Het weekend waar ik zo lang naar uitkeek. De laatste race van het seizoen van het GK4 VT250 junior in Genk. Tevens de enige wedstrijd in België.
Lees hier het verslag.
Vrijdagavond vertrok ik al direct na school naar mijn team DFK in Wilrijk, teneinde de volgende morgen vroeg naar Genk te vertrekken.
Om 8u waren we daar al om een ganse dag te testen. Jammer genoeg had ik enorm veel technische problemen die dag, oa met ontsteking ed. Niettemin had ik de 's avond toch nog een mooie tijd.
De zondag jammer genoeg terug technische problemen, zodat ik slechts 3 oefenrondes kon rijden.
Jammer genoeg gezien de talrijke supporters die gekomen waren ; oa supporters van mijn supporterslokaal café Olympia en alsook de supporters die zo maar zijn gekomen. Echt, van harte bedankt voor jullie steun!
In de chrono's reeds ik dan ook maar de 9de tijd op 17 deelnemers.
Eerste race :
Regen is de spelbreker. Snel moeten we nog voor de start regenbanden plaatsen, doch kunnen geen perfecte regen-afstelling meer maken.
Ondanks 2x gespind in de eerste ronde na wat tumult in de eerste ronde (zie onboard beelden bij filmpjes) kan ik terugkeren tot plaats 5. In ronde 7 wordt ik er echter door mijn ex-teamgenoot uitgetikt en is de koppeling stuk. Wetende dat ik dan al de 2de snelste ronde had, zat er veel meer in!
Door dit mocht ik ook de hoop op een goeie dagklassering vergeten.
Tweede race :
Gestart als 14de - gestat nu met regenafstelling en nieuwe regenbanden) hou ik me rustig in de eerste bocht en kan zo enkele plaatsen opschuiven. Na een mooie inhaalrace (zie filmpjes), kan ik een mooie 4de plaats behalen.
Derde race :
Nu diende ik als 10 e starten - deze keer onder kunstlicht in de regen, doch weer na bewogen start kan ik opklimmen tot een 5de plaats.
Ondanks dat mijn ex-ploeggenoot er me tot weer 2x toe probeert uit te rijden, kan ik mooi als 3de eindigen. Een mooi resultaat.
Door deze 4de en 3de plaats kom ik toch uit op een onverhoopt 5de plaats algemeen. Mocht ik er in eerste race niet uitgetikt geweest zijn, had ik zeker het podium. Jammer.
Met deze wedstrijd valt dan ook het doek, over mijn eerste outdoor-seizoen. Ik heb enorm veel bijgeleerd, en ook toch een mooi resultaat bereikt.
Langs deze weg hou ik er aan iedereen van harte te bedanken, zowel mijn familie, mijn supporters, alsook de sponsors, en vnl mijn hoofsponsors Peri (tx Koen & Kristel), Vandenbroucke Tegels (tx papa en Elsy), Inside Decorations (tx Giovanni & Ilse) als AOL (tx Geert).
Hopelijk kan ik ook in het seizoen 2012 op jullie steun rekenen!
In ieder geval zijn er volgende seizoen voor mij een pak veranderingen :
- allereerst een nieuwe kart : een Gilliard 2012 - die me normaal nog betere prestaties moet bieden
- GPS op de kart, zodat we via de computer iedere wedstrijd perfect kunnen analyseren.
- veel meer oefenen dan dit jaar
- enkel nog outdoor. Jammer genoeg moet men kiezen en zijn beide niet combineerbaar
Voor 2012 mik dan ook op overwinningen en min. een top 3 algemeen.
Nogmaals bedankt iedereen en tot later!
_________________ gillard + Swissauto 250piloot bij DFK racing team5e in debuut seizoen vt250 junior
|