Auteur |
Bericht |
andre
|
Geplaatst: ma jun 19, 2006 8:04 am |
|
|
Race 5 op 9 juli 4-takt Kartclub Twente
Op zondag 9 juli zal er voor de kartliefhebber een waar spektakel plaatsvinden op het thuiscircuit van de Kartclub Twente aan de Bornsedijk 86 in Oldenzaal.
In samenwerking met de Kartbaan Oldenzaal zal er die dag, naast race 5 uit het reguliere clubkampioenschap, een 2 uurs race in het programma worden opgenomen die meetelt voor de Masters Kart Series (MKS), Formula 1 of Indoorkarting.
De MKS omvat een serie van tien drie-uurs indoorraces en een outdoorrace van twee uur (op zondagen) voor teams van 2-4 personen. Een indoor formule 1 klasse, met eigen materiaal.
Betaalbaar racen, zodat de kloof naar het outdoor racen professioneel verder wordt gedicht. (Voor meer informatie: www.arkc.nl)
Tevens doen er een aantal teams mee in deze race voor de All Round Kart Cup (ARKC), het Nederlands Indoor Kampioenschap voor teams. Voor deze ARKC teams staan 15 nieuwe 270 cc karts klaar.
Er wordt gestart in twee groepen, MKS en ARKC, ieder rijdt zijn eigen race. Dit betekent wel dat er zo’n 30 karts in de baan zijn. Volgens Casper Reinders, initiatiefnemer van het geheel, belooft het een superrace te worden.
Omdat de 2 uursrace wordt verreden van 11:00 – 13:00 uur zullen de altijd spectaculaire races van de Kartclub Twente aansluitend hierop worden verreden.
Programma 9 juli:
10:30 – 11:00 inschrijving race 5 Kartclub Twente
11:00 start 2 uurs race MKS/ARKC
11:30 - 12:00 technische keuring Kartclub Twente
13:00 einde 2 uurs race MKS/ARKC
13:15 begin vrije training Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za jun 24, 2006 11:54 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
dus als ik het goed begrijp
moeten we nu tegen 10.00uur in oldenzaal zijn ipv 8.30?
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
andre
|
Geplaatst: ma jun 26, 2006 3:23 pm |
|
|
Ja, klopt helemaal. Ons programma draait na de 2-uursrace; vandaar dat we het tijdstip van de inschrijving ook wat later dan gebruikelijk hebben vastgesteld.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: do jun 29, 2006 3:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ik snap het niet ik zag iets van ARKC maar dat is toch indoor of is dit voor prive karts
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do jun 29, 2006 4:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: In samenwerking met de Kartbaan Oldenzaal zal er die dag, naast race 5 uit het reguliere clubkampioenschap, een 2 uurs race in het programma worden opgenomen die meetelt voor de Masters Kart Series (MKS), Formula 1 of Indoorkarting.
Lijkt mij vrij duidelijk, de gebruikelijke clubraces plus de MKS.
Check de website van ARKC en je weet wat dat laatste inhoudt.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jun 29, 2006 10:29 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Misschien komt er een waar spectacel (uniek) met snelle 4 takt klasse bij die dag! Biland, Eco en Vampire... hou jullie op de hoogte.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 12:34 pm |
|
|
[align=center]
Ik krijg net te horen dat de Open Viertakt Klasse doorgaat!
VKCT zoekt ook nog deelnemers voor deze klasse en bied de speciale deelname prijs van 25 euro inschrijving!
Het wordt een drukke dag met in de ochtend NK huurkartraces, en smiddags de junioren, 390cc en Open viertakt/VT250.
Dus haal je subaru, ECO, Vampire of andere snelle viertakt uit de schuur en kom deelnemen aan deze race! De race is promotioneel bedoeld, dus alle mogelijke deelname is van harte uitgenodigd.
(PS kent iemand nog mensen met een ECO of zo? contact me ff via rikvanbeek@hotmail.com, we proberen een groot startveld te krijgen)[/align]
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 12:57 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
prokart ook mogenlijk?
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 1:08 pm |
|
|
Moet je niet willen, prokart is verhoudingsgewijs zoveel 'minder snel' dat het gevaarlijk wordt. Daarom rijden de 390 en open klasse ook niet samen. Vergis je niet dat een ECO, Biland en Vampire net zo hard gaan als een ICA...
Er is bij de VKCT wel het plan (geweest) dit jaar voor prokarts een endurance te organiseren. Echter de terugloop in de Kings of Karting en het gebrek aan deelnemers bij de Chrono en Kartingevents (sprint) heeft men doen besluiten dit voorlopig op de lange baan te schuiven.
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 1:51 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
maar die kunnen wel met de 390 mee rijden
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 6:06 pm |
|
|
RJ schreef: Vergis je niet dat een ECO, Biland en Vampire net zo hard gaan als een ICA...
Eco en biland zijn geen weerstand voor ICA
Vampire heb ik nog nooit zien rijden
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 7:32 pm |
|
|
Hallo Skeurijzer,
Off topic:
Dat meen je niet, of toch wel?
Effe terug op je plaats.....
Kijk even naar je rondetijden op Emsburen.
Eco's zijn daar ongeveer even snel als wij met ons nog amper ingereden Subje en Welldonechassis.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 8:14 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De discussie of een Eco of wat dan ook even snel is als een ICA kan welliswaar interessant zijn, maar hoort eigenlijk niet thuis in dit topic.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 9:40 pm |
|
|
@ tukkerteam, moet ik ff terug op mn plaats? nu maak je t wel ff heel mooi he
Achja, als jij wilt blijven geloven dat ze wel zo snel zijn als ICA moet je dat lekker doen, ik ga me ook niet uitsloven om jouw wijzer te maken.
Ik wens in elk geval Oldenzaal en kartclub Twente veel plezier a.s. Zondag!
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di jul 04, 2006 10:49 pm |
|
|
Ok to end the topic over snelheid ICA tov Biland enz....
Heb zelf meegedaan in Duitsland aan VT250 met een Vampire. Ze rijden met 250cc biland, Oral of Vampire en wegen 165 kilo op medium compount dunlop. ICA met 150 kilo op vrije gekeurde medium banden, dus vega, bridgestone maar ook de zelfde dunlops.
Hierbij beide tijden, de ICA gaat (reed de manche direct na ons) 6 tiende harder... Maar er zitten dan ook ervarener en betere rijders in.
http://www.sakc.de/ergebnisse/02-sen-r1.pdf
http://www.adac-motorsport.de/ergebniss ... 142177.pdf
Dus misschien is de ICA een fractie sneller, maar zeker niet noemenswaardig. Klaar.
Thx dat je de kartclub twente een warm hart toedraagt!
|
|
Omhoog |
|
|