Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:40 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@Joris: Dat zeg ik @energy390: die concept gebruiken ze ook in het MKS kampioenschap. iedere wedstrijd loten wel motorblok je gebruikt. @kartje: zit er aan te denken eerst 1 motor te bestellen en kijken wat het is! ik bedoel voor 100 euro... ik moet alleen ff kijken wat ik hier in nederland allemaal nog moet betalen. als ik het zo lees op belastingdienst.nl dan moet je voor een aankoopbedrag van 22 tot 150 euro alleen de BTW te betalen. en de transportkosten van rotterdam naar eelde.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:51 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Maar als je zo'n blok hebt moet je hem toch nog aanpassen voor een kart of niet zoals motorsteun en koppeling.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 7:14 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Motorsteunen Koppeling ( moet je vaak ook de krukastap op maat maken ) benzine pompje ( of je moet de tank op de motoren houden, doen ze in de karting bijna nooit ) Evt. Uitlaat.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 7:49 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
krukas maat is 25mm geloof ik!? kan dat kloppen?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Peter Vriezen
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 10:05 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm Berichten: 51 Woonplaats: Doetinchem
|
Hoi Hendrik, Ik vind het echt een goed idee. Als die blokjes echt rond de €100 euro kosten dan zie ik wel potentie in je plan! Ik blijf dit topic zeker volgen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jun 15, 2009 10:26 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ho ho 100 euro in china he moet dan nog wel verscheept en ingevoerd worden en klaar gemaakt voor op een kart! maar dan is het nog een scheentje van wat een honda kost! morgen weet ik meer
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Peter Vriezen
|
Geplaatst: di jun 16, 2009 2:01 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm Berichten: 51 Woonplaats: Doetinchem
|
Hahah oké €100 euro in china, voor dat hier allemaal spannende verhalen ontstaan van blokjes voor €100 maar toch, ben benieuwd!
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di jun 16, 2009 2:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Bij Karting Events ga je hoe dan ook geen ruimte vinden, die wedstrijddagen zitten al bomvol en dit jaar hebben ze de prokarts al geschrapt vanwege gebrek aan interesse voor de sprint. De 390 reed in het verleden al in dat veld mee, maar die hebben ze een paar jaar geleden al laten vallen, omdat er echt nog maar 3 ofzo rondreden. Kortom, Karting Events zal er echt niet op zitten te wachten. Je zegt zelf immers al dat het aantal deelnemers en wedstrijden steeds meer afneemt. Dan zou er een lichtje moeten gaan branden... Face it, de 390 is gewoon geweest. Er zijn teveel betere alternatieven beschikbaar. Wat het rijden zo duur maakt is je onderhoud aan de kart, banden, trainingsgeld etc. De aanschaf van je blok is peanuts in vergelijking met de rest, als je het serieus wilt doen. En op een gegeven moment groeit elke klasse die oorspronkelijk als budgetklasse was bedoeld ook uit tot een klasse waarin waanzinnige bedragen worden gespendeerd om net wat sneller dan de rest te zijn. Daarom is het onder de vlag van de KNAF in mijn ogen niet te doen om met allerlei verschillende (en Chinese imitaties) merken blokken te gaan rijden zonder dat de homologatie goed is geregeld, dan vraag je om problemen en controleren kan je ook niet, dus straffen uitdelen ook niet. Misschien dat die ANKV er wel wat mee kan, maar ook daar zul je na verloop van tijd krijgen dat mensen toch gaan valsspelen om een voordeel op de concurrentie te hebben. Zelfs als ze ooit begonnen met de intentie om gewoon gezellig te racen. En daar moet je als deelnemer tegen kunnen. Als ze gaan controleren, dan is een beetje het idee van een hobbyclub er weer af. Kortom, ik zie het niet gauw gebeuren. Houd je van 'goedkoop' racen dan kan je in de Kings gaan rijden, wil je sprinten voor relatief weinig geld, dan zou ik gewoon lekker een RK1 kopen.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 16, 2009 11:50 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
je hebt grotendeels ( in mijn ogen ) gelijk HVB83. Alleen denk ik dat er nog genoeg potentie is voor een 390cc klasse. de 390cc is al die jaren altijd wel een redelijk tot goed gevulde klasse geweest. alleen moet elke klasse met de tijd mee groeien om te blijven bestaan. dat heeft de honda 390cc klasse in mijn ogen niet gedaan door puur op eigen circuits te blijven rijden en niet wat meer in de omgeving, Afwisseling. het was denk ik ook beter geweest als Eefde en VKCT samen gingen organiseren en niet elk een apart kampioenschap! de circuits zitten vlak bij elkaar. nog een reden is dat de kartsport steeds duurder wordt en dat je dan moet kijken of er ook alternatieven zijn dan de honda 390cc ( raceklaar 1700 euro heb ik begrepen ) en die 390cc's zijn er genoeg voor de helft of minder van dat geld. Ik denk dat met het invoeren van een open 390cc klasse je wel weer intresse kunt opwekken, misschien niet voor karting events maar misschien wel voor ANKV of eefde/vkct. eind juli ben ik van plan de motor te bestellen en daarbij een 2e hands chassis voor een spotprijs om te testen of het echt potentie heeft. daarna denk ik wel het te gaan voorstellen mocht het succesvol zijn. Ik weet niet of RK1 wel een succes wordt voor laten we zeggen 16+ en ik denk dat omdat het een klein motortje is van 150cc met een raar ogend uitlaat'je. ook al zijn de prestaties ongeveer gelijk. Prokart is wel een leuke klasse, ook hier zijn exacte honda replica´s voor te krijgen vanaf 50 euro ongeveer
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 7:06 am |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
das wel goedkoop maar hoe zit het dan met racen? kan dat doorgaan
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 7:38 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hendrik1985 schreef: de 390cc is al die jaren altijd wel een redelijk tot goed gevulde klasse geweest. Toen wij begonnen met karten was de pro-kart klasse dat ook , overvolle startvelden, en spanning van start tot finish. totdat.......er met de sprints vorig jaar nog maar 3 a 4 teams meededen, en dan is de lol ervanaf. Bovendien Hendrik, is recreatief rijden met je kart wel een ander verhaal als wedstrijd rijden, en geloof me, ik spreek uit ervaring. Ben blij, dat mijn eerdere mening ook door Hans gedeeld wordt, maar wens je toch heel veel succes met het eventueel opstarten van een nieuwe raceklasse.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 8:55 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Maar jaren geleden waren er ook geen goede alternatieven voorhanden, die zijn er nu wel. Een 390 rijdt absoluut leuk, dat zul je mij dan ook niet horen zeggen. Maar de manier waarop de RK1 is opgezet is gewoon slim gedaan, en het is dan maar 150cc, kwa rondetijden zullen de 2 voor m'n gevoel redelijk gelijk zijn. Zoals Alex zegt is jouw visie vanuit de recreatierijder gedacht, daar is helemaal niks mis mee, maar wedstrijdrijden is iets heel anders. Misschien dat er een paar zijn die écht 100% onder het credo meedoen "erbij zijn is belangrijker dan winnen". Maar zodra mensen een keer of 2 op die manier hebben gereden zullen de mensen die serieus zijn (en die dus vaker mee willen doen, waar je het uiteindelijk als organisatie van moet hebben) toch op een gelijkwaardige manier willen racen. Zodra ze het idee hebben dat ze worden beduveld omdat een ander met snellere onderdelen rijdt, dan haken velen gewoon af, ze willen een gelijkwaardige kans om te winnen. Dat ze het zelf niet trekken omdat ze minder goed rijden dan een ander, dat vinden de meesten dan weer minder erg, dan weten ze dat ze daaraan moeten werken. Ik zag het laatst in de Kings nog, een team met nieuwe rijders, kunnen opzich leuk rijden in de indoor, maar die dachten dat ze gelijk vooraan mee konden doen op een buitenbaan, met alles wat erbij komt kijken. Die kregen ruzie omdat de ene gewoon leuk mee wilde rijden en de ander wilde eigenlijk alleen voor de bekers meedoen, ze hebben om 1u 's nachts hun spullen ingepakt en zijn naar huis gegaan. Terwijl het toch als een vriendengroepje is begonnen, ze hadden nog niet eens een wedstrijd gereden. Ja, zo'n wedstrijdelement haalt in sommigen het mooiste naar boven.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 4:19 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ook leuk dat je kan zien voor mensen die willen gaan karten en dan kijken dat ze denken he 390cc is leuk dat er ook meer 390cc rijders komen
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 5:14 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@hendrik, als afwisseling en het dichtbij elkaar liggen van de club de enigste zaken waren waarin we overeen kwamen om samen te gaan dan was het zeker geen probleem geweest. Echter is Eefde een hele andere club als de club die in oldenzaal "bestond". Beiden hielden/houden er een zeg maar hele andere cultuur/drijfveer op na. Samenwerken was een optie, samengaan zeker niet! In Eefde kiezen we er al een aantal jaren voor om de NK klassen ook binnen onze club te handhaven, aangevult met de klasse honda 390cc volgens het oude vkct regelement. Echter worden motoren die bijna voldoen ook toegelaten, mits ze niet getuned zijn. De klasse is dit seizoen na een minder seizoen vorig jaar weer groeiende. Tevens zullen wij als club moeilijk ons regelement voor de 390 kunnen aanpassen, want dan zouden de huidige 390 bezitters ook weer wat anders moeten kopen/aanpassen. Imitatie zou bij ons toelaatbaar kunnen worden mits de blokjes worden klaargemaakt volgens het vkct regelement. De rk1 klasse is echter de klasse waar we ons op moeten richten wat betreft de toekomst, je ziet dat er bij de nk's veel van deze karts aan de start komen (meen ca 30 of meer). Als je echter een nieuwe klasse wilt oprichten en ook landelijk nk's wilt laten rijden dan zul je toch eerst moeten zorgen dat je regionaal een behoorlijke groep hebt, dan maak je kans om bij de organisatoren interessant te worden. Een andere mogelijkheid is natuurlijk met veel geld een klasse in het leven roepen (bswf, rk1, rotaxmax) en binnen enkele jaren een goed concept neer te zetten. Denk echter dat het laatste het beste werkt, andere opties zijn er bijna niet.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: wo jun 17, 2009 6:40 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ik weet niet of het bestaat misschien een beedje stom maarja ik doe het tog, stel er zijn op zaterdag ochtend training en zaterdag middag alle 4 takt races en dan zondag ochted training en dan race voor 2 takt
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|