Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 8:35 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Dames en heren kartliefhebbers GK4,

Met de afsluitende GK4 wedstrijden Genk nog vers in het geheugen zijn we al weer druk doende met de voorbereidingen voor seizoen 2013. Zoals ieder jaar hebben we uw meningen en opmerkingen geïnventariseerd, zodat we het kartspektakel dat GK4 heet verder kunnen uitbreiden en het voor alle betrokkenen nog interessanter kunnen maken. Want dat willen we toch vooral bereiken, een groot feestweekeinde.

In dit eerste deel van nieuwsbrief 06, maand december 2012, besteden we aandacht aan de invoering van twee 2-Takt klassen in de GK4.
In het tweede deel van de nieuwsbrief december 2012 zullen we binnenkort aandacht besteden aan de overige wijzigingen in de GK4 2013. Een aantal interessante onderwerpen zullen hierin aan bod komen.

Ons motto voor 2013 is Back to Basic, Terug naar de Basis, wat we gaan bereiken door verdere acties gericht op kostenreductie en duurzaamheid.

Als onafhankelijke organisatie blijven we voor onze deelnemers gaan. We kunnen elke vorm van vergelijking met ieder kampioenschap volledig aan en durven te stellen dat we onze deelnemers al een paar seizoenen veruit het beste bieden.
We houden de inschrijfbedragen zo laag mogelijk, het laagst in deze vorm van karting, werken niet met die vaak kostbare racelicenties, bieden de langste rijtijd voor uw geld, bezoeken de mooiste banen, hebben een interessant programma met zoveel mogelijk verzegelde klassen en werken volledig budgetbewust. Bewust van uw budget wel te verstaan. Verricht u gerust uw eigen vergelijkbaar warenonderzoek!

Samen met de GK4 dealers en deelnemers blijven we gaan voor die broodnodige gelijkwaardigheid in de motoren. Verzegeling en goede (motor)controles blijven het uitgangspunt. Niet leuk voor iedereen, wel goed voor de meerderheid.

Als organisatie hebben we in de loop van ons driejarig bestaan diverse zaken uitgedacht en zijn we koploper geworden in positief vernieuwen. Dat kunnen we doen omdat we zelfstandig zijn en datgene dat we samen met u van belang achten direct uit kunnen voeren.
Een van de zaken waar we voor 2013 aandacht aan besteden is het taboe van het gescheiden houden van twee- en viertakt. Iets wat ooit ergens is bedacht en opgelegd, maar waar we eigenlijk nooit een zinvolle verklaring voor hebben gezien.

We zijn er samen met de GK4 dealers eens voor gaan zitten en hebben het besluit genomen om twee verzegelde tweetaktklassen aan ons programma toe te voegen en zo budgettair racen voor nog meer rijders toegankelijk te maken.

Afbeelding
Twee verzegelde 2-Takt klassen in de GK4 2013

Wat gaat er gebeuren:


1. Toevoeging van twee laagdrempelige tweetakt instapklassen
Wedstrijden waarbij we ons vooral richten op de grote groep enthousiaste tweetakt rijders die gewoon strak willen racen tegen betaalbaar budget zonder tuning.
Een verzegeld concept zoals we in de GK4 voorstaan met een beperkt aantal zegelpunten. Een garantie voor gelijkwaardigheid. Alleen GK4 verzegelde motoren worden toegelaten.
De minimum leeftijd voor de klassen wordt gesteld op 15 jaar (14 als je in het betreffende seizoen 15 wordt). Ook hier is dispensatie op aanvraag mogelijk.

a. Klasse 125 cc Automaat GK4 verzegeld
Toegelaten motormerken: Iame X30, Rotax Max, Vortex Rok.
Per motormerk worden in de basis een beperkt aantal startplaatsen toegewezen. We werken met een totaalstand en met drie eigen klassementen per motormerk.
De klasse wordt uitsluitend verreden met GK4 verzegelde motoren. U dient dus uw motor aan te bieden voor controle bij een GK4 zegelpunt.

b. Klasse 125 Schakel GK4 verzegeld
Toegelaten motormerken: Iame X30, VM en zodra deze beschikbaar is de nieuwe Vortex.
Het betreft hier een primeur in opzet. Motoren die wat lager zijn in compressie, wat slijtage tegen gaat, waardoor ook de schakelklasse budgettair interessant en daardoor bereikbaar wordt voor meer rijders. De motoren worden vanuit de importeurs en hun GK4 zegelpunten verzegeld. Geen geknoei aan motoren ten behoeve van een gelijkwaardige strijd.

2. Aanwijzing van GK4 zegelpunten
De GK4 komt met een nieuw eigen zegel voor diverse klassen.
De GK4 zegelpunten kunnen zelfstandig de motoren in de tweetakt Klassen 125 Automaat en 125 Schakel checken, herstellen en verzegelen.

Op deze wijze houden we het voor u en de aangesloten dealers duidelijk, scherp, eenvoudig en betaalbaar.

We waren prettig verrast toen we de eerste aanmeldingen al binnen zagen komen. Dat gaat helemaal goed komen.


Met vriendelijke groet,

Het GK4 Team
Ben de Feyter
Casper Reinders

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Hoe zit het met de Rotax Max dan? Die zijn al gezegeld...

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
En waar kan je zegelen en wat kost dat?
Ook oude motoren (rotax max) mogelijk om mee te rijden.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 04, 2012 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Helaas, geen aanmelding van mij. Mooi dat 2 en 4 takt gecombineerd wordt maar de automatenklassen word dus een Max klasse.
Had goeie hoop voor toelating van andere motoren maar ben enigzins teleurgesteld. Doch deze keuze was uiteraard te verwachten.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 8:56 am 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Er worden GK4 zegelpunten bekend gemaakt in de volgende nieuwsbrief. Daar kun je je motor laten checken en verzegelen. Alleen GK4 verzegelde motoren worden toegelaten.

Je kunt met alle jaartallen Rotax Max meerijden.

De 125 automaat klasse is niet een klasse voor Rotax Max, maar voor drie merken en typen; Iame X30, Vortex ROK, Rotax Max. We maken wel een keuze voor deze drie, dat klopt. Het is een enkele groep, met 32 beschikbare plaatsen. Dan zijn drie merken voldoende.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Dus met andere woorden, als ik ook Chrono wil rijden moet ik daar een aparte motor voor hebben? Wil ik dan ook reserve motoren hebben, moet ik er in totaal 4 hebben... Rotax heeft al zegels van huis uit, kost dus alleen maar weer meer geld om met de GK4 te kunnen meerijden.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 5:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Of steeds om laten verzegelen is wat omslachtig maar een mogelijkheid Buijs :) altijd voordeliger lijkt me als 2 motoren.

Of mag er 2 zegels op je motor zitten?

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 6:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Hoeveel x30 rijders zijn er in NLD? Ik check marktplaats, maar daar word niets aangeboden.
Rok wel wat meer, maar t gros is toch max. Dus daar komen vast de meeste inschrijvingen voor binnen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
Je mag met 2 zegels rijden ja!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 8:56 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dan moet je wel een shop hebben die chrono en gk4 mag zegelen of niet soms


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 9:26 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
Als je naar het aantal 2-T 125 cc automaat en schakel motoren in Nederland en Belgie kijkt dan zijn er duizenden verkocht, waarvan er op dit moment maar een miniem percentage verzegeld is.
En waarvan een groot gedeelte uberhaupt niet in races is toegestaan, bijvoorbeeld vanwege te oude cilinders.
Rijders die tegen deze problemen aanlopen worden in de gelegenheid gesteld om op een goed niveau in een mooi kampioenschap wedstrijden te gaan rijden. Waar ook nog eens door diverse rijders en dealers om is verzocht. zie maar eens de discussie hierover bij de aankondiging Recreatie Kart Races.
Uitgangspunt is de broodnodige gelijkwaardigheid. De motoren moeten dus wel gecheckt en verzegeld worden.
Als je al met een door een erkend Rotax, Iame of Vortex zegelpunt verzegelde motor rijdt zul je die motoren ook GK4 moeten laten zegelen. Daar heb je geen dubbele motorbezetting voor nodig zoals Martijn meldt. Diverse erkende zegelpunten zijn GK4 zegelpunt.
We richten ons vooral op de grote groep rijders zonder ervaring, met een motor, jong of oud, die gewoon lekker budgettair verantwoord willen racen. Niets meer en niets minder.
Wil je lekker meegaan in de race in veel geld uitgeven om een kampioenschap te behalen ben je bij ons niet op de juiste plek. Dan moet je op andere plekken je heil zoeken.
We zijn geen concurrent en willen dat ook vooral niet zijn voor de grote 2-Takt kampioenschappen als bijvoorbeeld Chrono. Daar zijn de twee klassen niet voor bedoeld.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 11:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Citaat:
We richten ons vooral op de grote groep rijder zonder ervaring, met een motor, jong of oud, die gewoon lekker budgettair verantwoord willen racen. Niets meer en niets minder.


Ik behoor precies tot die groep maar omdat mijn, netzo, standaard motoren zogenaamd niet verzegeld kunnen worden moet ik toch maar een andere motor gaan aanschaffen. Dáág budgettair racen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Laatst bijgewerkt door Deksel op do dec 06, 2012 12:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 12:39 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
en voor de schakels worde het allemaal nieuwe motoren wat deze zijn er hier nog niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 4:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
@ casper:

ik moet Martijn toch 100% gelijk geven...
is het niet wat belachelijk om een rotax met een zegel, de zegel eraf te halen en gewoon een andere erop te hangen...
zegel = controle vooraf en goedgekeurd
waarom zou die motor dan niet conform het reglement zijn?
Ik zou gewoon beide zegels toelaten, dat is handig voor de mensen die andere kampioenschappen meerijden en de motoren die momenteel geen zegel hebben, die kunnen dan gewoon bij de nieuwe zegelpunten een zegel halen. Zo is iedereen tevreden: de jongens kunnen GK4 meerijden met de originele rotax-zegel en jij hebt een meer rijders die meedoen.
Ik dacht toch dat dat de filosofie was van de GK4 of niet? Racen voor de fun EN laag budget aanhouden.

grtz

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2012 9:23 pm 

Geregistreerd: za sep 01, 2012 3:55 pm
Berichten: 177
We hebben met onze vaste dealers bewust gekozen voor ons eigen zegel. Het gaat niet alleen om Rotax, maar ook om de andere twee merken. We hebben in de Rotax ervaring vanaf de eerste meter die er mee gereden wordt en hebben van alles om ons heen zien gebeuren. De open klasse is in eerste instantie bedoeld voor de al deelnemende GK4 dealers en hun klandizie. Daarom onze eigen eerste check op de motor, controle na afloop races en en eigen zegel. We hebben geen vat op overige zegelpunten. De verantwoordelijkheid van een zegel ligt nu volledig binnen de GK4 en haar dealers. Zoals we het in de GK4 in meer klassen doen. En dat loopt gewoon goed.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David