Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2008 7:40 pm 

als je interesse hebt
ik heb er nog 1 te koop staan

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2008 9:20 pm 

Hahn here we come! :D

Heb er nu al zin in.

Groeten, Mark

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2008 4:23 pm 

Volgens mij heb ik nog ff met je pa staan babbelen, die heeft ook nog een en ander uitgelegd. Voornamelijk de verschillen tussen de frames, waarvoor dank. Zie dat de min leeftijd voor de prokart naar 16 is gegaan ?? mijn zoon is 13 dus moeten we toch ff wachten. Hij reed trouwens met de koene nr 2 dacht ik.

grt

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2008 7:08 pm 

ok ik hoorde inderdaad zoiets
voor de prokart endurance races moet je inderdaad 16 zijn
maar de prokart sprint kan je al gaan rijden vanaf het jaar dat je 14 wordt

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 12:03 pm 

Werkelijk een belachelijke regel!

Een klasse als de prokart waar je zoveel ervaring op kunt doen, wijst iedere vorm van jong talent de deur.

Daarbij zijn die karts nog zo sloom als dikke stront door een trechter, dus echt gevaarlijk kun je het niet noemen!

Er zitten kids op rotax junioren en vampire junior motoren! Waar hebben we het over?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 1:13 pm 

Beste RJ,

Jij hebt duidelijk nog nooit in een prokart gereden. Heb je er ook al eens rekening mee gehouden dat een prokart gemaakt is voor endurance. Probeer dat eens op een rotax. Bovendien is het rijden van prokart wedstrijden in de KOK heel zwaar. Stints van meer dan een uur zijn geen uitzondering. Prober dat maar eens met je rotax. Een prokart in racetrim weegt ook 185 kg en staat op banden met heel weinig grip, maar om nou te zeggen dat prokarts supersloom zijn enz. vind ik niet normaal. Ik ben afgelopen zondag op veldhoven geweest en die reden in hun nieuwe schahelkarts heel erg in de weg, dat is echt te triest voor woorden. Maar als je zo tegen 4 takt bent wat doe je dan in het forum voor viertakt algemeen?

Gegroet, Mark

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 1:36 pm 

Mark,

You couldn't mee more wrong.

Even voor de duidelijkheid:

- Momenteel rijdt ik met een TECH F1 250cc 4takt motor (slechts een test, normaal een VAMPIRE) in de VT250 de wintercup en afgelopen weekend een speedway race in KIEL.
- Afgelopen jaar werd ik Nederlands kampioen VT250 met een 4 takt VAMPIRE, won ik in het DMSB en reed de Monaco kartcup met deze motor.
-2006 reed ik bij SKRV in de Kings of Karting en werden we 7e overall, een 3e plaats in Emmen en reed ik daar de snelste ronde.
- 2005 reed ik Kings met Scuderia Enderdeco, met weinig succes maar wel veel geleerd
- 2004 reed ik 390cc 4 takt in Oldenzaal en werd ik Rookie of the Year en 3e algemeen door pech aan het begin van het seizoen.

Lijkt me een aardige lijst 4 takt. Owja heb wel een paar keer ICC getest en 1x rotax NAB gereden waarbij de motor een drama was...

Dus om nu te zeggen dat ik tegen 4 takt ben?

Goed terugkomend op prokart, die dingen gaan echt wel leuk rond maar naar verhouding tot een andere kart zijn ze echt langzaam. (ik heb het hier over capabele rijders) Het rijden met betonnen banden maakt het sturen heel licht en van maximaal 70 minuten per stint in zo'n ding wordt je zeker niet vermoeider, zo niet minder moe dan 15 min in een VAMPIRE met zachte banden.

Dus begrijp me goed, prokart is een leuke raceklasse... maar prima geschikt voor jonge kinderen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 1:53 pm 

helemaal mee eens het is ook gewoon belachelijk dat je 16 moet zijn voor prokart endurance

eigelijk zou er naast de pro en de superpro ook een juniot klasse in de kok zijn

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 3:55 pm 

Beste RJ,

Dan heb ik je inderdaad verkeerd beoordeeld. Maar om nou te zeggen dat een prokart zo sloom is en dat het kinderkarts zijn dat gaat mij te ver.
Het is een ideale klasse om te beginnen maar ok om in te blijven rijden, niet iedereen heeft en enorm budget. En bovendien kunnen wat oudere jongens en meiden of met een beetje overgewicht prima in deze klasse terecht. Met mijn budget sluit dit in ieder geval het beste bij me aan.
Wil ook wel in een vampire rijden natuurlijk :p

Groeten, Mark

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 4:24 pm 

@ mark: Als ik het ben geweest die in de weg reed dan was dit enkel om mijn materiaal warm te rijden (angezien stationair niet toegestaan zou zijn op eindhoven vanwege de geluidsruimte, bullshit ze liggen naast een vliegveld maar dat terzijde)... Als ik in de weg reed, mijn excuses hiervoor

Er reden echter inderdaad ook een aantal mensen met een cross-blok... hiervan kon het gros inderdaad niet goed rijden...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 5:43 pm 

Citaat:
Maar om nou te zeggen dat een prokart zo sloom is en dat het kinderkarts zijn dat gaat mij te ver.

Ik zie dat nergens staan, misschien kan je het even citeren voor ons?
Er staat wel dat ze sloom zijn inderdaad, en eerlijk gezegd weet ik niet veel langzamere karts (behalve huurkarts), jij wel?

RJ stelt dat prokarts prima geschikt zijn voor de beginnende karters, en begrijpt dus niet waarom men nu pas vanaf 16 jaar in een prokart zou mogen stappen om races te rijden. Dat is nog opmerkelijker gezien het feit dat dat in andere klasses, met snellere karts en duurder materiaal wel mogelijk is.

Ik ben het wat dat betreft met RJ eens, en vind bovendien dat je wel iets beter je best mag doen om een beeld van iemand te krijgen voordat je allerlei dingen gaat roepen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2008 8:29 pm 

ja maar dan heb je het wel over junior klasses waar jongens van ongeveer dezelfde leeftijd rondrijden
bij de prokarts rijden meer volwassenen rond en die denken anders dan iemand van 13

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 8:31 am 

Het is idd jammer dat het naar 16 gaat, omdat zoals veel mensen al zeiden dat het een prima klasse is om te rijden vanaf wat mij betreft een jaar of 13/14...
En om even te reageren op dat stukje dat prokarts zo sloom als dikke stront door een trechter zouden zijn, daar ben ik het absoluut niet mee eens.. Oke ze zijn natuurlijk niet de snelste laat ik daar duidelijk over zijn, maar ik kan in mn eigen prokart in ieder geval prima meekomen met de rest van de rijders (als ik ga testen/trainen), ik ben natuurlijk niet de snelste :p maar ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik in "langzame" kart rij..
Maargoed dat is mijn mening, uiteraard mag Rik die ook hebben.. Hij heeft overigens super gereden bij skrv.. :wink:

Gr,

Felix

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 9:00 am 

Beste David,

Ik doelde daarmee hierop:
(Daarbij zijn die karts nog zo sloom als dikke stront door een trechter, dus echt gevaarlijk kun je het niet noemen!)
(Dus begrijp me goed, prokart is een leuke raceklasse... maar prima geschikt voor jonge kinderen)
Dat maakte ik hieruit op David. Dat had een stuk anders geformuleerd kunnen worden, maar das mijn gedachte.
Ik ken ook geen karts die langzamer zijn, maar ik ken ook geen andere karts die voor endurance gemaakt zijn.
Heb ook mijn excuses gemaakt voor de te snelle negatieve reactie, maar bij deze nogmaals mijn excuses. Vind het gewoon heel erg jammer als er een klasse de grond in wordt geboord.
Maar mannen laten we met z'n allen niet meer zeuren en gewoon gezellig blijven.

Groeten, Mark

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 12:12 pm 

Mischien verzekerings technisch??

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende