Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ] 

Ben je van plan eens mee te komen doen in een van de raceklassen of de huurkartrace?
Jazeker! 36%  36%  [ 5 ]
Ja mischien, als ik tijd heb 21%  21%  [ 3 ]
Ik heb geen 4-takt kart, en een huurkartrace lijkt me niks 21%  21%  [ 3 ]
Nee sorry, dat trekt me niet.. 21%  21%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 14
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2005 6:40 pm 

leuk rik!

Hoop voor je dat je morgen rol van betekenis hebt!
zie je morgen!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 2:09 pm 

Hoppa, helaas klein startveld.

Wel poleposition met 1 tiende voorsprong
Winst in race 1 met 2sec voorsprong
Winst in race 2 met 4,5 sec. voorsprong

Snelste ronde 32.62, 2 tiende sneller dan nr2

Lekker weekendje dus. Skeurijzer ook tevreden?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 4:00 pm 

Hee Rik,

Gefeliciteerd man met het behaalde resultaat...

Zo zie je maar weer dat er wel degelijk Forumleden zijn die op het Podium komen.

suc6.

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 4:40 pm 

mwa ik had wat minder schik dit keer.
Waren 24 man ingeschreven, groepen werden verdeeld in de 'vaste'rijders, en de mensen die voor het eerst meededen. Om op die manier eerlijk de punten te verdelen.

Training ging heeel slecht (was rotax max gewent, dus moest weer even wennen)

Kwali ging wel stukje beter, als vijfde gewalificeerd (hoogste tot nu toe)

race 1 als 5e gestart, maar die kerel die voor mij in die kart reed, had beetje lomp gereden, dus ik moest eerst de banden weer glad rijden. Maar daar was geen tijd voor, dus was de eerste paar rondjes beetje glijden, in de weg rijden, en tikken geven en ontvangen. Maar toch p5 vast kunnen houden. Later door kunnen rijden naar p3, tot mn kartmaat eraan kwam, en die wou ff lol trappen. Geen probleem. Beetje duwen glijden, en hele tijd van positie wisselen. De groep waarmee we zo aan het knokken waren werd iets groter, dus elk foutje werd had afgestraft. 2 keer over naar de buitenkant getikt, en weer terug gekomen. Maar de derde keer dat ik wijd ging, gingen er weer 3 man voorbij, maar had ik te weinig ronden om weer aan te vallen. Dus als 7e geeindig.

Maar vanaf dat moment ging alles niet meer helemaal lekker.
Iedereen moest opeens weer in een andere kart, de groepen werden opgesplitst. En jawel de eerste 6 van elke groep kwamen bij elkaar. Dus ik zat daar niet bij. Ik zat dus in groep 2. Tussen de rijders die voor het eerst rijden. Daar had ik wel de balen van, omdat alleen de groep 1 rijders de punten zouden krijgen, omdat zij elke keer komen. Dit is dus beetje vaag en vreemd, en ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de punten, want je zult begrijpen dat ik hier niet zo blij mee ben.
De race zelf was appeltje eitje. 14 seconde voorsprong op de nr 2. Dus ook daar weinig spanning voor mij.
Dan komen we bij de prijsuitreiking, en hebben ze nog de groepen appart. En dan word ik uitgeroepen tot de winnaar van de verliezersronde...........hallo jezus......hadden ze geen andere naam kunnen bedenken..........pfff.........

Ook het baanpersoneel van oldenzaal is knudde. (NIET de kartclub, deze is prima)

Maar goed, eerdaags zal het klassement wel op internet verscheinen, en dan ben ik wel benieuwd hoe ze de punten verdeeld hebben. En dan is het nog maar de vraag of ik de volgende keer weer de huurrace mee rijd.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 5:42 pm 

Das balen skeurijzer. Beetje rare gang van zaken. Snel zorgen dat je met je eigen kart wedstrijden kan gaan rijden, dan ben je hiervan verlost. Weet je verder nog uitslagen?

gr. roeland

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 5:46 pm 

Klopt Energy 390, daar ga ik nou ook voor, want de huurkarts heb ik echt weinig schik van...........ik wil wel eens wat harder gaan, en alles in eigen hand hebben.

verder weet ik geen uitslagen...........heb ik me ook niet zo mee bezig gehouden :)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 6:07 pm 

wat ik weet is dat maarten jansen volgens mij de pre-finale gewonnen heeft

maar weet zo niet wat ie in de finale heeft gedaan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 6:45 pm 

:)

Dat klopt. En in de finale werd ik door een deelnemer op het rechte stuk zo ingehaald. Dit is opmerkelijk daar dit normaal gesproken niet kan als de voorligger geen fout maakt bij het opkomen van het rechte stuk. Ik ben niet iemand die direct met een vingertje wijst, maar dit lijkt er haast op alsof de motor van deze jongen dan net wat harder loopt dan de bedoeling is. De motor moest er dan ook af voor technische keuring, en ik moet zeggen dat ik deze keer toch wat meer benieuwd ben naar de uitslag hiervan dan normaal gesproken. Zoals ik al eerder zei, ik ben niet iemand die met het vingertje loopt te wijzen, want ik vind wat dat betreft dat zodra mensen niet winnen, ze direct zeuren over motoren die niet kloppen. Alleen werd ik deze keer wel op een opmerkelijke manier ingehaald op het rechte stuk. Een zodanige manier waarvan ik zelf uit ervaring weet dat dat onder die omstandigheden, met de manier waarmee ik het rechte stuk op kwam, niet mogelijk is met een reglementaire motor. Maar goed, tweede overall, dus geen schande, maar ik wacht rustig de keuring af.

Groeten!
Maarten Jansen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 6:50 pm 

SkeurijzeR,

Wat vervelend allemaal voor je.... ja ik heb je zien rijden en je hebt zelfs
in mijn Kart gereden... en ja ik moet zeggen dat je zeker goed kan rijden
en echt niet bij die kneuzen van de verliezersronde thuis hoort.

Het verbaasd met wel een beetje.... Maarten heeft meer reclame gemaakt voor deze race dan Albert Heijn doet voor haar producten
en dan pakt het zo uit..... ???? Erg vreemd en nogal vaag.

Ik had echt het idee (de info van Maarten lezende) dat het echt goed geregeld
zou zijn....., NOT dus !

Ach ja, aan Maarten ligt het niet want hij kan er niets aan doen, het doet alleen veel af aan de verwachtingen die
een rijder heeft als hij/zij daar gaat rijden en dan dit allemaal gebeurt.

Welja.... jij hebt straks je motortje en je eigen CRG en knalle maar over
die baan met je eigen materiaal.
Ik weet zeker dat jij het in de Rotax Max klasse best wel ver zal schoppen.

Volgende keer beter.... zie het als een leermoment !

Suc6

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 7:08 pm 

Paulo,

Ik vind het commentaar in je post eerlijk gezegd wat te vroeg geplaatst. Vergeet niet dat dit de eerste keer is dat er een klasse in series wordt verreden bij de 4-takt Kartclub Twente. De races zelf verliepen geheel probleemloos, alleen waren er nog wat onvoorziene opstartproblemen. Hiervan mag je verwachten dat ze vanaf de volgende race verholpen zijn, want het bestuur werkt hier momenteel hard aan. Zo moet er inderdaad af en toe van kart gewisseld worden(wat skeurijzer al aangaf) omdat kartbaan Oldenzaal beschikt over 14 van dergelijke huurkarts. Dit was ook de reden dat er in series gereden wordt bij meer dan 14 inschrijvingen. Dit kan soms wat tijd kosten, maar vergeet niet, voor het baanpersoneel van kartbaan oldenzaal is dit ook hun eerste keer dat ze dergelijke grote huurkartraces op deze manier organiseren, die moeten er dus ook even inkomen. En als ik skeurijzer's verhaal goed begrijp werd hij zevende in de eerste manche. De bedoeling van de eerste manche is dat je je moet zien te kwalificeren voor de topfinale, die bestaat uit de beste 6 van de beide series. En ik bedoel dit niet beledigend, maar als je niet bij deze eerste zes zit, ja dan heb je simpelweg geen recht op de topfinale, en rij je je finale bij de laatste zes van de twee series. Dat is gewoon een eerlijke puntenverdeling. Je moet natuurlijk wel bij de voorsten meezitten wil je veel punten halen he! :wink:

Ik hoop het zo duidelijk uitgelegd te hebben. Het is dus helemaal niet vreemd dat SkeurijzeR in de "verliezers" finale reed, want hij kwalificeerde zich simpelweg niet voor de topfinale. Ik ben het er wel mee eens dat de "verliezers" finale een andere naam mag krijgen, maar dat is een kwestie van een formaliteit.

Groeten!
Maarten Jansen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 7:17 pm 

Aha...

Maarten, je legt het wat helderder uit..... uiteraard ben ook ik van mening
dat het de eerste keer altijd een beetje stroef verloopt, desondanks moet
dat vooraf goed besproken worden. Rijders betalen nu immers geld om te
rijden en dan mag je op een professionele organisatie rekenen.

Welicht heeft SkeurijzeR niet alles uitgelegd, maar het kwam bij mij meer oevr
als dat de rijders niet voldoende gebrieft waren, hierdoor dan ook de onduidelijkheid over:
- Kartwissel
- winnaars en verliezers als je niet bij de eerste 6 zit
- etc.

Ik ben ervan overtuigd dat het volgende nog beter gaat, maar het is jammer
dat het gebeurt.
Maar moet ik er ook even bij zeggen dat het aan twee kanten het mes snijd....
1- de organisatie kan het niet duidelijk gebrieft hebben......
2- SkeurijzeR kan ook niet goed geluisterd hebben.....

Nogmaals geen verwijd voor de club en de vrijwilligers die dit mogelijk maken,
maar als ik zie hoe jij en Tom de club weten te promoten en draaiende te houden,
verwacht ik eigenlijk dezelfde kwaliteit bij deze race's (die helemaal buiten jullie om gaan, dat weet ik)

Wellicht zijn jullie twee gewoon te goed...... en dan zijn de verwachtingen
hoog op de baan.

Al met al ben ik blij dat het allemaal zonder kleerscheuren verlopen is en
dat de TC et blok opend en ziet dat er mee gesjoemeld is, zodat jij
lekker eerste wordt en dat heb je wel verdiend.

Nogmaals gefeliciteerd met je resultaat.

Weer een Forumlid op het podium....... (het moet niet gekker worden)

Ga zo door.

Suc6

Offline Profiel  

Berichttitel: Huurkartraces
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 7:34 pm 

Hoezo rare gang van zaken?

Er blijkt gewoon héél veel animo te zijn om aan de huurkartserie mee te doen . Er hebben steeds meer mensen van gehoord. We willen zoveel mogelijk mensen laten genieten van ons gebeuren. Helaas hebben we niet meer dan 15 huurkarts ter beschikking, dus dan moet je iets verzinnen. Aan het begin van het seizoen werd ik door verschillende mensen nog voor gek vberklaard toen ik zei dat we dit gingen doen. Ik had in het begin dus nog geen rekening gehouden met het grote succes.

Natuurlijk doen we de huurkartraces dit jaar voor het eerst, en dan moet je dingen uitproberen. We hebben de kartbaaneigenaar zo gek gekregen dat hij de karts én zijn personeel ter beschikking stelt voor een zacht prijsje. Hoezo raar?

Als je 2 manches laat rijden, is het logisch dat je de punten verdeelt over alle rijders. Er is maar één alternatief: véél minder mensen mee laten rijden, terwijl we juist zoveel mogelijk lui willen laten kennismaken met een racedag!!

Ten overvloede: deze serie is bedoeld om zoveel mogelijk mensen te laten kennismaken met een racedag en kart-ervaring op te doen. Ook de mensen met (nog--) te weinig geld!
Als je serieus en écht competatief wilt karten, zit er niets anders op dan een eigen kart te kopen en aan een echte competitie (zoals bij ons, NAB, KNAF, CHRONO of internationaal) mee te doen. Moet je ook nog héél véél leren over afstellingen, bandenspannigen en nog véél meer!

De rijders hebben de volgende punten gekregen: "Winaarsfinale" 30,27, 25, 23,22,21,20,19,18,17, 16, 15 en de "Verliezersfinale" 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3. De 1e finale zijn de rijders 1 t/m 6 van de 2 préfinales en de 2e finale zijn de anderen uit de 2 préfinales. Als je pech hebt in de autosport, kom je niet op de 1e plaats. Dat is bij ons ook zo! Hoezo raar? (Als je niet van anderen wint, trouwens ook niet.)
Het feit, dat je steeds een andere kart krijgt, zorgt volgens mij alleen maar voor eerlijker kansen door het jaar heen! Dat haalt de laatste (kleine-) verschillen uit de uitstekende nieuwe karts van de baan Oldenzaal.

Verder vind ik het erg flauw om commentaar te hebben op de namen van de finale. Iedereen die een beter idee heeft, mag het zeggen. Ik vind dat iedereen heel erg z'n best doet en dan komt dit slecht over, hoor!

Wij zijn een onbetaald amateurgezelschap die voor een hoop andere amateurs een raceserie op poten zet. We zijn de FIA niet, maar lopen ons de benen uit het lijf om het iedereen naar de zin te maken.

Het is misschien gek, maar bij ons komen dit soort stukjes niet erg leuk over. Als je een goed idee hebt, of zelfs wilt meehelpen, ben je altijd welkom!
Mijn telefoonnummer en E-mail adres zijn dacht ik inmiddels bij iedereen wel bekend!

De voorzitter van de kartclub twente.

P.s. Ik vind het jammer om me boos te maken in het kader van mijn hobby, en kan best tegen kritiek, maar via internet mag iedereen de meest basale dingen publiek verkondigen. Dan vind ik het nodig om te reageren op dingen waar ik anders geen gedachte aan vuil zou maken. Ik zie dat veel mensen afgelopen zondag veel plezier hadden.

De foto's komen zéér binnenkort. Ik laat nog weten waar ze te zien zijn.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 7:47 pm 

Zo is dat Tom! Zie uit naar de foto's, je hebt de "Black Magic" er toch nog wel een paar keer opgezet?

Ik heb igg veel lol gehad, maar ja wat wil je he na zo'n resultaat:-)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 7:56 pm 

Black Magic??????

Oh, je bedoelt die kart met dat blauwe stuurtje??

Ik heb nét wat foto's van jou en je zwart gevaar naar je gemaild!

Samen met de uitslagen van de races trouwens. In ruil gauw op de website zetten, mijn beste webmaster!!!

Groeten!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2005 8:46 pm 

Hee RJ en Maarten, gefeliciteerd met de behaalde successen :LL
Ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de technische keuring, want het lijkt me dat de verschillen in die blokjes eigenlijk minimaal zijn.
@SkeurijzeR, als ik de uitleg van Whitehorsekart lees, dan heb je toch nog 14 punten gehaald, of vergis ik me?
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het organiseren van zo'n drukke huurkartklasse niet gemakkelijk is, zeker de eerste keer kan van alles mis gaan, en als het dan enkel gaat om wat onduidelijkheid over de puntenverdeling dan valt dat toch nog mee.
Okee "Verliezersfinale" klinkt inderdaad een beetje sneu, misschien kunnen jullie er de Gold en de Silver-cup van maken, of iets in die richting (geinspireerd door een of ander computerspelletje)?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende