Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:46 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Voordeel van een Honda 390 is dat ze ongetuned al 13 pk leveren, en ongetunede Honda motoren zijn erg stevig. Onderdelen zijn overal verkrijgbaar en er is veel info te vinden over onderhoud en afstelling.
Aan de andere kant draait zo'n RK1 schijnbaar 10.000 toeren, zal vast wel een snel motortje zijn
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:47 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
zoef, nieuw honda blokje kost toch wel 1700 euro! Zoek eens naar een lid van kartclub twente die zijn kartje wil verkopen. Een honda van 3 jaar oud kan (goed onderhouden) net zo goed zijn als een nieuwe.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:47 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
tja de rk1
volgens mij is die te vergelijken met een B&S Word Formula
dus die zal te licht zijn voor mij
ben 21 en schommel tussen de 60-65 kg ex. overall helm enz
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:53 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De watte? 60 kilo is absoluut niet zwaar. Bovendien zijn de RK1 en de B&S op papier sterker dan een 390.
Zou alleen niet weten hoe het met het maximum koppel van deze motoren zit.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:54 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
B&S is niet echt geschikt voor senioren
koppelverloop is heel anders
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:56 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
Heb je dat gelezen of getest?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:56 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Worldformula zouden sneller moeten zijn. De honda 390 heeft officieel ook 13 pk, maar naar aanpassing van standaard naar race uitvoering win je ook alweer een paar pktjes ( heb ik al eens horen zeggen!)
|
|
Omhoog |
|
|
The Iceman
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:58 pm |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
Birel 30 C-Y met HONDA 390cc € 3775,00 alles NIEUW
misschien iets voor Jannes dan?
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 7:51 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Hoi!
Volgens mij worden er een paar dingen door elkaar gehaald!
De RK-1 en ook de B&S zijn juniormotoren (net als de Paiggio in 15pkv vorm), die het vooral leuk doen omdat het toegestane racegewicht laag is. Dat kán ook met junioren. Senioren die minder dan 55 kg wegen vind je niet zoveel!
Verder is een Honda 390 blok een héél andere motor. Koppel en 5400 toeren tegen véél toeren (met geblubber op het rechte eind door de begrenzer en weinig koppel onderin). Voor alle twee is wat te zeggen, maar zoals gezegd: totaal verschillend. Verder kun je aan een Honda 200, 340 en 390 blok eventueel zelf sleutelen, de Worldformula blokken zijn verzegeld en zelfs het reguliere onderhoud moet bij de dealer, die daar geld voor rekent. Bovendien zijn er (zo hoor ik) al de nodige blokjes "geklapt". Als je met hetzelfde blok lang competetief wilt zijn, kies je voor de Honda: ik moet nog zien dat je met de hoogtoerige zgn. Worldformula motoren langer dan 30 bedrijfsuren mee kunt blijven rijden bij de eersten. Verder merk ik op dat in alle "standaard"klassen het woord standaard nogal rekbaar is: revisie is óók nog standaard. Dat betekent: nieuwe Honda 390 gaat uitelkaar, 3e overmaat zuiger erin, rollagers erin speling uit de onsteking en dan kost het blok inderdaad 1700 euro. Uit de Honda-doos kost hij ongeveer 750 euro. Dan moet natuurlijk nog wel de tank eraf en een CIK uitlaat eraan + benzinepompje+ motorsteunen en koppeling aangeschaft.
Onze 2 Honda 390's gaan nu het 3e raceseizoen in zonder dat ze zijn opengeweest en Jeroen deed leuk mee!! (Understatement: hij won race 2, al was het na de vergissing van Maarten Jansen, niet leuk voor hem, maar wél voor Jeroen, die een geweldige inhaalrace had gereden op de vochtige baan, komend van plaats 6) Afsluitend moet ik nog zien dat er een groot startveld RK-1's of Piaggio's onstaat. De motoren worden tot nu toe nauwelijks verkocht! En dat in een tijd, waarvan iedereen weet dat de startvelden in heel Nederland kleiner dan ooit zijn.
Wil je meer weten: ik blijf iedereen uitnodigen me te bellen.
Tom Steverink.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
Laatst bijgewerkt door whitehorsekart op wo apr 13, 2005 6:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 7:54 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
P.S.aUit het reglement van onze club:
Honda 390LICHT klasse: minimum racegewicht 165 kg,
Honda 390ZWAAR: 190kg,
Worldformula B&S, 140 kg, maximum leeftijd 16jaar!!!!
Groeten, Tom.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 7:56 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
white horse for president!
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 8:09 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Nou, president, ik ben liever aan het zeilen of karten!
Met zo weinig mogelijk gezeur! Maar af en toe moet je wat regelen nietwaar?
Heb ik natuurlijk ook inmiddels meer de leeftijd voor dan voor hard rijden!
Tom
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 8:16 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Inderdaad Tom,
jvd, ik denk dat de klasse 390 licht bij de 4-takt Kartclub twente geknipt is voor jou. Spiksplinternieuw materiaal heb je inderdaad al vanaf ongeveer 3700 euro, de velden zijn competitief, de motoren relatief snel en oerbetrouwbaar, en er is veel know-how.
Groeten!
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 8:17 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Was ook ook met een knipoog bedoeld. Ik jouw redenering over de genoemde motoren kan ik mijzelf wel vinden.
Groeten Roeland
(misschien tot in oldenzaal)
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di apr 12, 2005 8:18 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
@ Iceman, Kijk even op www.kartclubtwente.nl ! Daar staat zo'n nieuwe Birel R 30 CY met 390... Zeer maar dan ook zeer mooi kartje hoor.
|
|
Omhoog |
|
|