij niet. beginnen in een klasse met goede regels is wel mijn voorkeur. dat er overal gerommeld wordt neem ik graag van je aan. gezien jij een kartshop website hebt zul je ongetwijfeld kennis van zaken hebben. maar echt antwoord op mijn vraag heb ik nog niet gekregen. ik hoop dat casper iets meer duidelijkheid kan verschaffen.
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 9:23 am |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
@casper
kun je mij al iets meer duidelijkheid geven casper? de vraag is dus of ik een andere carburateur op het gp4 verzegelde blok mag zetten, of dat ik aan de carburateur vast zit die er bij levering opzit?
mvg denny
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 12:22 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ik denk dat je hem beter een pb kan sturen? en ik bied je geen zegels aan! ik maak je duidelijk dat de motor met alleen de GEWONEN GROENE ZEGELS HEEL MAKKELIJK AAN TE PASSEN IS WANT DE groene zegels ZIJN WERKELIJK OVERAL TE KOOP! MET ANDERE WOORDEN...DAT HET ZEKER ZIN HEEFT DIE EXTRA VERZEGELING!
MVG BAS
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 12:29 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
JE CAPS LOCK STAAT AAN DENK IK!!!
Maar je als een gelijkwaardige klasse wilt, moet je de U18 gaan rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 12:39 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
@bas.
ik moet me even uitzoeken hoe en wat een pb is en hoe ik dat verstuur. m ik dacht dat het openlijk discussieren juist een voordeel van een forum was. dan worden vragen tenminste niet 2x gesteld og gevraagd.
ik ben afgelopen weekeinde bij een wedstrijd in eindhoven gaan kijken van de rk1. direct na de wedstrijd werden er een aantal gecheked op de carburateur. wat er precies gebeurde kon ik niet zien. het was in het parc fermee en daar mocht ik uiteraard niet in. ik heb daar mensen gesproken ( rijders en ouders) die redelijk tevreden waren zo niet erg tevreden over de controles. 1 iemand wist mij te vertellen dat afgelopen jaar zijn rk1 blok 2 x tot op de laatste schroef uitelkaar is gehaald. voor controle dus... en goedgekeurd. wel kreeg hij hem in onderdelen weer terug. maar hij vertelde mij dat de controles en marges er nauwkeurig zijn. dan denk ik ( maar misschien is dat te kort door de bocht) als alle motoren geoptimaliseerd zijn ( of getuned) binnen de regels, dan is de gelijkheid toch alleen maar groter? tot op heden weet ik nog steeds niet of ik nu een andere carburateur mag plaatsen of niet. als dat niet mag en ik heb een slechte, waar is dan de gelijkheid?
|
|
Omhoog |
|
|
Ruben van Doorn
|
Geplaatst: do maart 10, 2011 10:03 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 10:58 pm Berichten: 5
|
Hi Denny,
Los van wat ik van het dubbel verzegelen vind; als je twijfelt zou je ervoor kunnen kiezen hier pragmatisch mee om te gaan:
Je koopt een dubbel verzegelde motor, gaat ermee rijden. Heb je het gevoel dat je een 'maandagmorgenblok/-carburateur' hebt getroffen kun je altijd nog de oranje zegels eraf knippen, blok (laten) optimaliseren en vervolgens meerijden in de standaard RK1 klasse.
Als je kiest voor een tweedehands blok is er geen keuze en ga je automatisch meerijden in de standaard RK1 klasse.
Wat de keuze wordt en bij welke organisatie(s), ik hoop dat je net zoveel plezier met de RK1 gaat beleven als mijn zoon en ik.
Succes!
Groeten,
Lucien van Doorn, RK1jr startnummer 88 Ruben van Doorn SLR Racing
|
|
Omhoog |
|
|
denny
|
Geplaatst: wo maart 16, 2011 4:03 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
@ruben,
bedankt voor de tip ruben. ik zal mij gaan beraden over te nemen stappen. ik ben bang dat mijn simpele vraag voor casper te moeilijk is. ik hoopte op een serieus, gekwalificeerd antwoord van iemand die behoort tot de organisatie. blijkbaar is het teveel moeite om te reageren op mijn vraag...... een vraag die ik blijkbaar op verzoek via een privee bericht had moeten stellen. aangezien ik niet wist wat een pb was zoals genoemd in het eerste pb antwoord wat ik kreeg, heb ik mijn verdere vragen op het forum gezet.
denny
|
|
Omhoog |
|
|
Bram Harpe
|
Geplaatst: wo maart 16, 2011 6:35 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm Berichten: 31
|
Lenny, Je kan bij de GP4 ook met de oude verzegeling rijden. Er is echter in de afgelopen jaren zoveel met de motoren getuned dat het zeker voor een startende rijder goed is je te kunnen meten met niet getunede motoren. De extra verzegeling is daar een garantie voor. Het is een feit dat motoren vaak pas na de laatste manche van een wedstrijd worden ingenomen voor controle. Om uit te sluiten dat de eerste 2 manches met een illegale carburateur gereden wordt en alleen de laatste met een originele is het noodzaak om hier enige controle op te kunnen uitoefenen. verder is mijn ervaring dat casper zich niet uit de tent laat lokken voor discussie op het forum. En dat vind ik zeer verstandig voor een organisator van wedstrijden. ps. Ik heb nog een originele RK1 spec 2 motor met af fabriek schuurmanverzegeling in perfekte staat te koop Bram
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo maart 16, 2011 11:59 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
als je goed naar de 1e foto kijkt zie je dat er bij de extra verzegelde motoren ook de carburateur verzegeld is.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|