Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 8:41 pm 

Beste Len,

Bedankt voor je reactie, echter direct een samenwerking wegzwaaien zou ik niet doen...
Wie zegt dat GK4 ook niet welwillend is om onder auspicien van de KNAF te gaan rijden ???
Daarnaast kan je nog wel een aantal ander zaken zeker afstemmen zoals racedata, reglement, etc etc....

Gaat dit allemaal niet..... dan heb je een terecht punt.

Toch hoop ik op een samenwerking. (terwijl ik zelf 2 takt rij, dus onafhanelijk)

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 8:57 pm 

Eerst praten en dan conclusies trekken lijkt mij de beste volgorde, open vizier !!

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 11:01 pm 

Beste Paulo,
Ik gooi niet de deur dicht maar de GK4 heeft vanaf hun start de deur dicht gehouden. En nu is er gewoon teveel gebeurt. Met als hoogtepunt dat de GK4 mij van de kartbaan in Emmen heeft laten verwijderen met de hulp van de politie. En dat terwijl ik met twee klanten van mij die daar een race wilde rijden meekwam om te sleutelen. Dat mijn aanwezigheid beladen was begrijp ik wel maar ik heb Reinders beloofd mijn niet op te zullen houden in de paddock en alleen maar in mijn tent te blijven. Toch kon ik vertrekken anders konden mijn rijders niet rijden. En ik heb nog wel meer van dit soort voorbeelden. De GK4 heeft de KNAF altijd bekritiseerd als een onnodige en kostenverslindende organisatie waar rijders niets aan hebben. Dus ik schat de kans klein in dat zij onder auspicien van de KNAF willen organiseren.
Ook een racekalender maken is een vak opzich. Wij beginnen daar al eind september mee. Wij houden rekening met Chrono en die houden weer rekening met de Rotax Max Eurochallange en finale. Maar die houden weer rekening met het wereldkampioenschap karten. En Erpo en kartclub Eefde maakt hun kalender pas bekend als wij die openbaar hebben gemaakt. Dan heb ik het nog niet over de beschikbaarheid van de banen. Al met al een hels karwei... De GK4 had aangegeven in hun nieuwsbrief dat zij half december met hun kalender zouden komen. Half december is ook onze kalender goedgekeurd door de KNAF en hebben wij deze gepubliceerd. Een maand later werd de kalender van de GK4 bekend en toen bleek pas dat zij drie wedstrijden hebben gepland op datums van ons. Toeval? Hiermee worden niet alleen de rijders benadeeld maar ook de teams, handelaren en baaneigenaren. Over de reglementen ga ik maar niet beginnen. Ik schrijf dit niet op om oude koeien uit de sloot te halen maar om je te laten begrijpen dat de relatie wel erg slecht is. Ik ben niet tegen de GK4 alleen wel hoe zij de kartsport benaderen en omgaan met de gevestigde orde. Positieve is dat zij wel veel indoorrijders naar buiten hebben gekregen. Waarvoor hulde! Laat ik met dat positieve nieuws afsluiten.

Met vriendelijke groeten,
Len van Leeuwen
Karting Events

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 11:34 pm 

Kijk,

Dit soort berichten als de voorgaande wil ik dus graag vermijden. Hoewel ik me de gevoelens van iedereen goed voor kan stellen levert dit soort berichten alleen maar tegenreacties op. Natuurlijk is het al duidelijk geworden dat de GK4 en Karting Events niet samen zullen werken aan een kampioenschap, al zou en is dat misschien wel de wens van veel rijders. de eerste mail van Karting Events kan ik onderschrijven. De KNAF hééft nu eenmaal strenge regels en móet daarin het CIK volgen, compleet met de code sportief. Luisteren ze daar niet naar, dan loopt de organisatielicentie van de organisator gevaar. Ik ben ook wel eens het dankbaar onderwerp geweest van een brief van de KNAF dat ik mijn wedstrijdleiderlicentie en HTC licentie kwijtraakte; mijn vrouw haar wedstrijdsecretarislicentie kwijtraakte omdat we het dutch four Stroke festival kampioenschap hadden geholpen. Gelukkig is dat teruggedraaid en ben ik weer de trotse bezitter van die licenties.
De tweede mail vind ik minder ok, alhoewel ik het gevoel van Len goed kan begrijpen. Dit soort zaken wil ik graag voorkomen, omdat ze niet meewerken aan het vinden van een oplossing. Liever zie ik hier berichten over hoe Karting Events en de GK4 náást elkaar hun wedstrijden organiseren. Nergens wordt in welk reglement iemand verboden om te overleggen over kalenders of reglementen. Dat zou in mijn optiek de samenwerking kunnen zijn. En ja, Len; jij hebt je goede wil getoond om bij de GK4 aanwezig te willen zijn, en ja Casper en Ben, het is jullie kampioenschap, en jullie mogen toelaten en weigeren wie je wilt.

Laten we geen oude koeien uit de sloot halen. Het is gebeurd, en we kunnen het niet terug draaien.Het is waar dat Karting Events vroeg met zijn kalender begonnen is. Net zoals het waar is dat door de vele organisatoren de keuze voor de GK4 wel erg beperkt werd. Het resultaat dat er nu ligt is vanuit het oogpunt van iedere organisator hun oplossing; voor de rijders in ieder geval niet. Laten we uit 2012 een les leren van hoe het niet moet. Laten we voor 2013 kijken of er wél een kalender te construeren is waar er geen overlap is. Als je echter gaat kijken naar de mogelijkheden met een Karting Events, GK4, Chrono, Duits kampioenschap, BNL, Eurochallende en BMC, begint het maken van een kalender een beetje op hogere wiskunde te lijken.
Ik was dus ook erg blij met het overzicht op autosport.nl waar een jaarkalender stond. Mooi, overzichtelijk en alles naast elkaar. Dát zoeken we voor volgend jaar. Hoe graag ik het ook zou willen, het is een utopi om te verwachten dat de beide organisatoren met elkaar in contact gaan om hun kalenders op elkaar af te stemmen. Er zijn gewoon te weinig vrije data over.

Wat ik ook had gehoopt is een reactie van de andere organisator. Normaal gesproken worden er veel artikelen geplaatst, wordt er veel gereageerd. nu blijft het stil. kom op, GK4! Meng je in de dialoog. Misschien kunnen we de vicieuze cirkel doorbreken!

Ronald

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 11:46 pm 

Len,

Ok, bedankt voor je heldere toelichting. Ik vind dit geen negativiteit t.o.v. GK4 maar gewoon de feiten en daar is niets mis mee.
Samen organiseren zal dus niet gaan, maar ik ben het wel met Ronald eens dat je wellicht als minste de kalenders naast elkaar kan
leggen zodat de rijders in ieder geval die mogelijkheid geboden wordt om evt aan beide kampioenschappen
mee te kunnen doen .
Ik ben het ook eens dat men wel mag reageren, maar ik wil dan ook alleen maar feiten en positieve zaken lezen en wellicht is het allemaal
niet zo negatief als geschetst wordt. =D)

Gaan we met modder gooien, dan kan ik hierbij alvast vermelden dat ik de negatieve reactie per direct verwijderd ! [-X

We moeten elkaar respecteren en een ieder mag zijn/haar mening hier posten. Uiteraard hoeft de ander er niet mee
eens te zijn, maar respecteer in ieder geval ook elkaars pleidooi. =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 11:51 pm 

Dank je wel, Paulo.
Het is niet mijn bedoeling om op te treden als 'mijn broeders hoeder'. Wat ik wil voorkomen is dat een opmerking door iemand verkeerd geïnterpreteerd wordt en een zinvolle discussie dan inderdaad ontaard in ongegeneerd moddergooien. niet dat het hier gebeurd, maar een brand kan je het beste blussen in de eerste 30 seconden. Ik waardeer de beide organisatoren écht. Ze steken hun kop vér boven het maaiveld, en de kans dat ze een mooie ferrari ervan kunnen kopen? mwohh, misschien een van een schaal van 1:43 of zo...
Zonder hun waren we veroordeeld tot het zitten op de bank op zondag, koekjes eten bij oma enz.

Nu alleen de volgende stap nog. En als ik ergens bij kan helpen? Ik ben een gelukkig mens. Ik sta bij beide organisatoren in de mobiele telefoon opgeslagen...... :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 12:30 am 

@Paulo en @David, is het een idee om hier een agenda tool ter beschikking te stellen waarbij elke organisatie zijn wedstrijden kan aangeven (in de planning al) zodat een ieder kan meekijken. Volgens mij moet dat mogelijk zijn en dan kan men daar gelijk op inhaken en maakt het inzichtelijker voor een ieder. Zelfs voor de kartforum meetings :wink:

Daar heb je dit jaar niets aan, maar misschien voor volgend jaar? En natuurlijk moet er ook de "wil" zijn van de organisaties.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 12:32 pm 

Art....

Er is heel veel mogelijk, maar we moeten de organisatie laten waar het hoort. Wat we wel kunnen doen is de definitieve
racekalender van beide organisaties hier posten uiteraard.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 6:05 pm 

Als team captain kan ik mij geheel vinden in de brief van Ronald, en sluit mij hierin geheel bij aan.
Wij als teamcaptains hebben een doel en een missie !
kinderen de kans geven en laten ontpoppen in de kartsport, die voor sommige kinderen de enigste sport is die ze kunnen beoeffenen.
Als kinder ogen glunderen, glunderen wij nog harder en krijgen hierdoor de bonus op ons doel, daar doen wij t voor.
De 2 takt klasse is al vaak een klasse die niet voor iedereen is weggelegd, dus is de 4 takt een ideale klasse.
Al s ik dan ook zo links & rechts hoor hoe de agenda's en races worden afgestemd doet het pijn om dat soort berichten te lezen.
Dan hoor je weer dat er plots andere banden moeten worden aangeschaft, of dat een bepaalde motor niet meer word toegelaten en weer anders dan moet er speciaal app, gemonteerd worden om het controleren te vergemakkelijken.
KOM OP MENSEN HOU HET KART OOK VOOR DE GEWONE MAN, en niet alleen voor de elite straks nog onder ons.

Wij rijden alleen K4F en Eefde omdat daar het budget nog betaalbaar van is, en er geen toren hoge eisen worden gesteld.
Maar es in grotere wedstrijden deel te nemen is ook wel es leuk, maar als prijzen per minuut dat je kan racen word berekend !!!!!
let wel dit is geen commentaar in negatieve zin, maar mn pers. gevoel, ook ik zal t moeten nemen zo als t word geboden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 13, 2012 10:56 am 

Hi Ronald & anderen,

Je slaat exact de spijker niet op de kop, maar op de plaatsen waar deze moet zitten. =D)

Zoals jij ook bent; betrokken bij grote aanwas voor de kartsport. De jeugd in laten stromen (vanuit indoor) naar Outdoor. Een kartschool met over de 50 kinderen; die allen wat willen bereiken op zijn/haar niveau.

Lastig om als 'dealer/handelaar/raceteam' of hoe je het ook wilt noemen het gevoel te hebben voor lastige keuzes te staan, zonder dat dit voor 'problemen' zorgt. Gewoon objectief en onafhankelijk zijn en willen blijven. De klant bepaalt natuurlijk... Een rijder is natuurlijk altijd vrij te gaan en staan waar zij willen, maar het is lastig als zijn favoriete kartteam hem/haar niet kan volgen. Het is de keuze aan de klant, niet aan het team; ben ik van mening. Wij hebben derhalve nu dus ook een keuze moeten maken, omdat we simpelweg niet om 2 plekken tegelijk kunnen zijn. De keuze van klanten wordt hierdoor ook direct beperkt. Ik zie dit niet als een keuze van goed/fout of links/rechts; ik sta het liefste voor geen keuze. Nieuwe instroom en "kruis-stroom" wordt hierdoor juist enorm negatief door beïnvloed wat natuurlijk erg jammer is voor iedere partij. Hoe graag je soms ook iets wil, het is gewoon simpelweg niet haalbaar. Het gevoel een organisator, klant of anderzijds teleur te stellen is meer dan vervelend.

Soms krijg ik het gevoel dat het raceteam dan voor het 'blok' wordt gezet, terwijl die juist vaak in de laatste plaats iets hieraan kan doen! Ondanks de wil om hieraan grote inzet en betrokkenheid in te willen steken. Het is simpelweg wederom niet haalbaar. De klant kan altijd nog kiezen, onze keuzes zijn vaak beperkt tot het minimale. Spijtig om te zien als je hierdoor klanten niet kunt bieden wat zij graag wensen... Vaak zijn er vele zaken, waar je door huidige situatie, geen grip op kunt houden/krijgen; hoe graag je ook wilt.

Een raceteam kan niet op twee plekken zijn.
Een raceteam maakt niet keuzes, maar haar klanten.
Een raceteam heeft beperkte 'plaatsings-mogelijkheden'.
Een raceteam kan niet meer werk als mogelijk op haar nek halen.
Een raceteam moet na keuzes, prioriteiten stellen.
Een raceteam kan niet in zeven sloten tegelijk lopen.
Enzovoorts....

Tot zover; de factor tijd is voor een raceteam vaak juist een van de grootste struikelblokken. Tijd is ook geld, dus tel maar op...... 1+1= vaak toch een lastige som.

Honda, Iame X30, RK1 & Swissauto Dealer en Servicepunt
www.kwmracing.nl
Jeugd & Gezin Ondersteuning

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2