Auteur |
Bericht |
vt250.de
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 12:55 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am Berichten: 22
|
The better way to reduce rpm is a given gear ratio by the organisator for each track. It makes cheating by special boxes impossible and can be used with every engine.
|
|
Omhoog |
|
|
Karting Events
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 7:48 pm |
|
Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am Berichten: 212
|
@Wilfred. Jammer dat ik daar niemand over hoorde toen de GK4 zijn intrede deed. @ VT250.de. Onzin natuurlijk! Daarmee zou je de rijders die te zwaar zijn gelijk mee uitschakelen.
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 8:09 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Als je te zwaar bent ben je zowiezo kansloos!!! daar helpen alleen gewichtsklasses tegen.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 8:30 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
Ik ben blij dat jij t ook nog een keer probeert len,en je hebt gelijk kansloze discussie!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Karting Events
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 8:44 pm |
|
Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am Berichten: 212
|
@ Dobbert (waarom zijn er op dit forum gebruikers met een nick-name?). Wat ik natuurlijk bedoel, en ik zal dat voor jou uitleggen, is dat als een rijder een paar kilo te zwaar is hij (of zij) met een groter achtertandwiel nog aardig kan scoren. Ben je 30kg te zwaar ben je inderdaad kansloos en zou een andere sport beter zijn. Bedankt Bas! Leuk dat je met onze winterrace meedoet op 20 jan....
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 9:34 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@len wist niet dat jij ook superkarts toelaat?
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 10:51 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
@ meneer Events of mag ik je bij je voornaam Karting noemen?
Met een groter tandwiel ga je het echt niet redden daarmee compenseer je misschien trekkracht maar lever je ook keihard in op top, en aardig scoren daar doe je het niet voor, als iemand meedoet doet hij mee omdat hij een kans wilt maken lijkt me. Zelfs op een trainingdag wil je hard gaan en degene voor je inhalen!
Andere sport voor wat zwaardere personen is natuurlijk bullshit, dacht dat onder andere jullie voor toegankelijkheid stonden toch? Waarom niet iedereen bij elkaar voor een groter startveld en in 2 gewichtsklasses. Kost je een beker meer (ok 3) en een de zwaardere kan ook wat winnen een keer?
Nicknames waarom niet? En is het wel een Nickname?
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo jan 09, 2013 11:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Euh Dobbert... op de vorige pagina schrijft meneer van Leeuwen netjes zijn naam hoor.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 12:23 am |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Dat weet ik het ging erom of er een nickname staat of niet. Niemand die bij elke post zijn volledige naam onderschrijft vandaar. En kleinerende taal, Citaat: en ik zal dat voor jou uitleggen ben geen idioot. Al met al lijkt ook dit een aardig onderonsje tussen leveranciers en organisator. Maar vind best, kijk maar
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 9:31 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@dobbert sorry? Ik verkoop geen vt motoren,ik vind alleen dat er onzin geroepen word over de 1000 toeren terug draaien van de motoren!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
vt250.de
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 10:31 am |
|
Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am Berichten: 22
|
I guessed so. You don't sell vt250, so you also don't repair them or am I wrong? Do you at least drive one? I am just asking to see what competence is behind your posts. Besides, i just heard that at this time there is no way to limit the older SA engines. maybe in future, may be. At this time they are out. with fixed gear ratio they could continue. But it saves them more money when they buy a new engine. A few kg more are no problem. 180 kg and this point is solved in a good way for all. I think the GK4 works for Nk. People who don't want or can't limit their engines will choose NAB or switch to schakelkart. For the rest, mainly new sa, is no need to choose a "multibrand" competition. They will have a better and more professional home at an official series. will NK control engines by unipro or alspy?
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 11:29 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@vt300.de ik heb een kartshop en maak mijn standpunt duidelijk! Je roept veel maar luistert totaal niet naar de argumenten die er aangevoerd worden. Als jij van mening bent dat je niet terug wil naar 12000 toeren moet je fijn bij de nab gaan rijden,wellicht kunnen jullie ze daar overtuigen dat de slijtage van de motor bij 18000 toeren niet meer is als bij 13000 toeren!! mij in elk geval niet! ik ga ook niet meer in op [in mijn ogen] onzin die je verkoopt hier. Succes met je wedstrijden,dat je maar veel toeren mag draaien in de toekomst!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
BS36
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 12:14 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 4:25 pm Berichten: 6 Woonplaats: Huissen
|
Volgens mij ontkent vt250.de helemaal niet dat minder toeren minder slijtage betekent. Dit minder toeren minder slijtage betekent lijkt mij duidelijk.
Echter het is maar de vraag of het tot de gestelde kostenbesparing lijdt (kwadratisch). Wat wel zeker is dat een reductie ook extra kosten met zich mee brengt (andere cdi box onder andere) en dat je er in prestaties op achteruit gaat.
En wat als blijkt dat reductie naar 12000 niet genoeg is en dat iedereen nagenoeg dezelfde kosten maakt, gaan we dan volgend jaar naar 11000 en het jaar erop naar 10000....
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 1:03 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Bas? begrijp dat je geen zakelijke verbinding hebt met K E, prima toch? Hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Doelde op de makers van de motoren, lijkt me duidelijk.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
vt250.de
|
Geplaatst: do jan 10, 2013 2:31 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am Berichten: 22
|
We were racing vt250 with 13.000 for more than 4 years with several types of engines. The only engine with problems at this level was the vampire. Diegowie then selled a version with 12k. That was about 3 years ago, now these problems are solved and even this engine runs well. We also raced vt250 Junior at ADAC Masters. Limited to 10 k with smaller carb. The service intervals there were the same as now with the big engines. Some after every race, some after the last of six. Thats the reality. Do you really think any racer will extend the overhaul intervals? You have to buy new cdis, in the worst case a new engine. For some its costless, right. New Swissauto owners. To prevent bigger loss of laptimes it is thought about introducing Vega XH Tires. Just 30 Euros more per Set. 9 races, 18 Sets = 540 Euros. I'm afraid they will even that explain with "cost reduction" . Using a set for race day and training, perhaps together with shorter races so you need only 9 Sets.
|
|
Omhoog |
|
|