Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 31, 2005 8:48 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Tom,
Bedankt... zand erover... !
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Willumpie
|
Geplaatst: wo jun 01, 2005 2:21 pm |
|
|
Goed zo. Even goede vriendjes weer
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: wo jun 01, 2005 5:20 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
'tuurlijk!
We zijn toch allemaal enthousiast met hetzelfde bezig!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 10:19 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Zojuist is het volgende nieuws op www.kartclubtwente.nl verschenen,
Bericht Technische Commissie|op: 2 juni 2005|
Tot onze spijt moet de Technische Commissie meedelen, dat de beide 390cc motoren die voor controle zijn meegenomen na de laatste race op 29 mei NIET conform het reglement bleken te zijn.
De beide rijders hebben hun behaalde punten op 29 mei ingeleverd. Het klassement is inmiddels aangepast.
Voor de goede orde: deze motoren waren NIET door het lot, zoals bij de 1e twee races, maar door de T.C. aangewezen, en dat is de beide rijders ook op het circuit direct verteld.
De voorzitter van het bestuur, Tom Steverink.
(ik hoop dat dit geplaatst mag worden, zoniet,dan hoor ik het graag!)
Ik post dit om aan te geven het belang van motorcontroles, en het feit dat de 4-takt Kartclub Twente daar toch maar weer zeer proffesioneel mee omgaat. En om even op de vraag van jvd terug te komen, die vroeg naar hoe het gegaan was, nou, ik heb dus gewonnen!
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 10:54 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Tja, het is nu eenmaal de realiteit. Die kun je niet onder stoelen of banken steken.
Tevens is dit juist positieve reclame, want zo worden de "boeven" er uit gepikt en wordt er enkel met gelijke karts gereden!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 10:57 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Ja precies,
Dat bedoelde ik ook juist. Daarom gaf ik ook aan dat dit laat zien dat de 4-takt Kartclub twente efficient en proffesioneel omgaat met dergelijke kwesties. Maar het is wel wat hoor, had jij het verwacht rik?
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 10:59 am |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Nou, nou, boeven?
Ik ben ervan overtuigd, dat er ook nog een stel mensen in onze club rondrijden die helemaal geen verstand hebben van de techniek en het sleutelen dus uitbesteden.
Dan kan het zijn dat je motor, zonder dat je er iets van weet, illegaal is.
Wij als club hebben echter alleen met het lid en zijn/haar motor te maken. Officieel blijf je als lid natuurlijk verantwoordelijk voor je spullen, want we kunnen als clubbestuur geen anderen aanspreken. De rest blijft dus een zaak tussen handelaar/monteur en het lid van de club..
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 11:02 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Inderdaad Tom,
He hebt met het lid te maken, deze is eindverantwoordelijke voor de motor.
Groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 11:11 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heee Maarten,
Van harte jongen.... toch nog de hoogste op het podium....!
Eer naar je werk ... zou ik zegen.
ga zo door !
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 11:17 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Bedankt Paulo!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 11:27 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Nee Maarten,
Had het in licht niet verwacht. Dat er in zwaar wat gerommeld wordt verbaast me niets.
Enne "boeven" was cartoonisch bedoeld natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 2:22 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Wat was er niet conform reglement?
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 3:24 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Sorry, maar dat kunnen we niet mededelen!
We houden de manier van keuren + de dingen waarop we keuren liever geheim. (Overigens was er bij deze motoren geen spoor van twijfel!)
Het reglement is duidelijk: alleen standaardonderdelen te gebruiken en absoluut geen bewerkingen toegestaan. Ook mogen geen onderdelen worden weggelaten.
Iedereen kan dan eigenlijk al wel een beetje bevroeden waar we allemaal naar kijken. En geloof me, na gesprekken met handelaren en technici weten we als technische commissie inmiddels aardig wat van de Honda's + de trucs om hem sneller te maken.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do jun 02, 2005 10:26 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Tom ben ik het niet helemaal mee eens. Het bekend maken van de punt(en) waarop een motor niet voldoet geeft ook een stuk transparantie aan het geheel. Je hoeft niet meteen alles te verklappen waarop je controleerd. Zowieso zit zo'n 390cc blok niet ingewikkeld in elkaar.
Het geeft nl ook inzicht in de aard van de illegaliteit. Vergeet iemand het luchtfilterkousje (in prokart betekend dit disqualificatie) of heeft iemand de drijfstang bewerkt, of de timing of de inlaat enz.
In de rotax max geeft men ook na iedere race duidelijk aan wat conform en niet conform het reglement was.
Ik zie niet echt de toegevoegde waarde van de geheimhouding van de geaardheid van het illegale onderdeel. De hele manier van controleren ligt hier toch niet mee op straat?
Enige (om jou te helpen:-) ) wat ik me kan voorstellen is dat de leveranciers niet willen dat de manier van tunen naar buiten komt, vanwege de tijd en kennis die zij er in steken, dan op straat komt te liggen.
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: vr jun 03, 2005 8:02 am |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Aardig dat je me wilt helpen Rik, maar de T.C. vindt dat het niet algemeen bekend hoeft te zijn hoe en wat zij keurt.
Over de integriteit van de T.C.: de eigenaar van de motor is er altijd bij en weet dus precies wat we doen en hoe. Vraag maar aan Maarten, die er samen met zijn vader bij was. Kan hij meteen vertellen met hoeveel mensen van de T.C. en bestuur we erbij zijn!
Of de handelaren e.e.a. leuk vinden of niet: daar hebben we helemaal geen boodschap aan. Wij behartigen de belangen van onze clubleden en niet die van de handel.
Je mag van me aannemen dat we niet zo knullig zijn dat we meteen afkeuren op iets dat losgelopen is ofzo.
Trouwens: ook bij ons moet het schuimelement om het luchtfilter aanwezig zijn, maar daarop is er tot nu toe nog geeneen afgekeurd.
Tot slot wil ik nog opmerken, dat we natuurlijk steeds kijken hoe dingen elders worden opgelost, maar dat dat nog niet wil zeggen, dat we alles wat door andere organisaties wordt gedaan klakkeloos overnemen. We weten best waar we naartoe willen en denken dat zo ook te bereiken.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|