Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=35&t=13056
Pagina 1 van 2

Auteur:  Frankje [ ma mei 22, 2017 5:09 pm ]
Berichttitel:  Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Ben er best een tijdje uit geweest maar was eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd is met de VT-250 klasse.
Kan me nog herinneren dat er volle velden waren en uiteindelijk dat het Max RPM werd aangepast?
Was hier wel nieuwsgierig naar hoe het zo komt en waarom de hele klasse niet meer in NL bestaat.

Auteur:  Wilfred [ ma mei 22, 2017 5:48 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

He Frankje,

Weer de karthobby aan het oppakken ?

En ja, er waren ooit volle startvelden, maar de laatste jaren is het redelijk slecht gegaan met de klasse. Ik geloof dat ze dit jaar hebben geprobeerd weer een kampioenschap op te zetten, maar dat is niet gelukt. Het is fout gegaan toen er te veel gerommeld werd met de motoren - en te weinig controle hierop - waarna er een aantal zijn kapotgelopen en ze een slechte naam kregen. Toen is inderdaad het max rpm teruggedraaid naar 12K, maar helaas zijn daarna de startvelden steeds kleiner geworden. Dus helaas, nu weinig animo meer en degene die ermee rijden zijn dus puur recreatief ( net als ik nog steeds ).

Auteur:  gewoon maarten [ ma mei 22, 2017 8:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Met de clubwedstrijden in Eefde rijden er nog een paar

Auteur:  Frankje [ di mei 23, 2017 5:25 am ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

@Wilfred
Hey hey , alles goed? :)
Ja inderdaad, sinds eind 2016 weer gereden met de 390 wat erg leuk was in de regen.
En sinds ik alle blessure`s bij het snowboarden nu wel zat ben (gebroken sleutelbeen) kan ik niet wachten om weer te gaan karten

Watbetreft de klasse,
Wel zonde en ook bizar hoe snel het gegaan is.
Vond zelf de Multi-brand wel wat hebben , heb nog wel een keertje een GM Griffon en Vampire in het wild gezien
erg gave motoren maar worden deze nog gemaakt? Of is de Swissauto enige "overlevende" ?

Auteur:  Wilfred [ di mei 23, 2017 7:39 am ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Dat snowboarden is maar gevaarlijk.... :^o

Voor zover ik weet, is alleen de Swissauto nog nieuw te krijgen en in produktie. Vampire, GM, Oral en Tech F1 ( overgenomen door Vortex, maar naar mijn weten nooit geleverd als klantenmotor ). Ook de Biland is nog nieuw te krijgen, maar deze is iets langzamer dan de andere VT250 motoren.

Hoe zit het met de TKM, heb je die nog en zo ja, rijd je er nog wel eens mee ?

Auteur:  BeNeDu-Racing [ di mei 23, 2017 8:11 am ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Hey Frankje,

We hebben het dit jaar weer geprobeerd bij de Chrono om een Multi-Brand klasse op te zetten. Echter door te weinig aanmeldingen is het helaas niet op gang gekomen.
Bij KSV-Saterland, Kartclub Eefde, en bij verschillende organisaties in Duitsland word er nog met de VT250 motoren, zelf organiseren wij nog een "Fun Cup" voor de VT250 motoren.

SwissAuto250 word nog nieuw geproduceerd. De Biland SA250 is nog steeds nieuw verkrijgbaar zeker nog meerdere honderden motoren, hetzelfde als onderdelen hiervoor is in geen enkel opzicht een probleem (na kleine upgrade's zijn ze net zo snel als de andere)
De GM Griffon is ook nieuw verkrijgbaar, zeker nog een kleine 120 stuks. Onderdelen zijn makkelijk nieuw verkrijgbaar.
Vampire onderdelen zijn nieuw verkrijgbaar, nieuwe motoren is erg moeilijk.
Tech F1 is geen motor nieuw te verkrijgen, onderdelen geld hetzelfde voor.

Voor alle bovenstaande motoren kunnen wij gemakkelijk motoren nieuw/gebruikt leveren, net als onderdelen.

Auteur:  Wilfred [ di mei 23, 2017 9:16 am ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Bedankt voor de aanvulling BeNeDu-Racing.
Maar ik blijf betwijfelen of de Biland even snel is als een nieuwere VT250; in de kampioenschappen waar ze in het verleden meereden, reden ze nooit vooraan.

Auteur:  BeNeDu-Racing [ di mei 23, 2017 12:24 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Hallo Wilfred,

In de laatste jaren dat de VT250 klasse verreden werd reden de Bilands helaas niet mee. We hebben vele SwissAuto250/GM-griffon/Vampire motoren op de testbank gehad, al deze motoren met name de SwissAuto250 levert niet het vermogen wat de fabrikant afgeeft. Ik moet erbij zeggen om de Biland op hetzelfde niveau te krijgen moet er veel gebeuren. Het meeste vermogens verlies/winst zit in de cilinderkop.

Auteur:  Frankje [ di mei 23, 2017 5:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

@Wilfred,
Zolang je geen salto`s , 540`s , Corks , Rails probeert te doen valt het wel mee :lol:

Je oud beestje staat hier nog steeds
Heb hiermee helaas niet meer gereden sinds de vergunning problemen van Driebergen.
Ene laatste keer was op Eefde met jullie, en laatste keer op driebergen toen het nieuw asfalt er net lag
Denk dat het blok wel een onderhoudsbeurtje kan gebruiken en ben ook eerlijk gezegd nog aan het twijfelen wat ik ermee ga doen.

@BeNeDu-Racing
Thanks voor de interessante informatie.
Zit er veel verschil in wat de fabrikant opgeeft kwa vermogen en wat er uiteindelijk op de testbank uit komt?

Zien jullie trouwens nog wel veel VT-250`s met recreatief rijden?
En liggen je running cost veel hoger dan met een TKM?

Auteur:  Wilfred [ di mei 23, 2017 7:24 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Running costs zijn zeker hoger.

Auteur:  BeNeDu-Racing [ wo mei 24, 2017 5:50 am ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Hey Frankje,

Ik zal eens opsommen wat de onderhouden intervallen zijn:
SwissAuto250
1 uur olie wissel
15 uur klepperen wisselen/stellen (met het nieuwe type klepperen alleen nog bij de 45 uurs revisie wisselen)
45uur volledige revisie

GM Griffon
5 uur olie/filter wissel
15 uur kleppen stellen
30 uur cilinderkop bouten vervangen
60 uur volledige revisie (zijn verschillende GM Griffon motoren met 70/90 uur voordat revisie nodig is)

Biland SA250
5 uur olie/filter wissel
30 uur distributieriem wissel
60 uur kleppen stellen
90 uur koppeling revisie
150+ volledige revisie

Dit zijn in grote lijnen de intervallen. Natuurlijk zijn de running costs hoger dan bij een TKM K4S, mag je niet vergeten dat je over meer vermogen beschikt.
Het is net wat je wil natuurlijk.

In onze omgeving zit het vol met VT250 motoren, een zondag rijden in Emsburen is het normaal dat we met minimaal 10/15 VT250 motoren zijn

Auteur:  the duke [ wo mei 24, 2017 12:50 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Zo na een jaartje of 6 ook weer even terug.
Was wel nieuwsgierig hoe het hier nog toe gaat.

Vt250;
Als eerste en eigenlijk enigste importeur van NL zijn wij ook als eerste afgehaakt in deze klasse.

hoofdzakelijk Concurentievervalsing en niet nakomen van afspraken hebben ons destijds bewogen er een punt achter te zetten.
Vele dealers volgden ons voorbeeld.

Auteur:  Wilfred [ wo mei 24, 2017 2:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Ha die Peter,

Alles goed hoop ik ? Nog steeds aktief in de sport, of zijn er andere zaken op je pad gekomen ?

Auteur:  Frankje [ do mei 25, 2017 5:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

@Benedu-Racing
Bedankt voor de handige informatie.
Was helemaal vergeten dat een swissauto al redelijk snel een revisie nodig heeft.
Ben er nu iengeval over uit om de tkm-k4s op te lappen en deze weer uit te laten

@The duke
Zonde maar wel begrijpbaar als er concurrentievervalsing is.
Kon ook niks meer vinden van Stegmoto en K&K

@Wilfred
Mocht je binnenkort weer gaan rijden laat het me even weten
Al weer te lang geleden

Auteur:  kwmracing.nl [ di jul 11, 2017 12:01 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat is er gebeurd met de VT-250 klasse?

Spijtig te lezen dat naar mijn mening de klant niet objectief wordt geïnformeerd.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/