Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Goed idee of niet?
JA DOEN 76%  76%  [ 29 ]
NEE NIET DOEN 24%  24%  [ 9 ]
ik weet het nog niet 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Vincenzo: probleem is dat er al zoveel viertakt-klassen zijn dat het allemaal niet op één dag past. Karting Events organiseert alleen viertaktraces en zonder de prokarts en de 390cc is er al te weinig tijd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik bekijk het zeker niet vanuit een recrereatie rijders oog. heb ook al een stuk of 50 sprint en endurance race's op club en NK niveau op me naam staan met 2/3 er van podiumplaatsen. zowel indoor als outdoor. waarbij ik zelfs opties gekregen heb voor het testen van formule ford, promo95, biland klasse, en het rijden in de super karts. MKS en een bulk aan indoorteams wat helaas niet kon doorgaan vanwege het bekende geld probleem. Ik heb een op indoor gebied bekend groot team gereden ( gratis!! ) waar Dick Freebird ook vandaan gekomen is. en nog een aantal die nu het DRMC rijden. mijn race ervaring is dan wel met huurkarts maar ik weet wel waar ik over praat. en ik weet heelgoed dat iedereen het onderste uit de kan wil halen om ook maar 0.1 seconde sneller te gaan! zo ging ik elke voor elke wedstrijd een keer extra naar de toilet om de nodige grammen er nog ff uit te persen :lol:

recreatie rijden heb ik met rotax-max, world formula B&S en iame komet Promo95 gedaan.

over het indoorrijden wil ik ook nog wat kwijt, die jongens die jij bij het prokart evenement gezien hebt zullen dan wel van die "snakkers" geweest zijn maar uit eigen ervaring kan ik wel vertellen dat snelle nette ronden rijden makkelijker is op een outdoor circuit dan indoor.

dit alles vertel ik niet om op te scheppen, kan er gewoon niet tegen dat er klakkeloos vanuit gegaan wordt dat iemand geen ervaring heeft,..

dat uit de wereld geholpen, :D

Over het gelijkwaardig racen en een vast reglement, dat is ook wat ik bedoel. het is niet de bedoeling een aparte klasse te starten voor imitaties maar gewoon Honda + imitatie bij elkaar om het gewoon nog goedkoper te kunnen maken en de velden daardoor aan te vullen. en aangezien de imitaties 100% gelijk zijn aan de Honda varianten zouden ze in principe klaargemaakt worden naar de reglementen van het VKCT. ben de paauw heeft ook een advertentie op marktplaats staan waar hij (aan de foto's te zien ) imitatie 390cc aanbiedt race klaar voor 1295,- euro. "OP=OP wees er snel bij"
http://link.marktplaats.nl/254927374

zoals eerder gezegd bestel ik er sowieso 1 om te kijken of het echt gelijk is en dan stel ik het voor aan de betreffende organisatie(s) en wil ik proberen dealer worden van de betreffende motor.

@energy390: ik bedoelde ook niet dat de clubs samen moesten gaan, als ik dat wel zo heb gezegd is dat mijn fout geweest. wat ik ook bedoelde samen de wedstrijden organiseren zodat je bij wijze van geen velden van 10 en 15 deelnemers hebt maar een veld van 25 deelnemers, plus de afwisseling van circuits met bijvoorbeeld ook een uitstap naar emsburen wat daar ook niet ver vandaan ligt. dan maak je het in mijn ogen interessanter dan wanneer je apart een kampioenschap organiseert. een frisse blik van een "recreatie rijder" heeft misschien een beter effect dan jaren lang het zelfde te volgen totdat het doodbloed.

ik begrijp ook goed dat je de NK klassen aanhoudt omdat dit de grotere klassen zijn en wat naamsbekendheid heeft. maar ik vind een kleine stille RK1 gewoon niet bij een senior rijder passen. daar past zo'n grote pruttel machine beter bij ;)

@vincenzo, dat met de zaterdag/ zondag gaat niet werken omdat de zaterdag vooral voor trainen gebruikt wordt. plus dat de relatie 2-takt / 4-takt ook niet altijd goed ligt ;)


NOGMAALS, het gaat niet om het opzetten van een Nieuw kampioenschap. maar om het aanpassen van het verouderde kampioenschap.


en ja we zijn nog steeds forumvrienden :mrgreen:

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 10:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Samen organiseren had wel gekunt inderdaad. Echter velden van 15 karts is voor ons en oldenzaal al genoeg omdat er al niet meer dan 15 karts tegelijk de baan in mogen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ah oke :o bij nader inzien ook wel logisch omdat beide banen niet heel erg lang zijn.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 6:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
hha thx :P

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 7:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
met 2/3 er van podiumplaatsen ... waarbij ik zelfs opties gekregen heb voor het testen van formule ford ... groot team gereden ( gratis!! )


Citaat:
dit alles vertel ik niet om op te scheppen


:D :D

Ik ben wel jaloers trouwens! ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 9:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Hmm ik zit na te denken om een 4 takt er bij te kopen.. het is alleen zo veel pruts werk om motoren te wisselen..
(ik wil wel eens op oldenzaal en bij zutphen rijden met eigen materiaal), ik ben er nog niet overuit..
Het is opzich wel een goedkopere klasse, dan zou ik mijn icc als hobby ernaast kunnen rijden ;)
Ik weet alleen niet of ik wel zit te wachten op dat gesleutel elke keer ... (blokjes wisselen van frame)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 9:45 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Ik ga er verder niet op in Hendrik, je zult best wel wat rijervaring hebben, maar het blijven huurkarts. Verhalen over autosport vind ik niet zo interessant, ik heb voor volgend jaar ook een stoeltje aangeboden gekregen, so what? Met genoeg geld kan iedereen in een auto stappen, daarvan rijden genoeg voorbeelden rond op de nationale circuits. Niet dat ik daarmee een kwalificatie aan jouw rijkwaliteiten wil geven, maar alleen om aan te geven dat het mij niet zoveel zegt.

Heel veel aspecten waar je met een 'eigen' kart mee te maken krijgt, heb je in een huurkart niet in de hand en heb je je dus nooit druk om hoeven maken. Om een voorbeeld te geven... Als wij motoren uit dezelfde serie op de testbank hebben, dan kan daar tussen het ene en het andere onderdeel al 0.2s per rondje verschil in zitten, terwijl je op het oog niet kunt beoordelen of ze anders zijn.

Als Honda het met z'n toleranties al niet echt nauw neemt, ga jij me dan vertellen dat die wokkietokkiemotoren volgens betere toleranties zijn gebouwd? Je hebt al geluk als ze de voorschriften die Honda in z'n servicemanual geeft halen. Het prijsverschil moet ergens vandaan komen. Als je dat op die manier gaat toestaan, ga je op den duur mensen verplichten om dan ook die blokken erbij te kopen om daar de snellere onderdelen uit te selecteren als ze willen blijven winnen. Goedkoop wordt het daar niet van.

Ongetwijfeld staan er geen gedocumenteerde merktekens in. Dus als ik naar mijn motortuner loop en hem een ander profiel op m'n nokkenas laat maken, dan kan jij als organisator nooit bewijzen dat het niet hoort. En ik kom er gewoon mee weg, want het kan uit een imitatiemotor komen. Of de kopjes, idemdito. De flow is een belangrijke bottleneck voor de originele koppen, maar als ik daar thuis flijtig met m'n freesje aan de gang ga, kan niemand bewijzen dat dat niet gewoon een kind bij de fabriek in Bangladesh heeft gedaan.

Nogmaals, ik vind elk initiatief om de kartsport betaalbaar te maken en te houden perfect! Alleen ben je in mijn ogen met die imitatiemotoren op de verkeerde weg omdat het uiteindelijk erg lastig wordt om op een fatsoenlijke manier je technisch reglement op orde te krijgen, te handhaven en uiteindelijk je klasse betaalbaar te houden.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik weet dat elk motorblok niet het zelfde is ook al komen ze na elkaar van de lopende band, er zit altijd een bepaalde afwijkings percentage in. daarom hebben die topteams in de rotax-max en toen der tijd in de 100cc klasse ook een batterij aan motoren op voorraad waar van best presterend motoren op de kart kwam en de rest als reserve of training gebruikt wordt. zo hebben de super teams ook 2 chassis voor elk wedstrijd een nat en droog weer chassis en slijten ze er een aantal in het jaar omdat het chassis naar een bepaalde tijd zijn eigenschappen verliest en misschien een paar tienden langzamer worden, ook al kan je er als leek er weinig aan zien. maar zo zit er ook verschil tussen elke band, fusee, stoel, uitlaat en noem maar op. niets kan 100% gelijk zijn.

eigenlijk iedereen die een beetje verstand van de sport heeft kent deze feiten. als dit niet zo was, dan was de sport vanzelf al betaalbaar voor iedereen om voorin mee te rijden.

ik weet niet of je een aantal post van mij terug gelezen hebt, maar de revisie onderdelen die in de honda motoren gebruikt worden, zijn vaak ook allemaal chinees. het prijsverschil zit hem in; je betaald voor honda, je betaald voor de ontwikkeling, je betaald voor tussen leveranciers, je betaald de Nederlandse BTW, en je betaald de dealer.

die "wokkietokkie" komt direct van de fabriek, is gebouwd volgens een bestaande versie. heeft geen naam maar is verder 100% het zelfde, je betaald alleen verzendkosten+btw. en dat is de reden van de prijs.

en als er al een kwaliteitsverschil in zit qua levensduur dan is dat zo. dan heb je i.p.v. 200uur grote revisie na pakweg 160uur grote revisie. ik denk niet dat iemand daar van opkijkt.

en natuurlijk staan er gedocumenteerde merktekens en maatvoeringen in anders kan je nooit een exacte revisie onderdeel bestellen voor de juiste motor uitvoering. dat is lariekoek. en als je wilt kan je bijna alles vervalsen als je daar de kennis voor hebt. en dat gebeurd ook en sommigen komen er een tijdje mee weg. maar zo kan je overal een punt achter zoeken.

een reglement hoeft niet moeilijk en duur te zijn, stel een bepaald aantal motoren merken (maximaal 3 of 4) aan met de betreffende "betrouwbare" dealers die ze klaar kunnen maken, en voer die in het reglement. mensen die het reglement niet volgen vallen vanzelf door de mand. laat steekproefgewijs de motoren testen/nakijken en dan kom je al een heel eind. ik durf te wedden dat het moeilijker is om de klasse vt-250 te controleren om maar een voorbeeld te noemen. met de grote verschillen tussen de merken.

zo kunnen de trouwe honda fanaten honda blijven rijden, en de mensen met minder geld of die er minder voor willen betalen een wokitoki.

hoe gaat dat eigenlijk bij de kings of karting HVB83? hoe controleren ze daar op legaliteit?

EDIT: met de huurkarts hadden we echt ook wel manieren om de kart wat anders af te stellen. als je vond dat je vooraan te weinig grip had, drukten je ff met je nagel op het ventiel. want met een zachtere band heb je meer wrijving. achter kon ook wel maar was lastig bij te komen wanneer je stilstond in de pit zonder dat het opvalt :)

mvg
hendrik

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op do jun 18, 2009 7:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 7:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Matthijs schreef:
Citaat:
met 2/3 er van podiumplaatsen ... waarbij ik zelfs opties gekregen heb voor het testen van formule ford ... groot team gereden ( gratis!! )


Citaat:
dit alles vertel ik niet om op te scheppen


:D :D

Ik ben wel jaloers trouwens! ;)


hoeft niet hoor ;) jij rijdt nu nog.. ik niet meer :)

als ik toen der tijd de juiste beslissingen had gemaakt en niet de onzekerheid had gehad, had ik misschien al wel wat anders gedaan dan wat ik nu doe. ouders met geld en een vader had ook wel kunnen helpen.

vandaar nu mijn motto: je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van dingen die je Niet hebt gedaan! :P

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 9:08 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
De Honda's worden in Thailand gemaakt.

In de Kings hebben ze het technisch reglement afgelopen winter nog eens extra onder handen genomen om wat gaten te dichten. Het was niet dat er nog veel ruimte was om echt vals te spelen, maar nu zijn er gewoon een aantal onduidelijkheden weggenomen. Tuurlijk blijft er altijd wel ergens wat op aan te merken, maar het technisch reglement hebben ze gewoon goed voor elkaar als je het mij vraagt. In de top ontloopt het elkaar motorisch nauwelijks, terwijl die toch allemaal verschillende tuners gebruiken. En de motorkeuringen zijn wel zo streng dat mensen gewoon oppassen dat ze niet illegaal rondrijden, de pakkans is te groot.

Ook is het bij ons beter geregeld dan bijvoorbeeld in Engeland. Daar mogen ze gewoon alle onderdelen uit verschillende blokken door elkaar gebruiken, en hoeven ze maar met 1 koppakking te rijden. Het gevolg is dat er tuners zijn die gewoon uit 500 blokken de beste onderdelen selecteren, om zodoende de snelste motoren te bouwen. Die gaan dan voor 1800 pond per stuk (!) over de toonbank. Bij ons hebben ze simpel gesteld dat je kopinhoud 22,5cc moet zijn, daardoor werkt het selecteren van onderdelen niet meer, want je komt ook zonder exotische onderdelen makkelijk aan die inhoud.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 9:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Doetinchem
Hey Hendrik,

Ik denk dat er gewoon gekeken moet worden hoe snel zo`n blok is in vergelijking met een standaard honda. Zijn ze evensnel dan is het een goede oplossing om het karten iets goedkoper te maken anders werkt het niet. Was je nog van plan om zo`n blok aan te schaffen? Ik ben wel benieuwd.

mvg Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 7:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
dat is wel een goede oplossing dan inderdaad! scheelt een hoop tuningskosten! maar in engeland is het startveld wel bomvol toch? heb ik ergens opgevangen. Zit er nog een beetje leven in de KoK? of wordt het daar ook minder en minder qua deelnemers? op de site las ik dat jullie in totaal iets van 20 karts hebben.

@peter vriezen. ja ik ben van plan om eerst 1 blok te bestellen. ik heb de mogelijkheid om het via luchttransport te laten komen of via zee. via zee kost het maar iets van 30/ 40 euro maar moet je de verdere transport zelf regelen + douane e.d. en het is 40 dagen onderweg.

via luchttransport kost het me 272usd extra maar wordt hij thuis afgeleverd en hij is er in 4 dagen. dus dan wordt de prijs 129+272= 401usd, oftewel: € 288,00 euro in totaal. ik weet niet hoe het dan met BTW zit maar moet ik nog ff uitzoeken. en ik moet ook ff kijken of ik dat zo kan bestellen i.v.m. douane en dergelijke, ik heb nog geen idee of ik daar te maken mee krijg.

in een volle zeecontainer passen 240 motorblokken in. dat kost maar 790 euro. dus in verhouding is dat nog goedkoper maarja.. wel wat veel ;)

EDIT: voor de 4-takt/ 390cc kenners. wat moet er precies allemaal gemonteerd/veranderd worden om het blokje rijklaar/raceklaar te maken. ik doel hier op de belangrijke dingen en de optionele dingen wat levensduur kan verbeteren bijv.

motorblok 390cc: € 288,-
koppeling scuco: € 195,-
Uitlaat+spruit: € 100,- +/-
brandsofpomp: € 35,00
motorplaat: € 35,00

Bedankt!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 7:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
wat er bij kct en kce gebeurde

tank eraf slijpen
toerenbegrenser eruit
vacuum aansluiting maken in het inlaatspruitstuk
koppeling erop
motorsteun erop
uitlaat spruitstuk met 100cc einddemper

eventueel glijlagering toepassen in big-end
ben ik iets vergeten?

owja bij tks passsen ze de ontsteking iets aan

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
op zich valt het dus nog mee. die glij lagering, is dat echt belangrijk of scheelt het niet erg veel?

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David