Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 9:33 am 

Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am
Berichten: 63
Woonplaats: De Lutte
De band is ook gewoon op internet te vinden voor die prijs.. dus echt speciaal lijkt het me niet? :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 9:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Sander

Dat is dan helemaal vreemd, want als organisatie moet je wel nakomen wat je beloofd. Ik neem aan dat Casper de kart-wereld kent en dus weet dat een band aanbieden voor 150 euro nou niet echt heel goedkoop is. Ik denk dat de Heidenau hiervoor een veel betere keus was geweest. En ik zeg dit in het belang van de deelnemers in het kader dat er beloofd is met een goed aanbod te komen. En nee, ik heb geen belang bij extra verkoop van Heidenau. Alleen past deze band toevallig veel beter binnen het plaatje dat Casper heeft geschetst.

Hierbij toch een minpuntje voor een verder goed initiatief...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 10:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Casper,

Off-topic:
Laten we het niet hebben over "dit soort teksten" en "enig fatsoen", dan weet ik er ook nog wel een paar....(Casper Rijnders van Traxx (voorheen of nog steeds) was het toch). En het was een geintje, maar blijkbaar is het een teer punt?

On-topic:
Maar goed, mij maak je niet wijs dat verzendkosten op bijv. de genoemde Heidenau banden a 127 euro tot een totaal van 162 euro gaat komen !
Maar goed, het is niet mijn keuze, ik constateer alleen dat het goedkoper kan en reageer hierop omdat er gesteld werd dat dit een belangrijk punt was bij de overweging voor de keuze welke band er gebruikt ging worden om het een en ander goed betaalbaar te houden.

That's all folks en daarom hebben we een forum om een discussie te hebben toch ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 2:06 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
@Casper, goed dat de bandenkeuze bekend is, je bent toch niet verplicht om deze banden bij kartbaan Oldenzaal te kopen? (neem aan dat er geen merktekens of wat dan ook op zit?)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 7:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Ik vind de keuze van de dunlop sl6 wel goed. hij is niet zo goedkoop als heidnau, duro en noem maar op maar van Dunlop weet je zeker dat je een goede en veilige set banden onder je skelter hebt. en de prijs valt in de middenklasse.

50 euro inschrijfkosten
155 euro setje banden
---------------------
205 euro wedstrijdklaar. excl je brandstof, onderdeeltjes en transport. Dit is niet veel geld voor een wedstrijd en zeker niet omdat het setje banden wel langer mee gaat dan deze wedstrijddag.

als je na gaat dat je bij huurkartracen incl inschrijfgeld, trainen en reiskosten ongeveer op het zelfde bedrag uitkomt,. maar dan met een echte wedstrijdkart zeg ik.. nie klagen maar racen!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 3:21 pm 

Geregistreerd: za aug 29, 2009 3:18 pm
Berichten: 1
o.w.karting bied de SL6 banden voor 135 euro aan.

en dan zit de montage er ook nog bij!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 29, 2009 7:46 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Haarlem
@casper

Ik heb helaas geen mail ontvangen :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 9:51 am 

Geregistreerd: do jun 21, 2007 3:58 pm
Berichten: 69
Heren,
 
Even over het banden verhaal.
Vind het erg jammer wat er nu geroepen word.
Maja denk dat niet te voorkomen is, wat je ook doet er zijn altijd mensen die het er niet mee eens zijn.
Ik lees diverse opmerkingen over heidenau banden. Met deze band is vorig jaar getest op Oldenzaal.
Uitkomst: op vliegbasis twente klaagde ze over geluidsoverlast:P wat piepen.
Daarnaast zijn er nog meer banden getest waaronder sava, Maxxis MH (goed maar nog duurder) enz.
Op een gegeven moment is de vega TL getest van deze was alles aceptabel.
Vandaar dat de Dunlop nog nooit getest was.
Maar denk wel dat de Dunlop SL 6 hiermee te vergelijken is. En het feit dat ze alles uit een zending halen maakt het echt 100% gelijk.
Dus jongen niet zo zuren over de banden. En laten we ook niet zeuren over 20 tientje, dat doet het toch hem toch niet.
Ga erzelf eens staan!! Wees blij dat naar zo’n lange tijd er iemand een wedstrijd wil organiseren.
 
Ben echt benieuwd naar de wedstrijd. En hopelijk varrast daar de banden (maar denk dat dat wel goed komt)
 
Ps. Wie heeft er ervaring met de banden omtrend de bandenspanning enz.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 11:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Bobdebouwer,

Citaat: Dus jongen niet zo zuren over de banden. En laten we ook niet zeuren over 20 tientje, dat doet het toch hem toch niet. Ga erzelf eens staan!! Wees blij dat naar zo’n lange tijd er iemand een wedstrijd wil organiseren.

Hmmmm Bob, je hebt denk ik niet helemaal goed gelezen: ik bedoel het niet als zeuren hoor en ik heb gewoon gezegd dat ik de gekozen band niet helemaal snap, that's all. En ik heb reeds vermeld dat het verder een goed initiatief is dus..........
Maar 20 tientjes is al gauw 200 euri..... is wel de moeite waard hoor.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 12:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@Bobdebouwer, er zullen inderdaad altijd mensen zijn die het niet mee eens zijn met een bandenkeuze, echter zijn het er meestal een stuk minder als de keuze met goede argumenten onderbouwd wordt. In dit geval ontbreken die een beetje, ik kan in ieder geval de redenatie van Wilfred wel volgen.
Aan de andere kant denk ik dat het geen onoverkomelijk probleem moet zijn om gewoon met de Dunlop SL6 te rijden, het evenement zal er niet minder leuk om worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 12:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 29, 2009 7:46 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Haarlem
p.s. heeft er iemand nog een transponder AMB 160 extra liggen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 7:54 pm 

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 8:34 pm
Berichten: 42
Woonplaats: IJmuiden
Een terechte opmerking van Casper denk ik, heb verder geen ervaring met deze band maar vind hetbelangrijk dat hij lang constant blijft.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
voor een enkele racedag kun je rustig voor de duro banden kiezen. Kostprijs honderd euro, daar heb je echter maar 1 dag echt plezier van.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 11:26 am 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Citaat:
Kostprijs honderd euro, daar heb je echter maar 1 dag echt plezier van.

Sorry Roeland, maar dat ben ik niet met je eens, ik heb in het begin van het seizoen een setje duro's gekocht, en heb er van de week nieuwe opgegooid. Dit betekend dat ik meer dan een half seizoen (2 wedstrijddagen en 3 droge trainingen) op het oude setje heb gereden.
Ik ben sowieso wel te spreken over de Duro's want ze zijn dus niet alleen goedkoop en houden het niet alleen lang uit, de grip is ook nog goed.

Ontopic,
Ik heb dit topic nu al een poosje gevolgd zonder te reageren, maar vond het nu toch wel tijd om eens iets te laten horen. Ik vind het een super initiatief en hoop dat het volgend seizoen doorgezet word op meerdere banen, dan kan het nog wel eens zijn dat ik ook wat wedstrijden meepak (ben niet echt snel genoeg om vooraan mee te komen dus houd het geld nog even om uit te geven aan trainingen in de hoop het later wel te kunnen). Over die bandenkeus, ik denk dat de keus wel goed is, er zullen altijd betere of goedkopere banden zijn maar je moet gewoon een keus maken en dan zullen er ook mensen zijn die deze beslissing minder aanstaat.

Veel succes met het organiseren, en hopelijk tot volgend seizoen aan de start!

Groet,
Matthijs Weenk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Zutphen
@Scarto
De duro's schrijf ik tog egt volledig af op 1 wedstrijd dag. En tijdens de training gaan ze bij mij hoogstens 2 trainingen mee. De eerste 20 rondjes heb ik de meeste grip met de banden en daarna is de grip ver te zoeken. Op Eefde zit er tussen de eerste 20 rondjes en de rondjes erna toch zeker een halve seconde per ronde............Ik betaal liever €150 voor een goede set banden, HG2 ofzo.....of liever nog iets meer voor MOJO D3.

_________________
http://WWW.KARTENZO.NL
Birel RX32 - Swissauto SA250


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David