Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 10:15 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
Citaat: jvd, ik denk dat de klasse 390 licht bij de 4-takt Kartclub twente geknipt is voor jou. Spiksplinternieuw materiaal heb je inderdaad al vanaf ongeveer 3700 euro, de velden zijn competitief, de motoren relatief snel en oerbetrouwbaar, en er is veel know-how.
Groeten! Maarten Jansen
idd hier zat ik ook al aan te denken
zo'n birel zoals bij TKT ziet er nog is gaaf uit ook
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 7:35 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Absoluut jvd,
En bij de volgende shops kun je ook competitief 390 materiaal kopen:
TKS Kartracing te Losser (verkoop BRM karts en Wildkart materiaal)
RTT Racing te Borne (Verkoop Tonykart, ook met goede 390's)
TKT te enschede, (zoals je al aangaf, mooie Birel's en SKM's)
Daarnaast kun je in Duitsland bij Duarte Kartsport CRG kopen met een 390.
Ik weet niet waar je woont, maar daarnaast kun je bij Ben de Paauw Racing in Soest Tibikarts, Mac Minarelli of een Sodikart kopen met 390!
In Nijmegen bij AB karting verkoopt men Lenzokart. Of men er 390 motoren verkoopt weet ik niet, maar de karts zijn wel mooi, en snel.
Daarnaast kun je op de kartbaan bij Emsbuhren in hun shop Energy karts kopen, ook met 390, zeker ook mooi spul.
Afgezien van AB karting die ik verder niet ken, zijn alle andere shops zeker zaken waar ze 390 materiaal verkopen. Ga er eens kijken bij een!
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 10:58 am |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Word er eigenlijk veel geraced met de 4-takt frames €+-2000) die fabrikanten maken, of gewoon met de 100cc (race) frames (€2500 en meer)?
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:29 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Meeste 100cc frames of een omgebouwde 125cc
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 12:17 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Inderdaad,
Het enigste 4-takt frame dat ik ken dat gebruikt wordt bij de 4-takt Kartclub twente in de 390cc is de Birel 30 CY. Dit is dan ook de kart die al eerder is genoemd door jvd. Hier moet dan ook wel bij gezegd worden dat dit frame met wat eenvoudigere onderdelen is afgemonteerd dan de meeste 100 en 125cc frames, die doorgaans gebruikt worden voor de 390. Een 4-takt frame is namelijk helemaal niet nodig, bij de meeste kartmerken past zonder aanpassingen een 390 zo op een 100 of 125 chassis.
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 12:34 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Nou, volgens mij niet op de 100 cc frames!
De stoelsteun van de 125cc frames zit meestal wat verder naar links, zodat er ruimte is voor de grotere motor.
Ik dacht dat o.a. de Tony's altijd moeten worden aangepast, maar zeker weet ik dit niet. Vraag voor de zekerheid even na!!
Tom Steverink
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 12:49 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Dat is idd waar Tom,
Het hangt er een beetje vanaf in hoeverre bij een merk de 100 en 125cc frames verschillen. Er zijn merken die uit kostenvoverweging de frames voor 100 en 125 precies gelijk houden dus ook de stoelsteun, en dan maakt t niks uit. Echter bij o.a. Tonykart, zoals Tom al noemde, zit hier per frame verschil in, en zijn er types, vooral de 100cc uitvoeringen, die aangepast moeten worden. Nu mag je er uiteraard vanuit gaan dat als je een dergelijk tonyframe aanschaft dat de dealer, in dit geval RTT racing in Borne at voor je doet.
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 2:00 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
RTT in borne kende ik nog niet! Waar zit die winkel precies?
Groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 2:05 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Energy390,
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet weet, via de website van koene racing in amsterdam, de tonykart importeur kwam ik het adres te weten:
Doormanstraat 4
7622 HL Borne
The Netherlands
Tel: +31-74-2660021
E-mail: r.hergink@planet.nl
Verder ontbreekt een website. Deze kartdealer leverd al sinds lange tijd materiaal voor de races bij de 4-takt Kartclub Twente. Echter is het de laatste jaren wat stil geworden rond deze dealer. Mischien dat de 4-takt Kartclub twente binnenkort nog contact opneemt met deze mensen om te kijken wat hun plannen zijn omtrend de levering van materiaal voor de wedstrijden aan klanten. Voor zover ik weet kun je er echter nog gewoon nieuwe en gebruikte karts kopen met allerlei motoren. iig met een 390 er op zeker.
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 5:44 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
Citaat: Absoluut jvd,
En bij de volgende shops kun je ook competitief 390 materiaal kopen:
TKS Kartracing te Losser (verkoop BRM karts en Wildkart materiaal) RTT Racing te Borne (Verkoop Tonykart, ook met goede 390's) TKT te enschede, (zoals je al aangaf, mooie Birel's en SKM's) Daarnaast kun je in Duitsland bij Duarte Kartsport CRG kopen met een 390.
Ik weet niet waar je woont, maar daarnaast kun je bij Ben de Paauw Racing in Soest Tibikarts, Mac Minarelli of een Sodikart kopen met 390!
ik zelf kom uit Genemuiden(ligt bij Zwolle)
dus voor mij ligt de dichtsbijzijnde kartdealer in nieuw-leusen (heide/mulder) maar die doet eigelijk vooral 2-takt
ik zal is in het loop van dit jaar is langs TKT of TKS gaan
ben anders toch pas van plan om in de zomer of iets later een 390 aan te schaffen en volgend jaar eventueel wedstijden te gaan rijden
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 5:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
4-takt heeft de toekomst zeggen ze....
Iedereen die het kampioenschap gaat rijden......Ga ervoor!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: wo apr 13, 2005 6:04 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Bedankt Ron,
Zullen we doen!
Groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za apr 16, 2005 8:19 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik kan bij kombikart een overjarig frame kopen (bouwjaar '02 als ik het goed heb)
kunnen die nog een beetje goed meekomen in de top?
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: za apr 16, 2005 11:59 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Denk het wel. Er rijdt 1 nieuwe birel CY 30 R rond en een nieuwe BRM DK9. De rest zijn allemaal karts met een homologatie uit 2002 of ouder. Dus ik denk als de kombi toen goed was, dat je er prima op gaat.
Vergeet ook niet dat slechts een klein gezelschap het maximale uit een top kart kan halen. De meesten gaan geen klap harder of het nu een birel, crg, skm of kombi is, omdat men niet weet hoe het maximale en net dat beetje extra uit een duur nieuw frame te halen.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo apr 17, 2005 3:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb eens een kartje van 100c naar 270 honda omgebouwd en dat was niet zomaar motortje overbouwen ten eerste moest namelijk de stoel verderuit het midden worden geplaatst en iegenlijk ook het stuur en nog belangrijker de aandrijving van de honda zat aan de stoel zijde waardoor het tandwiel op de as wat verder in het midden moest staan de dwars buis van het frame (die achter de stoel zit ) zit dan in de weg omdat bij de meeste frames die buis van stoel hoogte schuin naar de achteras lopen en die komt dan in de knoei met je tandwiel dus let daar op dat dat kan anders moet je al meteen in je nieuwe frame gaan zagen en lassen en das zonde
|
|
Omhoog |
|
|