Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 9:02 am 

Beste rijders,

We zien de laatste jaren dat de stap van Cadet naar RK1 jr. klasse of World Formula klasse als te groot wordt beschouwd. Dit komt door het gewicht en dat de stap van Cadet frame (950mm) naar volwassen frame (1040mm) ook vaak net te groot is. Schuurman BV gaat voor deze groep rijders een apart klasse opzetten. De RK1 Light klasse. In grote lijnen ziet deze klasse er als volgt uit: een junioren frame (deze valt qua maat tussen een Cadet en volwassen frame in en wordt ook gebruikt in de Mini Max klasse), een standaard RK1 motor met een restrictor of kleinere carburateur en met een start gewicht van rond de 135kg.

Karting Events is erg blij met dit initiatief en gaat hieraan zijn volledige medewerking geven. En dat doen we in zo’n snel tempo dat we ervoor gaan zorgen dat er bij de laatste twee races op Berghem en Veldhoven al een prototype zal rijden waar elke cadetrijder gebruik van kan maken. Tevens zal ook de leeftijd worden aangepast. In het jaar dat je 10 wordt kan je al RK1 Light gaan rijden.

De RK1 Light klasse is zeer geschikt voor rijders die graag viertakt willen blijven rijden, die een beperkt budget hebben, die op hun negende jaar al te groot of te zwaar zijn voor de Cadet klasse, die de tweetakt klassen te duur vind, die met gelijke middelen wil blijven strijden, die na twee jaar Cadet klasse toe zijn aan een nieuwe uitdaging of die op hun 9de /10de jaar beginnen met karten. De RK1 motor heeft zich de laatste jaren bewezen als een moderne en zeer betrouwbare viertakt motor die uitermate geschikt is voor de kartsport.

Zowel Schuurman als Karting Events hebben veel vertrouwen in deze nieuwe klasse waarvan het de bedoeling is dat andere organisatoren deze klasse ook gaan introduceren.

Heb je vragen over de RK1 Light klasse, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 8:44 pm 

Goed bezig Karting Events...dat kan wel eens een mooie klasse gaan worden. =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 11:18 pm 

Zo jij bent goed bezig len.... Ook de bigbore weer in t progamma?
Ik koop ook gelijk zo n motor,heb Schuurman al gebeld maar daar wisten ze niet wat ik bedoelde?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 9:15 pm 

Dank je wel Bas! Hopelijk gaat dit wat worden. Misschien dat het ook een leuke klasse is voor jou organisatie. Ik hou je graag op de hoogte. Ik weet natuurlijk niet wie je bij Schuurman heb gesproken maar het kan kloppen dat niet iedereen in het bedrijf er van af weet. Of heb je gebeld met Schuurman schoenen.... Maar goed, de motor is gelijk als een junior. Nu gaan we testen of we met een inlaat restriktor gaan rijden of met een kleinere carburateur. Het zou mooi zijn de RK1 light klasse ook bij andere organisaties kunnen gaan rijden. Ik acht het meer kansen toe dan de VT4. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 3000,- euro voor een motor willen uitgeven voor hun 10 jarige kind. Jammer dat de Big Bore niets is geworden. Als we vanaf dag 1 met de grotere carburateur hadden gereden had ik het meer kans gegeven. Helaas durfte Schuurman bv dat niet aan... Ik denk nog steeds dat er een markt is voor rijders vanaf 15 jaar die beginnen of een beperkt budget hebben. Waar moet deze groep nu rijden? Overigens kan je met de Big Bore nog steeds rijden bij K4Fun en voor recreatie is het ook geweldig.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]