Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo maart 14, 2010 7:27 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
klinkt goed! de wat "zwaardere" personen krijgen mooi een groep om in te kunnen rijden! Ik ben bv. 95kg en zou daardoor wat fanatieker mee kunnen rijden in de 2e klasse Maar goed ik rijd nog geen 4 takt
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bobdebouwer
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 9:49 am |
|
|
Tja dat is toch redelijk esentieel om te rijden maar misschien was dit net het duwtje in de rug om eens met een 390cc mee te doen?
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 10:20 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
IncineratorX2 schreef: Maar goed ik rijd nog geen 4 takt het begin is er
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 12:21 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Ok gewicht is speelt een rol, maar vaak gebruiken rijders het als excuus. Iemand die 10 kg zwaarder weegt of de rest maar toch goed kan karten, zal ook winnen... Geef vettel, hamilton,.. 20 kg lood mee. en er zullen er nog weinig mee kunnen...(beetje extreem)
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 1:00 pm |
|
|
simondp schreef: Ok gewicht is speelt een rol, maar vaak gebruiken rijders het als excuus. Absoluut niet mee eens !!!!!! Gewicht scheelt wel degelijk in snelheid en kracht bij optrekken, zeker in een klasse waar conformiteit hoog in het vaandel staat. Dit is vooral goed merkbaar met droog weer, met nat weer is het verschil kleiner, maar dat komt alleen door veranderde externe omstandigheden.
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 1:58 pm |
|
|
Citaat: Absoluut niet mee eens !!!!!! Gewicht scheelt wel degelijk in snelheid en kracht bij optrekken, zeker in een klasse waar conformiteit hoog in het vaandel staat. Dit is vooral goed merkbaar met droog weer, met nat weer is het verschil kleiner, maar dat komt alleen door veranderde externe omstandigheden. Dit kan ik helemaal bevestigen, met droog weer kon ik met mijn oude 'ongetunede' kart gewoon in het middenveld meekomen met de getunede jongens, en dit grotendeels door mijn gewicht. Ik zit strak op de 165 kg terwijl er anderen zijn die er 10kg overheen gaan.. In regen maakt het inderdaad minder verschil, want hier werd er vaak van mij weggereden. (Ok, ik ben niet de koning in regenrijden, maar het verschil was te groot.)
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 2:53 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Op hoger niveau is gewicht geen excuus, als je dat bedoelde, Simon, dan geef ik je gelijk. Daar moet je maar zorgen dat je af valt en dat je fit bent, anders ligt het probleem bij jezelf. (tenzij je natuurlijk 2m10 groot bent)
Maar bij de GP4 staat toegankelijkheid centraal, dat mensen met een kleiner budget ook kunnen proeven van het echte racen. Ik vind het zeker mooi dat er dus zo een onderverdeling komt want deze deelnemers willen gewoon racen zonder dat ze moeten gaan letten op wat ze eten e.d. (de meeste toch).
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 3:17 pm |
|
|
Tom schreef: Op hoger niveau is gewicht geen excuus, als je dat bedoelde, Simon, dan geef ik je gelijk. Daar moet je maar zorgen dat je af valt en dat je fit bent Beetje kort door de bocht Tom, niet iedereen heeft het voor het zeggen hoe hij of zij er graag uit zou willen zien. ook zijn mij gevallen bekend van coureurs die zo wanhopig probeerden af te vallen dat eten geminimaliseert werd, en brood voor school werd weggegooid, en toch viel deze coureur niet af, maar werd alleen zwaarder.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 4:06 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
't gaat ook niet om hoe je eruit wil zien, maar enkel om wat de weegschaal aantikt. Maar niet iedereen heeft inderdaad een even goed metabolisme.
Maar wat jij aan geeft, van brood voor school weggooien en eten minimaliseren is niet de juiste manier van afvallen... Als je dat doet, gaat het lichaam alles wat je eet omzetten in vetten ter reserve, ipv als koolhydraten en eiwitten op te nemen.
Iedereen wie evenwichtig en strikt eet en met verstand gaat diëten, kan op zich afvallen, al gaat het bij de ene makkelijker dan bij de andere.
Maar daar gaat het nu ook weer niet over. Gewoon even meegeven.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 4:47 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
ok , gewicht speelt een rol. Ik heb niet gezegt dat het geen rol speelt. Hoeveel zou 10 kg schelen op een ronde van +/-35 sec. 0.2-0.3 sec? (vb. indoor kortrijk) ... Ik ben wel degelijk ook voorstander van het verdelen in gewichtsklassen, ter verduidelijking Ik bedoelde het meer naar het recreatief rijden toe... Ik heb het zelf ook al aangehaald wanneer ik iets trager rijdt of een iets lichtere vriend (indoor met huurkarts) greetz
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 4:54 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
hey tom, je moet een boek gaan schrijven, is sonja bakker ook rijk mee geworden
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma maart 15, 2010 8:57 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: het begin is er als ik goedkoop een gx machine op de kop kan tikke, ik heb een rot automaten framepje klaar staan.. waar ie wel op past 2 takt is heerlijk maar ik sta cker open voor de 4 takt. /ontopic Ik bedoelde geen rel te starten maar, 20kg aan dood gewicht meenemen merk hoe dan ook in alles.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: wo maart 17, 2010 7:21 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Bij mij staat de gp 390 ook in de planning aan het eind van het seizoen, en aangezien ik 2 nadelen heb ben ik blij met het aparte klassement Gezien het feit dat ik als een soort remparachute werk in een kart met 1.98m, En daardoor ook mijn gewicht tegen heb.
Kan nu alleen geen excus meer bedenken als de prestatie tegen valt
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo maart 17, 2010 7:36 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heb je geen grote oren, waardoor je een grotere, minder aerodynamische helm nodig hebt?
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: do maart 18, 2010 6:04 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Nee daar kan ik het niet op gooien. hahah