Auteur |
Bericht |
reliasar
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 8:43 pm |
|
|
Wanneer men een kart heeft en wil karten in bijvoorbeeld de Randstad was het aanbod beperkt met de baan in Driebergen en Strijen. Sinds enige maanden is Driebergen in de ban van milieu/gemeente/provincie (niet bekend wie precies dwarsligt)en daardoor is alleen nog Strijen beschikbaar. Maar als je dan 4 takt rijdt kan je daar ook niet terecht omdat daar alleen 2 takt wordt toegelaten.
Wat kan worden gedaan om meer aanbod te krijgen, als ik het goed heb dan zijn in Amsterdam en Uitgeest de banen gesloten in 2008. Ik weet niet precies wat de redenen zijn geweest om deze banen te sluiten, maar wanneer een eigendom wordt onteigend dan moet toch een andere locatie ter beschikking worden gesteld. Weet iemand of daar iets voor is gedaan?
Welke andere mogelijkheden zijn er ? Kunnen overheden beinvloed worden om bijvoorbeeld een gebied voor gemotoriseerde sporten ter beschikking te stellen ? Er zijn personen, organisaties die kunnen lobbyen. Is daar ervaring mee ?
Ik weet niet veel van de historie en (on)mogelijkheden, mijn doel is om meer mogelijkheden te krijgen om te karten. Misschien kan met dit schrijven iets worden gestart zodat er in het Westen van Nederland kart mogelijkheden gaan komen.
Graag hoor ik welke ideeen/voorstellen er zijn om hieraan verder te werken.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 9:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Blijkt bijzonder moeilijk te zijn. Kartbanen als Amsterdam, Strijen en Venray zijn langggg geleden aangelegd. Destijds ging dat allemaal nog wat minder bureaucratisch dan nu, met als gevolg dat er in de loop van tijd allerlei regels en dergelijke in het leven geroepen zijn, waar die banen nooit aan hebben voldaan. Dat ging goed totdat het opeens populair werd om kartbanen te sluiten, en helaas konden ze dus met het grootste gemak illegaal verklaard worden. Niets onteigenen dus, gewoon de wet handhaven, dus er hoefde dan ook niets gedaan te worden aan een alternatieve locatie. Hoe moeilijk het is om een nieuwe kartbaan ergens te realiseren in het politieke klimaat van tegenwoordig is goed te zien aan het nieuwe circuit in Venray. Zie ook: viewtopic.php?f=15&t=7006viewtopic.php?f=15&t=3811
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 11:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
En ik blijf het zeggen. Dit hebben we allemaal te danken aan de Groene (linkse) milieu maffia
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 12:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Al zeg je het de godganse dag, het levert geen enkele nieuwe kartbaan op.
|
|
Omhoog |
|
|
Art
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 1:14 pm |
|
|
Blijkbaar zijn "die linkse" dus ofwel slimmer ofwel beter georganiseerd. In ieder geval nemen ze de tijd om ergens tegen in te gaan. Iets waar de gemiddelde hardwerkende burger geen tijd voor heeft, of wil nemen.
Als je iets voor elkaar wil krijgen zal je mensen moeten mobiliseren en een krachtig statement maken. Dit blijkt niet mee te vallen aangezien het ANKV al nauwelijks geen bijval krijgt.
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 2:08 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
@Art: dank je wel!!! eerst mensen samenbrengen, dan meningen delen, dan plan trekken, en dan samen, of als vertegenwoordigers van een hele GROTE groep naar de gemeentes,provincies, of wat dan ook nodig....... tot nog toe blijft het al steken op de mensen samen brengen, er lijkt animo genoeg te zijn te horen naar regelmatige geluiden oa hier op het forum. echter als er een oproep komt lezen de mensen hem wel, maar gebeurt er verder niks! (tenminste door de overgrote meerderheid) dus nogmaals ook in dit topic hier weer, ankv zoekt hulp, bijval. om duidelijk te maken dat er een behoefte is aan kartbanen/racefaciliteiten door heel het land. oost west noord en ook zuid. en dat er niet alleen banen gesloten worden. kartbanen staan al te vaak in de kijker om gesloten te worden. laat staan dat er nieuwe gebouwd worden die ook nog eens geopend kunnen worden.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
reliasar
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 10:22 pm |
|
|
Ik denk dat het goed is om hierover verder te praten, de overheden stellen sportterreinen voor allerlei sporten ter beschikking waarom dan niet voor gemotoriseerde sporten zoals in Lelystad, Eindhoven en Berghem. Het roer moet om ook voor deze sporten is veel animo. De grote vraag is natuurlijk hoe? Ik zou me kunnen voorstellen dat via Kart organisaties zoals de ANKV overheden worden benaderd hiervoor en er zou ook kunnen worden gekeken naar mogelijke terreinen. Maar dan is er natuurlijk nog de financiering! Ik zou me ook kunnen voorstellen dat op grote parkeerterreinen van super stores een circuit wordt uitgezet in een weekend. Rob
|
|
Omhoog |
|
|
dinokart
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 11:53 am |
|
|
Daar zit ik dus al lang over te denken als je bijvoorbeeld langs schiphol rijd A4 dan heb je net voor de A9 als je uit den haag richting A,dam rijdt een MEGA PARKING DIE ALTIJD LEEG IS . Is echt groot waarom mag je op zoiets niet rijden geluid heeft niemand last van daar is vlak bij A4 en A9 en de landingsbaan. Op de Maasvlakte heb je ook zoiets er is een parking vlak naast de motorcross baan is doordeweeks douane terrein dacht ik maar op Zondag volgens mij altijd leeg dan heb je nog een terrein langs de A16 bij Dort enz enz. Ik kan me daar echt kwaad over maken. Als je een racefiets hebt mag je wel overal rijden heeft niet eens licht maar ja heeft geen motor dan mag je 60 ofzo waar de rest 20 gaat . Nederland is kut wat dat begaat.
|
|
Omhoog |
|
|
dinokart
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 11:57 am |
|
|
Ik heb een 2 takt 135cc 1980 ongeveer. Dat kan op een parking toch prima samen met 4 takt als je maar kan rijden daar gaat het om.
|
|
Omhoog |
|
|
reliasar
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 12:23 pm |
|
|
Helemaal mee eens dinokart, en wat die grote lege parkeerplaatsen betreft zouden we kunnen navragen van wie die zijn, of ze inderdaad leeg zijn in het weekend en of de eigenaar ze ter beschikking wil stellen. Rob
|
|
Omhoog |
|
|
dinokart
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 1:29 pm |
|
|
Misschien dat iemand hier het weet wat de beste weg daar voor is ik als chauffeur zie genoeg van die plekken vroeger werdt dit vaker gedaan . Voorbeeld op youtube ( Formula Nordic 1982 ) gewoon op een parking een wedstrijd. Als er voor betaald wordt aan de eigenaar van de parking 20euro per dag ofzo moet dat toch ergens kunnen zeker als het alleen training is.
|
|
Omhoog |
|
|