Auteur |
Bericht |
whitehorsekart
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 7:18 am |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
We organiseren op onze racedagen ook een HUURKARTRACE, naast alle reguliere 4-Takt klasses op zo'n dag!
Voor 55 euro per racedag krijg je nét als de andere klasses: 1x vrije training; 1x tijdtraining, 1x préfinale race en 1 finalerace! Is alleen voor mensen, die géén lid zijn van de 4-Takt Kartclub Twente. Dit jaar voor het eerst, en bedoeld om nieuwe mensen te laten deelnemen aan de racedagen!
Goed voor contacten binnen de kartracewereld en leuk om te doen! Je maakt de hele dag deel uit van het gebeuren.
We zoeken nog een paar deelnemers, om het veld vol te krijgen!
Aanmelden: Tom Steverink 06-53366177
Eerste racedag: a.s. zondag 10 april!!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 12:32 pm |
|
|
word met (vrij nieuwe) eglem karts gereden met 270cc honda motor.
Worden er ook resultaten geschrapt aan het eind van het seizoen?
en hoe word het klassement en de daguislag bepaald?
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 1:02 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Beste Skeurijzer,
Het klassement en daguitslag wordt bepaald met behulp van puntentelling, zoals gebruikelijk in de kartsport. Dezelfde puntentelling als bij de proffesionele races van de 4-takt Kartclub Twente wordt toegepast.
En ja, er zijn schrapresultaten. De beste 6 races uit de 8 die er georganiseerd worden tellen voor het klassement. Je mag dus twee races schrappen. Ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben.
En zoals skeurijzer al aangeeft wordt er inderdaad met erg mooie huurkarts gereden! Deze zijn een stuk sneller dan het gemiddelde huurkartje dat je vaak aantreft op de banen! Ook sturen ze messcherp, en ze zien er gelikt uit!
Mensen met wedstrijd aspiraties, ook dit is een prachtige manier om te kunnen proeven aan het wedstrijdkarten, voordat je zelf in de sport duikt. Kortom, weer een prachtige manier van kartsport bedrijven, "invented by 4-takt Kartclub Twente"!
Maarten Jansen
PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 1:08 pm |
|
|
M.Jansen schreef: "invented by 4-takt Kartclub Twente"!
In Eefde word al 3 jaar huurkartraces verreden, uitgeest, heeft het ook, berghem en ook de indoorbanen organiseren vaak huurkartraces (in de vorm van enduranceraces)
Maar jullie zijn wel uniek om het op een dag te doen, wanneer de eigen karters ook races hebben, dat is wel leuk. Nadeel is alleen dat je dan lange tussenpauzes hebt (je bent de hele dag kwijt )
90% zeker dat ik in eefde wel meedoe.
Als ik ook naar oldenzaal kom, is niet zeker
Maar over die punten, je krijg alleen punten voor de finale?
of kwali+pre finale+finale?
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 1:20 pm |
|
|
Ken je de puntenverdeling van de 4-takt Kartclub Twente?
Zoniet, even een korte uitleg:
Je krijgt punten in de prefinale en finale. In bijde races vallen evenveel punten te verdienen. De verdeling is als volgt:
1e plaats: 30p
2e plaats: 27p
3e plaats: 25p
4e plaats: 23p
5e plaats: 20p
En vervolgens aftellend met 1 punt. Dus de 25e plaats krijgt het laatste en enigste overgebleven punt. De top-25 kan dus punten scoren. Op een racedag kun je dus maximaal 60 punten verdienen.
En inderdaad skeurijzer. Onze huurkartraces zijn uniek omdat ze op dezelfde dag verreden worden als de proffesionele wedstrijden. Dit heeft verschillende voordelen voor de huurkartrijder:
1) Leukere dag, met al het echte racegeweld om je heen.
2) Veel en veel meer publiek, want de kartbaan in Oldenzaal staat elke race weer vol met publiek.
3) Makkelijk contacten opdoen in de kartsportwereld.
4) Jezelf in de kijker rijden bij mensen die van betekenis voor je kunnen zijn, potentiele sponsors om de stap naar het echte werk te maken bijvoorbeeld.
Kortom, een enerverende, en prachtige dag is gegarandeerd. En uniek in Nederland!
Groeten,
Maarten Jansen
PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 1:47 pm |
|
|
zijn dan wel dikke punten te winnen
maakt niet zo veel uit of je 5e of 6e word.......scheelt maar 1 puntje
en......altijd punten (als je finish haalt)
Ik zal kijken of ik keertje naar oldenzaal kan komen
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 1:53 pm |
|
|
Inderdaad,
Altijd punten. Net als bij de proffseionele races trouwens, want de puntentelling is grotendeels hetzelfde. Ik hoop dat je komt, of sterker nog, mischien wel vaste klant wordt! En met je Yamaha FK250 ben je altijd welkom in de vrije klasse!
Groeten,
Maarten Jansen
|
|
Omhoog |
|
|
RimStone
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 4:00 pm |
|
|
Klinkt goed...misschien dat ik het doe
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 4:07 pm |
|
|
Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten!
@ M. Jansen, heb je al een bericht gestuurd naar de NAB over toetreding bij de NAB?
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 4:08 pm |
|
|
Tuurlijk Rimstone,
Je bent van harte welkom! Wil je alles hierover weten, kijk dan oeven op www.kartclubtwente.nl Hier vind je alle informatie en het reglement voor de huurkartrace. Heb je nog andere vragen die ik niet beantwoord heb, kijk onder het kopje contact op de site, en daar vind je iedereen die je gerust kunt benaderen voor allerlei vragen.
Als we je inderdaad zien, dan alvast veel succes!
Groeten,
Maarten Jansen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di apr 05, 2005 8:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik vind 55 euro voor zo'n dagje niet duur, en het idee om het te betrekken bij de andere races is helemaal niet verkeerd. Zeker voor de indoorrijder die ook eens outdoor bezig wil zijn, en wellicht ooit over wil stappen zeker een aanrader
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 06, 2005 7:34 am |
|
|
Inderdaad David en Gecko,
We hopen dan ook voor de 1e race minimaal op 8 deelnemers om het kampioenschap voor zowel club als baaneigenaren rendabel te maken, en uiteraard het veld gestaag laten groeien naarmate het seizoen vordert. Want dat dit voor de nodige mond-op-mond reclame in de huurkart-sport zal zorgen is wel duidelijk.
@ Gecko: Dat laat ik aan het bestuur over, ik zal erover met ze praten.
Groeten!
Maarten Jansen
|
|
Omhoog |
|
|
RimStone
|
Geplaatst: wo apr 06, 2005 3:49 pm |
|
|
Ik zou dolgraag willen
Maar nu blijkt dat ik geen vervoer heb...en heb zelf geen rijbewijs en auto...sorry
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo apr 10, 2005 6:56 pm |
|
|
Ik heb het vervoer wel voor mekaar gekregen, en heb vandaag wel meegereden.
Allereerste keer dat ik in oldenzaal reed.
Training op natte baan, dus veel driftwerk, was paar keer gespind, maar toch snelste tijd neergezet.
Kwalificatie, op droge baan, kon meteen zien dat ik de baan nog niet goed kende, 7e tijd neergezet van de 14 deelnemers.
pre finale, met de start meteen 2 plaatsen gewonnen. Ronde erna nog 2 mensen ingehaald,. Begon weer beetje te mizeren, en toen kwam er een vrouwtje die mij even een tik gaf, en gleed ik dus weer van de baan af. Kom ik de baan op, word ik zo weer van de baan gebeukt door een andere kerel. Dat vond ik te gek worden, dus heb ik die kerel maar even meegenomen naar de berm. Ik kon wel wegkomen, maar hij stond vast in het gras. Uiteindelijk toch nog als 5e gefinisht
Finale van 5e plek gestart, met de start gelijk 1 plek gewonnen.
Toen spinde er voor me nog een van de baan, en iets later nog iemand ingehaald. Hele tijd op derde plek gereden, maar liep langzaam in op nr 1 en 2. Die waren hard met elkaar aan het knokken, dus daar kon ik mij zo bij aansluiten.
Laatste ronde zaten de nr 1 en 2 bumper aan bumper, en werd de nr 1 naar buiten gedrukt, waardoor ik dus aan de binnenkant kon passeren. Dus als 2e gefinisht.
beker in ontvangst mogen nemen van derde plek overall................maar is eigenlijk gedeelde 2e plek (de andere jongen werd de eerste finale 2e, en de tweede finale 5e)
Minpuntjes waren dat alles vanaf het inschrijven al uitliep.
Veel (te) entiosiaste rijders
motoren met begrenzers (valt tegen)
en toch lange tijd wachten tussen de klasses (dat je baan op mocht, en de prijsuitreiking liet ook op zich wachten.
Over 2 weken racen ze weer, mischien doe ik dan ook mee, als het mooi weer is.
Laatst bijgewerkt door SkeurijzeR op zo apr 10, 2005 8:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Unknown User
|
Geplaatst: zo apr 10, 2005 7:01 pm |
|
|
Gefeliciteerd, nu nog foto's
|