Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

390cc klasse.
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=35&t=5287
Pagina 1 van 7

Auteur:  Hendrik1985 [ vr jun 12, 2009 8:21 pm ]
Berichttitel:  390cc klasse.

ff een brainstormer hier!

De honda 390cc klasse wordt steeds minder populair, dit komt waarscheinlijk omdat er steeds meer klassen komen voor rond het zelfde budget en snelheid ( RK1, B&S )

maar nu bedacht ik ff het volgende. Er komen steeds meer merken die 390cc motoren bouwen zoals B&S, PTM en nog een horde aan merken. de motoren presteren nagenoeg het zelfde. is het niet een goed idee deze motoren ook toe te voegen aan de klasse? en dan niet meer honda 390cc klasse maar 390cc cup of VT-390 o.i.d. ;). Een homologatie op de motoren en dan heb je een soort van VT-250 veld maar dan met standaard grasmaaier motoren! lijkt mij een goed idee en dan kan je dus nog goedkoper voor de zelfde fun.

en dan zou het helemaal geweldig zijn om er een NK van te maken tegelijk met de Vt250, Rk1 enz. meer een klasse voor coureurs die (geen) grote ambities meer hebben maar wel voor de lol en competitie willen racen voor een goed betaalbaar 'glazenwassers' budget.

Ik denk, dat het wel een succes kan worden met de juiste instelling! Hoe en wat vinden jullie hier van?

Pieters events® 2009, All rights reserved!! :P

Auteur:  Scarto [ vr jun 12, 2009 8:29 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

Het idee is heel goed, en lijkt me echt geweldig als het lukt, maar het lijkt me nogal moeilijk om waar te maken...

Succes iig met je initiatief! :LL

Auteur:  vincenzo [ vr jun 12, 2009 8:38 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

het zal leuk zijn als die klasse er weer komt voor de 390cc rijders hebben hun ook een klasse dan alleen 2 takt en ik denk dat het ook nog een top klasse word ook!

Auteur:  Hendrik1985 [ vr jun 12, 2009 9:03 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

dank je ;)

Heb even ge googled!

hier een handjevol honda replica's allemaal de zelfde specificaties en vermogen/toerental.

-H-King HL 390 KING
-wanhao WAHOO 390cc
-DEK 390cc
-DJ 390cc
-CJC 390cc
-188F 13hp
-genquip 13hp
-HIMALAYAS GX390

de meeste motoren zijn made in china maar dat maakt niet uit!

Auteur:  Lex [ vr jun 12, 2009 9:26 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

leuk idee, maar daar hebben ze de RK1 seniorklasse al voor, en ik denk dat het qua tijd en organisatie niet haalbaar is om tijdens het NK er nog een klasse op een wedstrijddag bij te laten rijden !
Misschien straks wel een leuke start en haalbaar voor de ANKV ????

Auteur:  Beire [ vr jun 12, 2009 10:10 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

Allemaal goed en wel maar ik treed Alex ietwat bij: Wat kost een 390cc en wat kost een RK1 bijvoorbeeld?

Auteur:  jeffrey1991 [ vr jun 12, 2009 10:14 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

als je tegenwoordig ziet hoeveel zo'n revisie kost van een 390 honda blok.
Dan heb je daar bijna een imitatie honda blok voor...

Auteur:  Paulo27 [ vr jun 12, 2009 10:18 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

Hendrik,

Je zou dan zoiets als de NAB 03 klasse krijgen... hierin rijd ook alles wat 125cc automaat is en niet verzegeld...

Auteur:  Hendrik1985 [ vr jun 12, 2009 10:30 pm ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

@paulo: ja nou zo iets bedoel ik. maar dan voor het budget gedeeld door 3 :D ik heb ff verder research gedaan over deze imitatie motoren en echt alle afmetingen, materialen, verhoudingen enz enz zijn het zelfde als honda! heb al een china leverancier in USA gevonden die bij afname van 5 motoren een vraagprijs heeft van 150 dollar p/s incl verzendkosten! komt natuurlijk invoerkosten overheen enz maargoed.

nog een leuk bijkomend voordeel is dat bij wijze van 99% honda onderdelen gebruikt kunnen worden voor revisie, en elke grasmaaier garage / motorgereedschap bedrijf kan de onderdelen leveren. wat ook weer goed is voor sponsoring van onderdelen/revisie.

@alex64: misschien heb je hier wel gelijk in maar qua kosten scheelt het wel weer. en het lijkt mij leuker als senior rijden om met een andere motor te rijden dan waar de junioren mee rijden. omdat de junioren een gewicht's voordeel hebben. en mocht kartingevents niet geintereseerd zijn dan kan ik idd naar ANKV stappen of casper reinders van c-point racewear, kartclub eefde of oldenzaal.

@ Jeffrey1991: Maargoed, vergelijk de revisie periode eens met 2-takt of de VT250. zelfs de RK1 moet vaker nagekeken worden dacht ik. er komt wel gelijk een hoog bedrag ik één keer maar in verhouding is het niets!

tips e.d. zijn welkom

Auteur:  Energy 390 [ za jun 13, 2009 12:23 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

leuk idee, de 390 klasse is al eens geintroduceerd door de chrono bij het dfsf. Dit was ook geen succes, misschien als imiblokken toegestaan worden dat er meer komen. De vraag is alleen wie gaat deze blokken raceklaar en gelijkwaardig maken?
groeten Roeland

Auteur:  Lex [ za jun 13, 2009 8:05 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

Ik wil alleen duidelijk maken dat bij het NK de pro-karts al plaats hebben moeten maken voor de wankelklasse, mocht je dus een 390 klasse in een NK willen takelen kom je automatisch bij SEP terecht (ivm viertakt) en wat zouden zij voor de 390 klasse uit het huidige aanbod moeten schrappen ?????
Cadet [-X
Rk1 jr/sr [-X
World Formula [-X
VT250 [-X
Wankel [-X
Allemaal redelijk tot goed bezette startvelden waar veel energie en €'s in zijn gestoken.
Om dan weeeeeer een andere klasse neer te zetten zou opheffing betekenen van een van bovenstaande race series, omdat door de tijdsdruk op een wedstrijddag geen ruimte is voor een extra raceklasse.
Houd er bovendien rekening mee, dat mocht het een echte raceklasse worden, (wat ik wel hoop, hoe meer 4-takt hoe beter) een bedrijf als Moto-Schutte het heel druk gaat krijgen want ook al zet je het op als "budget" klasse, er zullen altijd mensen zijn die ongeacht wat het kost in een vrije klasse voorop willen rijden, de tuningkosten gaan dan door het dak, en de budgetrijders zullen afhaken. (zie als voorbeeld de Honda Cadet klasse)
Dus.......moet je gaan zegelen, en dat kan alleen als iedereen met dezelfde homologatie rijdt, voor een GX motor geen probleem, voor een Changyang ligt dit toch even anders.

Auteur:  vincenzo [ za jun 13, 2009 8:15 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

maar het hoeft tog niet op de zelfde dag je kan ook bijv. de volgende week een race doen voor 390cc lijkt mij. of op een ander punt als het maar kan.

Auteur:  Lex [ za jun 13, 2009 8:21 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

Beste Vincenzo, ik denk dat er maar hééééééél weinig organisatoren zijn die voor 1 raceklasse een dag het circuit afhuren.
Het is voor hen uitsluitend rendabel als meerdere raceklassen op een dag rijden.
M.a.w. je hebt een dag of halve dag vullend programma nodig.

Auteur:  Hendrik1985 [ za jun 13, 2009 9:31 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

hmm nee, dan wordt het dus niet bij karting events. maar hebben ze bij kartingevents niet een vermogenstestbank of rollenbank? dat je elke racedag willekeurig een handjevol coureurs er uit pikt en vervolgens het vermogen en koppel laten testen? standaard vermogen is 13hp en koppel 25nm. als je dit nu aanhoudt met e.v.t. een bepaalde afwijkings percentage dan moet er lijkt mij niets aan de hand zijn. ook al heb je een cilinderkop van goud bij wijze van!

en wat betreft het gelijkmaken van de motoren, het zijn allemaal pure honda replica's, je zou bijna zeggen dat ze alleen een ander kleurtje en naamstickertje er op hebben. de gelijkheid zal dan wel meevallen. en het resultaat hoeft ook niet gelijk te zijn, als je naar het VT250 kampioenschap kijkt dan is bijv de vampire ook een klap sneller de de biland. en bij deze 2 motoren zit 7pk verschil en bij die 390cc geen. ja misschien een minimale van 0.2 of 0.3pk e.d.

Auteur:  vincenzo [ za jun 13, 2009 9:56 am ]
Berichttitel:  Re: 390cc klasse.

zijn er nooit pauzes tijden races (ik weet dat niet) maar er zal heus wel ergens iets moeten zijn dat er niet gereden word tog

Pagina 1 van 7 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/